Trudne sprawy z układem chłodzenia i termostatem

gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#1

Post autor: gosebus »

Nie mogę dojść do ładu z układem chłodzenia w e46 M52TUB20 + automat. Silnik bardzo długo się rozgrzewa (na jałowym potrzeba 1 godziny aby osiągnął 90st), kopci na biało, płyn chłodniczy znika.
Rok temu wymieniłem profilaktycznie termostat na febi, jak sprawdzałem na inpie, to otwierał sie przy 60st, więc wymieniłem go na inny jaki był dostępny w sklepie.. maxgear, a ten to jeszcze gorzej - otwierał sie na maxa przy 40st i silnik nie osiągał temp >60st i spadała podczas jazdy.

Zatem kupiłem polecany termostat wahler ("made in germany") i wyniki z jego pracy poniżej na filmiku:

Otwiera sie troche od ok. 40st i chłodnica jest już dosyć ciepła zanim silnik osiągnie swoją temp. pracy.

Dodatkowo podczas odpowietrzania układu, wpiąłem test na co - nie wiem czy technika pomiaru była prawidłowa, ale wychodzi że niby negatywny.



Co robić dalej? bo już nie mam pomysłu. Czy mam reklamować trzeci termostat? Czy to coś innego może być? Chyba nie ma tutaj jakiejś większej filozofii?
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#2

Post autor: maczupikczu »

W sumie to nie wiem z czym masz problem bo nie wynika nic z posta. Test wyszedł negatywnie trochę dziwnie zrobiony ale ok, fura kopci i będzie kopcić bo jest to para wodna.a płyn znika bo pewnie gdzieś jest nieszczelność.
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#3

Post autor: gosebus »

Sugeruje się tym filmem:


Tutaj jak widać dopiero temperatura przy chłodnicy zaczyna rosnąć jak temperatura silnika osiąga ~94st. U mnie to sie dzieje znacznie wcześniej, przez co silnik bardzo wolno się rozgrzewa.
Więc nie wiem czy mam kolejny (trzeci) wadliwy termostat czy jakąś inną usterkę
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jakbyś pominął termostaty firm, które nigdy nie działały i nie będą (febi, maxgear) to reklamowałbyś pierwszy a nie trzeci. Oryginał w obecnej chwili to jedyny wybór.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#5

Post autor: gosebus »

Ok no to będziemy reklamować trzeci termostat :D
Także na pewno nie ma opcji, żeby układ chłodzenia pracował na dużym obiegu niż przez ten termostat główny? Jeszcze jest tam malutki termostat, pod zbiorniczkiem wyrównawczym - do chłodzenia skrzyni automat, ale kompletnie nie wiem jak on działa.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

ten maly jedynie wpuszcza albo blokuje przeplyw przez tą chlodnice oleju
plyn idzie ze zbiorniczka i wraca zaraz do chlodnicy, nigdzie dalej nie leci
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#7

Post autor: gosebus »

ok, dzięki. już zacząłem sie zastanawiać czy to przez ten mały termostat nie ma takiego zamieszania
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#8

Post autor: gosebus »

Problem jest nadal nierozwiązany :(
Założyłem jeszcze na próbę termostat OEM (sprawdzony, używany) i dalej jest to samo, wróciłem do nowego Wahler'a.
Zrobiłem jeszcze jeden test, zablokowałem "żabką" zaciskową wąż od termostatu do chłodnicy i dalej jest to samo, zatem wydaje mi się że to nie termostat główny robi problem?
Od momentu uruchomienia silnika chłodnica robi się gorąca od okolic zbiorniczka wyrównawczego, i traci na temp. stopniowo do miejsca w którym zaślepiłem wąż. Od termostatu do zaślepionego węża jest cały czas zimny. - wszystko rozrysowałem na zdjęciu.
Mimo tego zaślepienia węża, to czujnik temp. za termosatem wskazuje temp. niewiele niższą od tej na silniku ..

Na pewno ten termostat od skrzyni automat nie może puszczać?
W razie czego w domu termostat który mam luzem, jak zalałem wodą o temp. 90st to ani drgnie. Dopiero zalanie wrzątkiem otwiera go.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

jesli to nie termostat to moze awaria na płytce ECU
np. jakis przepalony tranzystor ktory powoduje jego ciagle otwarcie

w sumie moznaby zobaczyc czy przy zimnym starcie jest odrazu napiecie na wtyczce termostatu
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
gosebus
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 20, 9:22
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

#10

Post autor: gosebus »

Odłączenie wtyczki os grzałki termostatu nic nie zmienia.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”