BMW E46 Cemu lewy xenon/żarnik raz pali, a raz nie (został tylko moduł swiateł do sprawdzenia)
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Cześć, od jakoś roku mam problem z lewą lampą gdzie żarnik nie zawsze zaskakuje lub trzeba przełączać włącznik paręnaście razy żeby załapał a czasami nawet i to nie pomoże.
Ogólnie do tej pory zrobiłem wszystko co się dało a lampy wyjmowałem z 6 razy
-zmiana żarników stronami (problem dalej występuje)
-zmiana przetwornicy stronami a potem nawet kupno nowej (problem dalej występuje)
-zamiana starterów stronami i tak samo kupno nowego (problem dalej jest)
przy zmianie starterów (jeszcze przed zmianą stronami i na nówke) odpalałem lampę bez żarnika i iskrę dopiero było słychać po którymś z rzędu przełączeniu włącznika I/0.
-zmiana żarówek z ledowych na zwykłe (światła dzienne) (problem dalej występuje)
-wtyka do startera wymieniona (była lekko utleniona) (nic nie pomogło)
-przesmarowanie czujników poziomowania też nic nie dało (wyjęte i dokładnie wyczyszczone)
W inpie nie ma błędów ale też nie mogę się połączyć z czujnikami poziomu bo wyskakuje błąd tył jak i przód, silniczki chyba działają jest test na początku i nie świeci nisko pod nogi.
Nie wiem co jeszcze może takie coś powodować, nie raz jest tak że odpali od szczała jak by nigdy nic a czasami cały dzień się nie uda jej włączyć. Przełączanie w tryb auto czy normalnie na I nic nie zmienia.
Zostało chyba tylko szukać nowego modułu ale to raczej też nie będzie to bo raczej włącznik podaje sygnał na 2 lampy jednocześnie. Słyszałem też coś o masie która jest gdzieś podłączona w bagażniku do tylnych lamp ale nie mogę jakoś tego namierzyć choć i to pewnie nie jest problemem bo nie raz lampa zapala normalnie i potem już cały dzień będzie się normalnie włączać dopiero po dłuższym postoju zacznie się problem.
Nie mam już pomysłów a idzie zima i kulawo jeździć bez światła i to jeszcze lewego, miał ktoś już podobny problem i ogarnął temat?
Ogólnie do tej pory zrobiłem wszystko co się dało a lampy wyjmowałem z 6 razy
-zmiana żarników stronami (problem dalej występuje)
-zmiana przetwornicy stronami a potem nawet kupno nowej (problem dalej występuje)
-zamiana starterów stronami i tak samo kupno nowego (problem dalej jest)
przy zmianie starterów (jeszcze przed zmianą stronami i na nówke) odpalałem lampę bez żarnika i iskrę dopiero było słychać po którymś z rzędu przełączeniu włącznika I/0.
-zmiana żarówek z ledowych na zwykłe (światła dzienne) (problem dalej występuje)
-wtyka do startera wymieniona (była lekko utleniona) (nic nie pomogło)
-przesmarowanie czujników poziomowania też nic nie dało (wyjęte i dokładnie wyczyszczone)
W inpie nie ma błędów ale też nie mogę się połączyć z czujnikami poziomu bo wyskakuje błąd tył jak i przód, silniczki chyba działają jest test na początku i nie świeci nisko pod nogi.
Nie wiem co jeszcze może takie coś powodować, nie raz jest tak że odpali od szczała jak by nigdy nic a czasami cały dzień się nie uda jej włączyć. Przełączanie w tryb auto czy normalnie na I nic nie zmienia.
Zostało chyba tylko szukać nowego modułu ale to raczej też nie będzie to bo raczej włącznik podaje sygnał na 2 lampy jednocześnie. Słyszałem też coś o masie która jest gdzieś podłączona w bagażniku do tylnych lamp ale nie mogę jakoś tego namierzyć choć i to pewnie nie jest problemem bo nie raz lampa zapala normalnie i potem już cały dzień będzie się normalnie włączać dopiero po dłuższym postoju zacznie się problem.
Nie mam już pomysłów a idzie zima i kulawo jeździć bez światła i to jeszcze lewego, miał ktoś już podobny problem i ogarnął temat?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Zacznij od weryfikacji instalacji. Skoro masz problem po stronie auta, bez względu na to co tam jest zamontowane to całość sprowadza się wyłącznie do kwestii instalacji.
Sprawdź i popraw masę lamp tył (tak - to ma wpływ), masę lamp rzód i generalnie przegląd instalacji/wiązki oświelenia zrób.
Jak to niczego nie da to możesz w lcm podmienić piny tak aby sterować prawą lampą z lewej i odwrotnie. Wówczas zobaczysz czy problem zostaje po stronie auta czy modułu.
Sprawdź i popraw masę lamp tył (tak - to ma wpływ), masę lamp rzód i generalnie przegląd instalacji/wiązki oświelenia zrób.
Jak to niczego nie da to możesz w lcm podmienić piny tak aby sterować prawą lampą z lewej i odwrotnie. Wówczas zobaczysz czy problem zostaje po stronie auta czy modułu.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
a ja obstawiam (tzn wróże z fusów) ze pewnie tranzystor sterujacy lampą w module swiatel pada i stad takie cyrki, podmiana na inny lcm wyjasni sprawe odrazu
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Instalacje przejrzałem na tyle ile się dało jak i same wtyki, wygląda dobrze nic nie przetarte czy wykruszone wszystko wyczyszczone kontaktem ale z tą masą w bagarzniku jeszcze sprawdzę jak mówisz
Wczoraj go wyjąłem i pojeździłem po płytce opalarką dosyć długo i na razie działa ale pewnie nie na długo (kwestia przypadku jak zwykle) ogólnie jak szukać takiego modułu? Na które numery patrzeć? Rok 2002 08 polift. I czy jak znajdę podobny to i tak trzeba to kodować?
A jest do tego jakiś schemat połączenia?
Wczoraj go wyjąłem i pojeździłem po płytce opalarką dosyć długo i na razie działa ale pewnie nie na długo (kwestia przypadku jak zwykle) ogólnie jak szukać takiego modułu? Na które numery patrzeć? Rok 2002 08 polift. I czy jak znajdę podobny to i tak trzeba to kodować?
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Tu masz rozpiske pinów od modułu świateł: https://www.e46fanatics.com/threads/clarification-of-wiring-of-the-lcm.914332/#/topics/914332
Czyli spróbuj zamienic miejscami piny 7 (lewe światło mijania) i 34 (prawe światło mijania).
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
JAk będziesz faktycznie potrzebował LCM to kontaktuj się z Broderem - będziesz miał opcję kupić od niego właściwy moduł w najnowszej dostępnej wersji - z kierunkami autostradowimi i resztą bajerów.
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Znalazłem diagram na pozycjach 7 i 34 jedno jest signal drugie nie i teraz nie wiem żeby nie podać jakiegoś większego napięcia nie przepalić niczego
https://www.bmwgm5.com/E46_LSZ_Connections.htm
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Ok poczekam do pierwszego nie włączenia dla pewności bo na razie od momentu smażenia płytki zapala za każdym razem ale pewnie nie na długo. A ten broder tylko sprzedaje te moduły czy też ogarnia potem kodowanie? Bo widzę że to nie jest plugaplay nawet jak numery się pokrywają i trzeba przebieg przenosić i całą resztę.
I tak jeszcze pobocznie spytam jak spryskiwacze nie działają to znaczy że coś się dzieje z czujnikami poziomowania? Bo wiem że na wakacje działały i teraz już nie nawet jak trzymam spryskiwanie z 10-15 sec (tak samo na tylną szybę nie pryska ale to chyba inny problem ale też pojawił się z dnia na dzień). Raczej nie ma co tego łączyć z wywalaniem tej lewej lampy?
I tak jeszcze pobocznie spytam jak spryskiwacze nie działają to znaczy że coś się dzieje z czujnikami poziomowania? Bo wiem że na wakacje działały i teraz już nie nawet jak trzymam spryskiwanie z 10-15 sec (tak samo na tylną szybę nie pryska ale to chyba inny problem ale też pojawił się z dnia na dzień). Raczej nie ma co tego łączyć z wywalaniem tej lewej lampy?
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Wszystko zależy ale spryski to gm5, przekaźnik i pomka wraz z instalacją pomiędzy. Sprawdź czy masz prąd w podstawie przekaźnika i czy tam na cewce sterującej widać "sygnał" gdy ciągniesz manetkę. Sprawdź też zasilanei na pompce a samą pompkę możesz na krótko. To powinno dać obraz tego gdzie może być problem.
Bartek zapewne ogarnie Ci wszystko jednak najlepiej jeśli sam go zapytasz i ustalisz z nim szczegóły. Bez sensu aby bawić się w głuchy telefon
https://e46forum.pl/members/broder-16701
Bartek zapewne ogarnie Ci wszystko jednak najlepiej jeśli sam go zapytasz i ustalisz z nim szczegóły. Bez sensu aby bawić się w głuchy telefon
https://e46forum.pl/members/broder-16701
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1991 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 2709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 9 Odpowiedzi
- 7348 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mr_andre
-
- 18 Odpowiedzi
- 7581 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 12 Odpowiedzi
- 4290 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D1_PITER
-
- 32 Odpowiedzi
- 12742 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MichałJ
-
- 5 Odpowiedzi
- 3298 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 5 Odpowiedzi
- 1898 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 5 Odpowiedzi
- 1280 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost