M52 przerywa i stuka

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Awatar użytkownika
Hellrot
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Aaaa

#1

Post autor: Hellrot »

Cześć,
Może na początek szybko o mnie :P mechaniką zajmuje się hobbystycznie ale parę napraw już mam za sobą w tym generalny (udany) remont silnika n42b20. Nie posiadam wykształcenia mechanicznego a przed każdą naprawą doszkalam się na forach i filmikach.
Przechodząc do tematu zabrałem się za wymianę uszczelki pokrywy zaworów ze względu na wyciek. Na początek wiadomo osłony obudowa filtra kabinowego itp. W tym momencie zauważyłem ze jedna cewka była z innego modelu i była uszkodzona. Po wyciągnięciu wszystkich zaglądnąłem w otwory ze świecami gdzie okazało się że jedna była zalana olejem. Zacząłem go wycierać papierem ale dla lepszego efektu (nie wiem czy słusznie) postanowiłem napsikać tam wd-40 by dokładniej wypłukać olej oczywiście później wycierając papierem. Następnie zabrałem się za wykręcenie stopniowo pokrywy. Po jej ściągnięciu postanowiłem jeszcze ściągnąć osłonę od wałka po stronie dolotu w celu umycia. I po wszystkim poskładałem całość na nowej uszczelce. W miejsce uszkodzonej cewki wsadziłem inną kupioną w zestawie co prawda używanych cewek ale wyglądających jak nowe (oczywiście o tych samych numerach części).

Po całej naprawie silnik przestał równo pracować tak jakby nie chodził na wszystkie gary a z pod maski zaczęły dobiegać nieregularne metaliczne stuki z okolic kolektora dolotowego. Dźwięk jest taki jak by tam wpadła jakaś śrubka i co jakiś czas się od czegoś odbijała. Oczywiście od początku zdawałem sobie sprawę z tego ze może coś wpaść do głowicy dlatego też zwracałem na to szczególną uwagę. Przestraszony dźwiękiem postanowiłem ściągnąć pokrywę i sprawdzić co się dzieje niestety niczego nie wypatrzyłem.

I tu rodzi się moje pytanie co mogłem zrobić nie tak ewentualnie jeśli jest to niesamowity zbieg okoliczności to co mogło się zepsuć powodując takie objawy?
Dodam że przed wymianą silnik chodził wzorowo.

Całość starałem się opisać szczegółowo by ewentualnie można było wyłapać jakieś błędy. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi. :D

Edit: zapomniałem dodać auto to e46 sedan 1998 silnik m52b25
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Przede wszystkim jeżeli to fabryczny silnik to jest m52tub25, nie było fabrycznie w e46 m52b25 (pojedynczy vanos).
Skoro masz wrażenie, że wypada zapłon a wcześniej tego nie było to załóż poprzednią cewkę i sprawdź.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Hellrot
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Aaaa

#3

Post autor: Hellrot »

Faktycznie mój błąd mam tam podwójnego vanosa a jeśli chodzi o cewkę to próbowałem ze starą i tymi „nowymi”. Kupiłem cały komplet więc przy 6 sztukach myślę że chociaż jedna była by sprawna.
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#4

Post autor: w0jta5 »

Sprawdziłbym czy świeca zapłonowa się nie rozleciała.
Awatar użytkownika
Hellrot
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Aaaa

#5

Post autor: Hellrot »

Sprawdzę świece w najbliższym czasie.
Rozmyślając nad problem stwierdziłem jeszcze że zakupie miernik poziomu sprężania i przeprowadzę test. Myśle że jeśli wpadło by coś do środka i z tego powodu silnik by przerywał to oznaczało by że jeden z zaworów by się nie domykał co skutkowało by brakiem bądź znikomym ciśnieniem na jednym z cylindrów. Dobrze myślę?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

moze zamaist miernika cisnienia to warto by kupic kamere inspekcyjna
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Jedno i drugie przyda się :wink: odnośnie pomiaru to masz rację, będzie to "widoczne".
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Hellrot
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Aaaa

#8

Post autor: Hellrot »

Cześć wszystkim,
Wracam do auta po przerwie, niestety w ostatnim czasie nie mogłem poświecić na to zbyt dużo czasu.
Od ostatniego mojego wpisu sprawdziłem ciśnienie na cylindrach (około 10 bar na każdym) przy okazji wymieniając świece na nowe. Oprócz tego zdemontowałem kolektor wraz z całym układem dolotowym przy okazji wymieniania odmy uszczelki podstawy filtra oleju itd.. Przy demontażu oglądałem każdy element pod kątem uszkodzeń a moją uwagę zwróciła przepustnica na której od ostatniego razu kiedy miałem ja w rękach 1-2mieś temu zebrała na sobie nagar od strony kolektora. Nie kupiłem kamerki natomiast powoli kręcąc wałem dokładnie przejrzałem przestrzeń pod pokrywą zaworów i nie odkryłem tam nic niepokojącego. Nagranie z pracy silnika dodaje w linku poniżej. Silnik nie pracuje równo a strzały dobiegają z okolic kolektora ssącego. Trochę to przypomina jak by dochodziło do spalania mieszanki w kolektorze? Sprawdzałem inpą błędy natomiast nie pojawia się nic oprócz sond których nie ma oraz wentylatora który był zdemontowany, nie trzymałem jednak długo uruchomionego silnika tak aby uniknąć ewentualnych szkód.
Dodam jeszcze że gdy silnik pracuje na wyższych obrotach to strzały ustają oraz przez przypadek odkryłem ze ewentualne ściąganie wężyka od podciśnienia listwy wtryskowej powoduje nasilenie się efektu.
Awatar użytkownika
Hellrot
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Aaaa

#9

Post autor: Hellrot »

Ma ktoś pomysł co można sprawdzić w następnej kolejności?
I jeszcze pytanie z innej beczki przewód podciśnienia regulatora paliwa idzie oryginalnie do odmy tak?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Tak, od regulatora do odmy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”