Przewód paliwowy doprowadzający

Kali1991
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 23, 6:52
BMW: E46 316i n42b18a
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tarnobrzeg

#1

Post autor: Kali1991 »

Witam, mój samochód to BMW E46 316i z silnikiem n42b18a 1.8. Wczoraj na drodze miałem taką sytuację, że podczas jazdy zacząłem czuć paliwo, następnie po przejechaniu jakichś 200 metrów auto zgasło na światłach, zapaliłem przejechałem za światła znowu zgasło i potem już odpaliło i od razu zgasło. Wyszedłem podniosłem maskę i na górze między plastikowymi obudowami silnika była mokra plama, która bardzo szybko wysychała, lało się również na dole z przodu auta. Odholowałem go do domu, rozkręciłem podszybie, zdjąłem tę plastikową obudowę no i widzę że zsunął się, wypiął się przewód paliwowy z przewodu wtryskowego. Dosunąłem go, prawie do końca, coś tam kliknęło, tak, że teraz go nie mogę ściągnąć, odpaliłem, auto zapaliło. Nic tam się niby na tym łączeniu nie leje, ani nie kapie i wydaje się, że problem rozwiązany, tyle,że zastanawiam się dlaczego to się tam wypięło, czy mógł mieć na to wpływ wczorajszy upał? Czy taka sytuacja może się powtórzyć. Ten przewód paliwowy niby nie wygląda żeby był w złym stanie, ten wystający plastik też raczej wygląda na nieuszkodzony, nie wiem jednak czy tam jeszcze czegoś pod tym plastikiem nie było.


Obrazek

Czy w takiej sytuacji dla bezpieczeństwa lepiej wymienić cały przewód na nowy, czy są jakieś zamienniki tego przewodu, bo nowy ori trochę drogo wychodzi. Dodatkowo mam pytanie czy jak się odpali silnik to ten przewód u was też się trochę cofa na tym trzpieniu, czy siedzi sztywno w jednym miejscu, bo u mnie ma trochę luzu i jak jest odpalony to się trochę cofa od ciśnienia.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Może blokada (czarny plastik na końcu) jest w jakiś sposób uszkodzona, wypnij go i obejrzyj w środku. Da się go wypiąć bez wciskania blokady?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kali1991
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 23, 6:52
BMW: E46 316i n42b18a
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tarnobrzeg

#3

Post autor: Kali1991 »

No właśnie po tym jak coś tam kliknęło to teraz go nie mogę wypiąć. Jak mam zwolnić tą blokadę? Wcisnąć ten czarny plastik do środka? Czy gdzieś go nacisnąć po bokach? Niby jak go oglądałem przed wpięciem to wydawał się nie uszkodzony.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Tak, wciska się do środka. Może był niedopięty po prostu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Kali1991
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 23, 6:52
BMW: E46 316i n42b18a
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tarnobrzeg

#5

Post autor: Kali1991 »

Być może tak było ale mam auto 3 lata i nie kojarzę żebym sam coś robił przy tym lub jakiś mechanik żeby coś przy tym robił, więc trochę się zdziwiłem. Na razie jeżdżę bez osłony akustycznej więc jak znowu spadnie będę miał od razu dostęp ale tak jak pisałem przewód teraz się trzyma i nie widzę żeby był jakiś wyciek.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”