M54B22 Szarpie przy ruszaniu, stuki przy zmianie biegów
- mefjupe
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
- BMW: 330CiA Monacoblau
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Serwus!
Panowie mam dwie sprawy (chyba powiązane ze sobą). Od razu piszę, że nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwości mojej bawary w innym temacie...
Pierwsza sprawa dotyczy sprzęgła (chyba) - przy zimnym silniku przy ruszaniu przez kilka minut jest ok.. biegi prawie płynnie się zmienia bez szarpnięć / koziołków. Generalnie obroty nie falują nigdy... Problem zaczyna się po kilku minutach jazdy głownie w mieście. Przy ruszaniu na prostej drodze puszczam sprzęgło bez dodawania gazu - obroty spadają z normalnych 800? do 400/500 i czuć jakby auto miało gasnąc. I tak za każdym razem - zazwyczaj chcąc jako tako ruszyć muszę ją podgazować co i tak skutkuje mniejszymi lub większymi koziołkami... Przy zmianie na wyższe biegi przy wciskaniu sprzęgła szybko spadają obroty (tak jakby była przez coś hamowana) przez co kolejny bieg jest wrzucany na za niskie obroty i też bywa że ją lekko szarpnie.
Druga sprawa to głuche puknięcia w tylnej części samochodu podczas zmiany biegu - wyczytałem, że to prawdopodobnie poduszki pod skrzynią? ale obawiam się, że to gorsza sprawa.
Dodatkowo znajomy twierdzi, że jak na 170KM to powinna szybciej zbierać się od samego dołu... Ja tego nie widzę bo nie mam porównania ale może to coś podpowie...
2 błędy z inpy:
Po pracy wyczyszczę, pojeżdżę i sprawdzę jeszcze raz..
Ostatnio wykręciłem CDV... Czy pierwszy problem to tylko sprzęgło? Jakieś pomysły?
Panowie mam dwie sprawy (chyba powiązane ze sobą). Od razu piszę, że nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwości mojej bawary w innym temacie...
Pierwsza sprawa dotyczy sprzęgła (chyba) - przy zimnym silniku przy ruszaniu przez kilka minut jest ok.. biegi prawie płynnie się zmienia bez szarpnięć / koziołków. Generalnie obroty nie falują nigdy... Problem zaczyna się po kilku minutach jazdy głownie w mieście. Przy ruszaniu na prostej drodze puszczam sprzęgło bez dodawania gazu - obroty spadają z normalnych 800? do 400/500 i czuć jakby auto miało gasnąc. I tak za każdym razem - zazwyczaj chcąc jako tako ruszyć muszę ją podgazować co i tak skutkuje mniejszymi lub większymi koziołkami... Przy zmianie na wyższe biegi przy wciskaniu sprzęgła szybko spadają obroty (tak jakby była przez coś hamowana) przez co kolejny bieg jest wrzucany na za niskie obroty i też bywa że ją lekko szarpnie.
Druga sprawa to głuche puknięcia w tylnej części samochodu podczas zmiany biegu - wyczytałem, że to prawdopodobnie poduszki pod skrzynią? ale obawiam się, że to gorsza sprawa.
Dodatkowo znajomy twierdzi, że jak na 170KM to powinna szybciej zbierać się od samego dołu... Ja tego nie widzę bo nie mam porównania ale może to coś podpowie...
2 błędy z inpy:
Po pracy wyczyszczę, pojeżdżę i sprawdzę jeszcze raz..
Ostatnio wykręciłem CDV... Czy pierwszy problem to tylko sprzęgło? Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 25 mar 21, 15:53 przez mefjupe, łącznie zmieniany 2 razy.
Ludzie z pasją są dźwignią postępu
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Chwila, chcesz ruszać na samym sprzęgle i się dziwisz, że obroty spadają do 400? U mnie też na samym sprzęgle nie da się sensownie ruszyć. To nie diesel .
Stuk też mam i to może być wiele czynników. Może być to np. łącznik lub podpora wału.
Stuk też mam i to może być wiele czynników. Może być to np. łącznik lub podpora wału.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Po wypięciu CDV masz te objawy ?
124 to błąd prawdopodobnie czujnika temp (być może w dolocie)
Poza tym ruszanie bez gazu to głupota... Szkoda sprzęgła...
124 to błąd prawdopodobnie czujnika temp (być może w dolocie)
Poza tym ruszanie bez gazu to głupota... Szkoda sprzęgła...
- mefjupe
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
- BMW: 330CiA Monacoblau
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Miałem na myśli powolne zdejmowanie nogi z gazu... wiem że normalnie lekko spadają i auto rusza, a tu spadają auto zaczyna przygasać, rusza jak dodam gazu i koziołki ;/Szczurson pisze:Chwila, chcesz ruszać na samym sprzęgle i się dziwisz, że obroty spadają do 400? U mnie też na samym sprzęgle nie da się sensownie ruszyć. To nie diesel .
Stuk też mam i to może być wiele czynników. Może być to np. łącznik lub podpora wału.
Ludzie z pasją są dźwignią postępu
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Nadal nie rozumiem... To trochę bez sensu. Utrzymaj jakieś 1500 obrotów i puszczaj sprzęgło. Jak nie będzie skakał to jest ok. Jak mu nie dasz gazu to będzie się dusił i skakał. Mój też bez gazu się dusi, dlatego nie ruszam bez niego . Nawet w korku dodam odrobinę by się podtoczyć.
- mefjupe
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
- BMW: 330CiA Monacoblau
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Faktycznie może i tak być... sprawdzę tak jak piszesz zwracając uwagę. Możliwe, że jestem przyzwyczajony do innego samochodu i to dlatego - najlepiej gdyby ktoś się przejechał i sprawdził ale na chwilę obecną nie mam nikogo kto miałby e46.Szczurson pisze:Nadal nie rozumiem... To trochę bez sensu. Utrzymaj jakieś 1500 obrotów i puszczaj sprzęgło. Jak nie będzie skakał to jest ok. Jak mu nie dasz gazu to będzie się dusił i skakał. Mój też bez gazu się dusi, dlatego nie ruszam bez niego . Nawet w korku dodam odrobinę by się podtoczyć.
A ten pierwszy błąd czym może być spowodowany?
Ludzie z pasją są dźwignią postępu
- dawidigy
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 7 sie 16, 11:20
- BMW: 320 ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jasło
Siema, z jakiego miasta na podkarpaciu jesteś? Jeśli mieszkasz gdzieś niedaleko to możemy porównać przyśpieszenie naszych samochodów. Mam ten sam silnik i zastanawiam się czy czegoś mu nie brakuje
- mefjupe
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
- BMW: 330CiA Monacoblau
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
dawidigy Siema. Jestem w Rzeszowa.. chętnie tylko przed tym ogarnę swój bo coś ewidentnie jest nie tak ze zmianą biegów...
Szczurson faktycznie podbijając do tych 1500 obrotów inaczej rusza ale mnie to trochę dziwi ale jak pisałem porównania nie mam... Z jedynaka ruszę w miarę płynnie ale wciskając sprzęgło z zamiarem wbicia dwójaka auto jakby zastaje przyhamowane i obroty szybko spadają przez co dwójak zostaje "wrzucony" na lekko za niskie obroty - jak ogarnę jakich uchwyt to nagram całą sytuację...
Wychodzi na to, że będę musiał podstawić autko jednemu z zawodowych kierowców rajdowych bo takie namiary udało mi się zgarnąć! A sam jeździ i naprawia same e46
Szczurson faktycznie podbijając do tych 1500 obrotów inaczej rusza ale mnie to trochę dziwi ale jak pisałem porównania nie mam... Z jedynaka ruszę w miarę płynnie ale wciskając sprzęgło z zamiarem wbicia dwójaka auto jakby zastaje przyhamowane i obroty szybko spadają przez co dwójak zostaje "wrzucony" na lekko za niskie obroty - jak ogarnę jakich uchwyt to nagram całą sytuację...
Wychodzi na to, że będę musiał podstawić autko jednemu z zawodowych kierowców rajdowych bo takie namiary udało mi się zgarnąć! A sam jeździ i naprawia same e46
Ludzie z pasją są dźwignią postępu
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
Jestem z okolic Rzeszowa, jak będziesz chciał coś zaglądnąć to od przyszłego tygodnia będe się kręcił po Rz. Miałem m54b22, teraz m54b25, mam odrobine doświadczenia z tymi silnikami
- jacek23tg
- Bywalec forum
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 gru 12, 8:21
- BMW: E46 320 CI M54 B22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
głuche stukanie przy zmianie biegów może świadczyć też o tulejach dyfra,falowanie obrotów kojarzy mi się z silniczkiem krokowym,brudną przepustnicą,możesz też sprawdzić vanosy.hałasują Ci??można zrobić test vanosów przez program o ile masz jakieś dojścia,objawy to słabe zbieranie się z dołu i na ssaniu skaczą obroty,gaz masz??
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 4231 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 0 Odpowiedzi
- 1957 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Albi
-
- 10 Odpowiedzi
- 6735 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 17 Odpowiedzi
- 8380 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BxBatman
-
- 2 Odpowiedzi
- 2223 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 2 Odpowiedzi
- 1669 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Enduros70
-
- 17 Odpowiedzi
- 34530 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: skkt1
-
- 3 Odpowiedzi
- 1709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Biemdablju
-
- 9 Odpowiedzi
- 1293 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gorgioborgio
-
- 1 Odpowiedzi
- 1770 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost