Zimny silniik i mrugające kontroliki pulsacyjna praca silnika
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 gru 23, 12:54
- BMW: E 46 COMPACT
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Dzień dobry,
Proszę pięknie o poradę, problem w E46 Compact 318ti 143KM
Po odpaleniu na zimnym silnik pulsuje nie chodzi równo i brak mu mocy,
pulsują kontrolki na desce rozdzielczej radio i klimatronic włączają się i wyłączają.
Jak się zagrzeje to jest spokój do czasu ja nie ostygnie.
Kontrolnie wyjąłem alternator ale szczotki są w połowie ich długości życia, pasek napięty poprawnie.
Raz stała się rzecz taka że pojawiła się kontrolka ładowania zaraz po odpaleniu i wówczas wszystko działało poprawnie.
Nie sprawdzałem ładowania jednak akumulator cały czas trzyma napięcie bo zapala bez problemu bez konieczności doładowania.
Dziś zapalony silnik zagrzał się a auto zgasło samoistnie.
Nie dało się uruchomić.
Po 10 minutach odpaliło silnik nie faluje na obrotach i ma moc.
Niestety nie mam kabelka aby podpiąć do kompa.
Mam podejrzenie że to akumulator i nie wiem czy to słuszny trop.
Ktoś pisał że to pompa paliwa ale to raczej wykluczam bo brak mocy to pompa ale pewnie dlatego że nie ma odpowiedniego prądu.
Może jakieś pomysły mi podsuniecie.
Proszę pięknie o poradę, problem w E46 Compact 318ti 143KM
Po odpaleniu na zimnym silnik pulsuje nie chodzi równo i brak mu mocy,
pulsują kontrolki na desce rozdzielczej radio i klimatronic włączają się i wyłączają.
Jak się zagrzeje to jest spokój do czasu ja nie ostygnie.
Kontrolnie wyjąłem alternator ale szczotki są w połowie ich długości życia, pasek napięty poprawnie.
Raz stała się rzecz taka że pojawiła się kontrolka ładowania zaraz po odpaleniu i wówczas wszystko działało poprawnie.
Nie sprawdzałem ładowania jednak akumulator cały czas trzyma napięcie bo zapala bez problemu bez konieczności doładowania.
Dziś zapalony silnik zagrzał się a auto zgasło samoistnie.
Nie dało się uruchomić.
Po 10 minutach odpaliło silnik nie faluje na obrotach i ma moc.
Niestety nie mam kabelka aby podpiąć do kompa.
Mam podejrzenie że to akumulator i nie wiem czy to słuszny trop.
Ktoś pisał że to pompa paliwa ale to raczej wykluczam bo brak mocy to pompa ale pewnie dlatego że nie ma odpowiedniego prądu.
Może jakieś pomysły mi podsuniecie.
Ostatnio zmieniony 20 gru 23, 11:13 przez BUNIA COMPACT 2003, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 gru 23, 12:54
- BMW: E 46 COMPACT
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Dziś sprawdziłem na zimnym silniku, ładowanie 11,6/12,4 czyli zero.
A silnik pracował bez zastrzeżeń.
Chyba jednak to alternator - regulator napięcia.
Zaznaczę że akumulator też został podmieniony.
Co ciekawe kontrolka ładowania się nie świeciła przy takicha parametrach.
A silnik pracował bez zastrzeżeń.
Chyba jednak to alternator - regulator napięcia.
Zaznaczę że akumulator też został podmieniony.
Co ciekawe kontrolka ładowania się nie świeciła przy takicha parametrach.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Silnik będzie pracować tak długo jak mu zasilania z baterii starczy.
Przyznam, że nie wiem czemu nie świeci sie konktrolka ładowania ale coś z tym w naszych bmw jest bo u mnie w f31 gdy jakiś złośliwy gryzoń zjadł mi przewód łączący budę z silnikiem i pozbawił mnie masy a dalej ładowania i możliwości standardowego uruchamiania auta - też nie miałem info o braku ładowania. Komp pokazywał zasilanie z baterii tylko a jedyny błąd jaki wyświetlał to błąd/uszkodzenie rozrusznika i awarię systemu start/stop.
Z drugiej strony jak w e46 skończyły mi się szczotki to ikonka czerwonego akumulatora wpadła natychmiast.
Wyciągnij alternator i oceń szczotki, ślizgi i wymień co niezbędne.
Przyznam, że nie wiem czemu nie świeci sie konktrolka ładowania ale coś z tym w naszych bmw jest bo u mnie w f31 gdy jakiś złośliwy gryzoń zjadł mi przewód łączący budę z silnikiem i pozbawił mnie masy a dalej ładowania i możliwości standardowego uruchamiania auta - też nie miałem info o braku ładowania. Komp pokazywał zasilanie z baterii tylko a jedyny błąd jaki wyświetlał to błąd/uszkodzenie rozrusznika i awarię systemu start/stop.
Z drugiej strony jak w e46 skończyły mi się szczotki to ikonka czerwonego akumulatora wpadła natychmiast.
Wyciągnij alternator i oceń szczotki, ślizgi i wymień co niezbędne.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1607 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damianns
-
- 6 Odpowiedzi
- 2219 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Czarnyy
-
- 2 Odpowiedzi
- 2971 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grzywa321
-
- 3 Odpowiedzi
- 3672 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: grabarz_x
-
- 9 Odpowiedzi
- 8787 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 5 Odpowiedzi
- 3168 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 22 Odpowiedzi
- 5302 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1761 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 15 Odpowiedzi
- 3585 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flaczek
-
- 1 Odpowiedzi
- 1539 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: alb3rt