Zimny silniik i mrugające kontroliki pulsacyjna praca silnika

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
BUNIA COMPACT 2003
Posty: 2
Rejestracja: 18 gru 23, 12:54
BMW: E 46 COMPACT
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: BUNIA COMPACT 2003 »

Dzień dobry,

Proszę pięknie o poradę, problem w E46 Compact 318ti 143KM
Po odpaleniu na zimnym silnik pulsuje nie chodzi równo i brak mu mocy,
pulsują kontrolki na desce rozdzielczej radio i klimatronic włączają się i wyłączają.
Jak się zagrzeje to jest spokój do czasu ja nie ostygnie.
Kontrolnie wyjąłem alternator ale szczotki są w połowie ich długości życia, pasek napięty poprawnie.
Raz stała się rzecz taka że pojawiła się kontrolka ładowania zaraz po odpaleniu i wówczas wszystko działało poprawnie.
Nie sprawdzałem ładowania jednak akumulator cały czas trzyma napięcie bo zapala bez problemu bez konieczności doładowania.
Dziś zapalony silnik zagrzał się a auto zgasło samoistnie.
Nie dało się uruchomić.
Po 10 minutach odpaliło silnik nie faluje na obrotach i ma moc.
Niestety nie mam kabelka aby podpiąć do kompa.

Mam podejrzenie że to akumulator i nie wiem czy to słuszny trop.
Ktoś pisał że to pompa paliwa ale to raczej wykluczam bo brak mocy to pompa ale pewnie dlatego że nie ma odpowiedniego prądu.

Może jakieś pomysły mi podsuniecie.
Ostatnio zmieniony 20 gru 23, 11:13 przez BUNIA COMPACT 2003, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7213
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

regulator napiecia na alternatorze
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
BUNIA COMPACT 2003
Posty: 2
Rejestracja: 18 gru 23, 12:54
BMW: E 46 COMPACT
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: BUNIA COMPACT 2003 »

Dziś sprawdziłem na zimnym silniku, ładowanie 11,6/12,4 czyli zero.
A silnik pracował bez zastrzeżeń.
Chyba jednak to alternator - regulator napięcia.
Zaznaczę że akumulator też został podmieniony.
Co ciekawe kontrolka ładowania się nie świeciła przy takicha parametrach.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1693
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Silnik będzie pracować tak długo jak mu zasilania z baterii starczy.

Przyznam, że nie wiem czemu nie świeci sie konktrolka ładowania ale coś z tym w naszych bmw jest bo u mnie w f31 gdy jakiś złośliwy gryzoń zjadł mi przewód łączący budę z silnikiem i pozbawił mnie masy a dalej ładowania i możliwości standardowego uruchamiania auta - też nie miałem info o braku ładowania. Komp pokazywał zasilanie z baterii tylko a jedyny błąd jaki wyświetlał to błąd/uszkodzenie rozrusznika i awarię systemu start/stop.

Z drugiej strony jak w e46 skończyły mi się szczotki to ikonka czerwonego akumulatora wpadła natychmiast.

Wyciągnij alternator i oceń szczotki, ślizgi i wymień co niezbędne.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”