M52 przerywa i stuka
- Hellrot
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Aaaa
Cześć,
Może na początek szybko o mnie mechaniką zajmuje się hobbystycznie ale parę napraw już mam za sobą w tym generalny (udany) remont silnika n42b20. Nie posiadam wykształcenia mechanicznego a przed każdą naprawą doszkalam się na forach i filmikach.
Przechodząc do tematu zabrałem się za wymianę uszczelki pokrywy zaworów ze względu na wyciek. Na początek wiadomo osłony obudowa filtra kabinowego itp. W tym momencie zauważyłem ze jedna cewka była z innego modelu i była uszkodzona. Po wyciągnięciu wszystkich zaglądnąłem w otwory ze świecami gdzie okazało się że jedna była zalana olejem. Zacząłem go wycierać papierem ale dla lepszego efektu (nie wiem czy słusznie) postanowiłem napsikać tam wd-40 by dokładniej wypłukać olej oczywiście później wycierając papierem. Następnie zabrałem się za wykręcenie stopniowo pokrywy. Po jej ściągnięciu postanowiłem jeszcze ściągnąć osłonę od wałka po stronie dolotu w celu umycia. I po wszystkim poskładałem całość na nowej uszczelce. W miejsce uszkodzonej cewki wsadziłem inną kupioną w zestawie co prawda używanych cewek ale wyglądających jak nowe (oczywiście o tych samych numerach części).
Po całej naprawie silnik przestał równo pracować tak jakby nie chodził na wszystkie gary a z pod maski zaczęły dobiegać nieregularne metaliczne stuki z okolic kolektora dolotowego. Dźwięk jest taki jak by tam wpadła jakaś śrubka i co jakiś czas się od czegoś odbijała. Oczywiście od początku zdawałem sobie sprawę z tego ze może coś wpaść do głowicy dlatego też zwracałem na to szczególną uwagę. Przestraszony dźwiękiem postanowiłem ściągnąć pokrywę i sprawdzić co się dzieje niestety niczego nie wypatrzyłem.
I tu rodzi się moje pytanie co mogłem zrobić nie tak ewentualnie jeśli jest to niesamowity zbieg okoliczności to co mogło się zepsuć powodując takie objawy?
Dodam że przed wymianą silnik chodził wzorowo.
Całość starałem się opisać szczegółowo by ewentualnie można było wyłapać jakieś błędy. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Edit: zapomniałem dodać auto to e46 sedan 1998 silnik m52b25
Może na początek szybko o mnie mechaniką zajmuje się hobbystycznie ale parę napraw już mam za sobą w tym generalny (udany) remont silnika n42b20. Nie posiadam wykształcenia mechanicznego a przed każdą naprawą doszkalam się na forach i filmikach.
Przechodząc do tematu zabrałem się za wymianę uszczelki pokrywy zaworów ze względu na wyciek. Na początek wiadomo osłony obudowa filtra kabinowego itp. W tym momencie zauważyłem ze jedna cewka była z innego modelu i była uszkodzona. Po wyciągnięciu wszystkich zaglądnąłem w otwory ze świecami gdzie okazało się że jedna była zalana olejem. Zacząłem go wycierać papierem ale dla lepszego efektu (nie wiem czy słusznie) postanowiłem napsikać tam wd-40 by dokładniej wypłukać olej oczywiście później wycierając papierem. Następnie zabrałem się za wykręcenie stopniowo pokrywy. Po jej ściągnięciu postanowiłem jeszcze ściągnąć osłonę od wałka po stronie dolotu w celu umycia. I po wszystkim poskładałem całość na nowej uszczelce. W miejsce uszkodzonej cewki wsadziłem inną kupioną w zestawie co prawda używanych cewek ale wyglądających jak nowe (oczywiście o tych samych numerach części).
Po całej naprawie silnik przestał równo pracować tak jakby nie chodził na wszystkie gary a z pod maski zaczęły dobiegać nieregularne metaliczne stuki z okolic kolektora dolotowego. Dźwięk jest taki jak by tam wpadła jakaś śrubka i co jakiś czas się od czegoś odbijała. Oczywiście od początku zdawałem sobie sprawę z tego ze może coś wpaść do głowicy dlatego też zwracałem na to szczególną uwagę. Przestraszony dźwiękiem postanowiłem ściągnąć pokrywę i sprawdzić co się dzieje niestety niczego nie wypatrzyłem.
I tu rodzi się moje pytanie co mogłem zrobić nie tak ewentualnie jeśli jest to niesamowity zbieg okoliczności to co mogło się zepsuć powodując takie objawy?
Dodam że przed wymianą silnik chodził wzorowo.
Całość starałem się opisać szczegółowo by ewentualnie można było wyłapać jakieś błędy. Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Edit: zapomniałem dodać auto to e46 sedan 1998 silnik m52b25
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przede wszystkim jeżeli to fabryczny silnik to jest m52tub25, nie było fabrycznie w e46 m52b25 (pojedynczy vanos).
Skoro masz wrażenie, że wypada zapłon a wcześniej tego nie było to załóż poprzednią cewkę i sprawdź.
Skoro masz wrażenie, że wypada zapłon a wcześniej tego nie było to załóż poprzednią cewkę i sprawdź.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Hellrot
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Aaaa
Faktycznie mój błąd mam tam podwójnego vanosa a jeśli chodzi o cewkę to próbowałem ze starą i tymi „nowymi”. Kupiłem cały komplet więc przy 6 sztukach myślę że chociaż jedna była by sprawna.
- Hellrot
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Aaaa
Sprawdzę świece w najbliższym czasie.
Rozmyślając nad problem stwierdziłem jeszcze że zakupie miernik poziomu sprężania i przeprowadzę test. Myśle że jeśli wpadło by coś do środka i z tego powodu silnik by przerywał to oznaczało by że jeden z zaworów by się nie domykał co skutkowało by brakiem bądź znikomym ciśnieniem na jednym z cylindrów. Dobrze myślę?
Rozmyślając nad problem stwierdziłem jeszcze że zakupie miernik poziomu sprężania i przeprowadzę test. Myśle że jeśli wpadło by coś do środka i z tego powodu silnik by przerywał to oznaczało by że jeden z zaworów by się nie domykał co skutkowało by brakiem bądź znikomym ciśnieniem na jednym z cylindrów. Dobrze myślę?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jedno i drugie przyda się odnośnie pomiaru to masz rację, będzie to "widoczne".
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Hellrot
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 wrz 23, 18:49
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Aaaa
Cześć wszystkim,
Wracam do auta po przerwie, niestety w ostatnim czasie nie mogłem poświecić na to zbyt dużo czasu.
Od ostatniego mojego wpisu sprawdziłem ciśnienie na cylindrach (około 10 bar na każdym) przy okazji wymieniając świece na nowe. Oprócz tego zdemontowałem kolektor wraz z całym układem dolotowym przy okazji wymieniania odmy uszczelki podstawy filtra oleju itd.. Przy demontażu oglądałem każdy element pod kątem uszkodzeń a moją uwagę zwróciła przepustnica na której od ostatniego razu kiedy miałem ja w rękach 1-2mieś temu zebrała na sobie nagar od strony kolektora. Nie kupiłem kamerki natomiast powoli kręcąc wałem dokładnie przejrzałem przestrzeń pod pokrywą zaworów i nie odkryłem tam nic niepokojącego. Nagranie z pracy silnika dodaje w linku poniżej. Silnik nie pracuje równo a strzały dobiegają z okolic kolektora ssącego. Trochę to przypomina jak by dochodziło do spalania mieszanki w kolektorze? Sprawdzałem inpą błędy natomiast nie pojawia się nic oprócz sond których nie ma oraz wentylatora który był zdemontowany, nie trzymałem jednak długo uruchomionego silnika tak aby uniknąć ewentualnych szkód.
Dodam jeszcze że gdy silnik pracuje na wyższych obrotach to strzały ustają oraz przez przypadek odkryłem ze ewentualne ściąganie wężyka od podciśnienia listwy wtryskowej powoduje nasilenie się efektu.
Wracam do auta po przerwie, niestety w ostatnim czasie nie mogłem poświecić na to zbyt dużo czasu.
Od ostatniego mojego wpisu sprawdziłem ciśnienie na cylindrach (około 10 bar na każdym) przy okazji wymieniając świece na nowe. Oprócz tego zdemontowałem kolektor wraz z całym układem dolotowym przy okazji wymieniania odmy uszczelki podstawy filtra oleju itd.. Przy demontażu oglądałem każdy element pod kątem uszkodzeń a moją uwagę zwróciła przepustnica na której od ostatniego razu kiedy miałem ja w rękach 1-2mieś temu zebrała na sobie nagar od strony kolektora. Nie kupiłem kamerki natomiast powoli kręcąc wałem dokładnie przejrzałem przestrzeń pod pokrywą zaworów i nie odkryłem tam nic niepokojącego. Nagranie z pracy silnika dodaje w linku poniżej. Silnik nie pracuje równo a strzały dobiegają z okolic kolektora ssącego. Trochę to przypomina jak by dochodziło do spalania mieszanki w kolektorze? Sprawdzałem inpą błędy natomiast nie pojawia się nic oprócz sond których nie ma oraz wentylatora który był zdemontowany, nie trzymałem jednak długo uruchomionego silnika tak aby uniknąć ewentualnych szkód.
Dodam jeszcze że gdy silnik pracuje na wyższych obrotach to strzały ustają oraz przez przypadek odkryłem ze ewentualne ściąganie wężyka od podciśnienia listwy wtryskowej powoduje nasilenie się efektu.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak, od regulatora do odmy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 1842 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2067 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 0 Odpowiedzi
- 1195 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kropelka12
-
- 9 Odpowiedzi
- 4675 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Buger
-
- 2 Odpowiedzi
- 1791 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: micbil96
-
- 1 Odpowiedzi
- 1423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 827 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 6 Odpowiedzi
- 2913 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Zagiss