[E46] 318i M43 - odpala i gaśnie
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Panowie, mam pierwszy poważniejszy problem z 318i M43 od kiedy auto jest w moich rękach, z dnia na dzień, nagle auto po nocy odpala i zaraz gaśnie...wróciłem z pracy podpinam kompa i brak błędów, przy próbie odpalenia i przytrzymaniu jej na obrotach i odpuszczeniu gazu, chodzi, wszystko pracuje jak trzeba. Gaszę samochód i znowu nie chce odpalić lub odpala i gaśnie.
Miałem podejrzenie w kierunku krokowca, czujnika położenia przepustnicy, czujnik położenia wału korbowego, a także pompki paliwa. To ostatnie wydaje się być prawidłowym tropem, pytanie do posiadaczy M43 - czy po przekręceniu kluczyka na zapłon, słychać u Was jak pracuje pompka ? Ew. jak ją prawidłowo zdiagnozować - inpa ?
Miałem podejrzenie w kierunku krokowca, czujnika położenia przepustnicy, czujnik położenia wału korbowego, a także pompki paliwa. To ostatnie wydaje się być prawidłowym tropem, pytanie do posiadaczy M43 - czy po przekręceniu kluczyka na zapłon, słychać u Was jak pracuje pompka ? Ew. jak ją prawidłowo zdiagnozować - inpa ?
Czemu obstawiasz pompkę paliwa? Skoro odpala, to chyba pompuje? tak myślę...
Ale sprawdzę Ci to jutro i napiszę wieczorem jak jest u mnie
Miałem podobny problem jakiś czas temu, ale na rozgrzanym silniku. W sensie trasa, zgaszenie auta na jakieś 20 min, odpalenie i spadek obrotów do 500 aż w końcu zgasł. Dopiero zatrybił po dodaniu gazu za którąś tam próbą - przeczyściłem krokowca i na razie zdarza się na rozgrzanym, że mocno zafalują obroty, ale nie gaśnie.
Ale sprawdzę Ci to jutro i napiszę wieczorem jak jest u mnie
Miałem podobny problem jakiś czas temu, ale na rozgrzanym silniku. W sensie trasa, zgaszenie auta na jakieś 20 min, odpalenie i spadek obrotów do 500 aż w końcu zgasł. Dopiero zatrybił po dodaniu gazu za którąś tam próbą - przeczyściłem krokowca i na razie zdarza się na rozgrzanym, że mocno zafalują obroty, ale nie gaśnie.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Sprawa wygląda tak, że auto kręci i tak jakby nie dostawało paliwa lub też dostawało go za mało (pompka może pompuje, ale za mało), jak dodam gazu to załapie i jeśli trzymam gaz to nie gaśnie...kanapa już ściągnięta i mam 2 pompki...ta za fotelem pasażera wydaje z siebie krótki dźwięk zaraz po przekręceniu kluczyka na zapłon, ta za fotelem kierowcy nic, cisza. Która z pompek jest tłocząca paliwo do silnika, a która tylko przelewowa ?
Za pasażerem jest pompa tłocząca do silnika, za kierowcą przelewowa. Na teraz wydaje mi się, że pompka po przekręceniu na zapłon bzyczy ciągle, ale na 100% dam znać jutro
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Ok, czekam zatem na info, wezmę się za to w sobotę najwcześniej, ale chciałbym mieć do tego czasu jakieś opinie już, u mnie tylko ta za pasażerem robi "cyk" na dosłownie ułamek sekundy i tyle.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Filtra paliwa wymieniony był ok pół roku temu ( sam to robiłem ), auto nie jeździło na rezerwie, nie sądzę by przez te pół roku sprawcą zamieszania był właśnie filtr paliwa.OSA BMW pisze:Wymień najpierw filtr paliwa a nie całe pompy
Wczoraj auto jeszcze normalnie jeździło i paliło od strzała, problem powstał dzisiaj rano.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Objawy wyglądają na padnięty czujnik wałka rozrządu, tylko że jeśli dobrze myślę to byś w ogóle nie odpalił. Poczekaj co isolato napisze, ale znam takie przypadki z teori i wskazują na to co napisałem.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Czujnik wałka rozrządu również był wymieniany przeze mnie, wcześniej pojawiał się błąd pod komputerem. Teraz błędu nie ma i auto odpala, tylko gaśnie zaraz.Dobrodziej_1983 pisze:Objawy wyglądają na padnięty czujnik wałka rozrządu, tylko że jeśli dobrze myślę to byś w ogóle nie odpalił. Poczekaj co isolato napisze, ale znam takie przypadki z teori i wskazują na to co napisałem.
Edit. Rano na szybko odpiąłem krokowca i bez zmian, podpiąłem i dalej tak samo. Krokowiec czyszczony ok 3tyg. temu.
U mnie również pompa nie wydaje dźwięków na zapłonie, więc ją chyba możesz wykluczyć. Słychać jak chodzi dopiero po odpaleniu auta. Chyba, że może dawać za małe ciśnienie? Ewentualnie sprawdź jakoś przekaźnik za skrzynką bezpieczników (bodajże pierwszy od lewej jest od pompy paliwa) albo regulator ciśnienia przy listwie wtryskowej.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1637 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chinolprod
-
- 12 Odpowiedzi
- 8961 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 5979 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 10 Odpowiedzi
- 4706 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 32 Odpowiedzi
- 17950 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Luki
-
- 1 Odpowiedzi
- 1256 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2059 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tantin10
-
- 8 Odpowiedzi
- 2485 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Qnek
-
- 10 Odpowiedzi
- 5208 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebekwwl
-
- 1 Odpowiedzi
- 1953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474