BMW E46 Cemu lewy xenon/żarnik raz pali, a raz nie (został tylko moduł swiateł do sprawdzenia)
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Nie baw się tak - po prostu dodaj do masy lamp z tyłu dodatkowe przewody:
https://e46forum.pl/spalona-wtyczka-tylnych-swiatel-22821
z przodu musisz trochę bardziej kombinować bo do wtyczki trzeba dodać. Skoro lcm działa lewa/prawa to albo problem jest w przewodzie od niego do samej lampy (ale patrzenie to nie weryfikacja) albo problem jest z masą. Tyle.
https://e46forum.pl/spalona-wtyczka-tylnych-swiatel-22821
z przodu musisz trochę bardziej kombinować bo do wtyczki trzeba dodać. Skoro lcm działa lewa/prawa to albo problem jest w przewodzie od niego do samej lampy (ale patrzenie to nie weryfikacja) albo problem jest z masą. Tyle.
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Problem leże raczej w przewodzie sygnałowym który załącza starter bo samo zasilanie lampy jest ok a chodzi o te początkowe wzbudzenie. Sprawdziłem dzisiaj wszystko jeżeli chodzi o lampy tył to wkłady były już wymieniane razem z wtyczkami bo widać że było grzebane na takich zapinanych szybko złączkach (chyba że tak to z fabryki wychodziło złączki są zaraz przed konektorem do wkładu lamp) ścieżki nie są ani utlenione ani przepalone tak samo cała reszta. Kabel masowy wchodzi w głąb zabudowy i bez rozbierania nie ma opcji żeby dojść do miejsca gdzie łączą się z karoserią chyba że w sedanach jest łatwiejszy dostęp ale w turingu trzeba rwać całość tak jak do wymiany amorów. Z przodu odkręciłem te listwy masowe za kierunkami i wyczyściłem je do samej miedzi tak samo te punkty do których są mocowane ale nie wiem czy po prostu nie wytnę tej czarnej gumy która to oblewa i nie zrobię jednego połączenia na zasadzie zaciśnięcia tych kabli w jeden konektor.
Tak samo konektory do lamp wypiąłem z wtyk i lekko wyczyściłem ale nie było się czego czepić, mogę jeszcze dosztukować kabel masowy z tych 2 wtyków co wchodzą do przetwornicy i pociągnąć masę do tego punktu zbiorczego bezpośrednio ale patrząc po stanie tego wszystkiego to raczej nic nie polepszę.
I też zastanawiam się czy na lampy idą osobne bezpieczniki czy jakieś przekaźniki w tej skrzynce elektrycznej pod maską bo może tam coś nie gra.
I z tego co patrzyłem to do przetwornicy idą 2 wtyczki jedno zasilanie (większa masa + zasilanie) i sygnał (mniejsza 3 kable sygnałowe) i czy te kable pokrywają się kolorami z tym co jest przy samym module? I czy idą one bezpośrednio do lamp czy jeszcze przez skrzynkę z bezpiecznikami? Bo wtedy dało by się sprawdzić rezystancje i może to by coś powiedziało.
Tak samo konektory do lamp wypiąłem z wtyk i lekko wyczyściłem ale nie było się czego czepić, mogę jeszcze dosztukować kabel masowy z tych 2 wtyków co wchodzą do przetwornicy i pociągnąć masę do tego punktu zbiorczego bezpośrednio ale patrząc po stanie tego wszystkiego to raczej nic nie polepszę.
I też zastanawiam się czy na lampy idą osobne bezpieczniki czy jakieś przekaźniki w tej skrzynce elektrycznej pod maską bo może tam coś nie gra.
I z tego co patrzyłem to do przetwornicy idą 2 wtyczki jedno zasilanie (większa masa + zasilanie) i sygnał (mniejsza 3 kable sygnałowe) i czy te kable pokrywają się kolorami z tym co jest przy samym module? I czy idą one bezpośrednio do lamp czy jeszcze przez skrzynkę z bezpiecznikami? Bo wtedy dało by się sprawdzić rezystancje i może to by coś powiedziało.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Przecież zamianiałeś wszystkie komponenty lampy i problem nadal masz po tej samej stronie...
Jeśli wymieniłeś zapłonnik, palnik i przetwornicę to wykluczyłeś całą jej zawartość. Następnie zamieniłeś przewody w lcm i nadal masz problem po tej stronie. Chcesz mieć pewność to podłącz jeszcze lewą lampę w miejsce prawej i prawą w miejsce lewej. Zobaczysz czy problem będzie z samym całym reflektorem czy z jednak zostanie po stronie auta.
Pozostaje wyłącznie instalacja - moim zdaniem i do czasu podmiany l/p lamp tego bedę się trzymał.
Cały czas twierdzę, że błędnie ją sprawdzasz. Po prostu weź po kawałku solidnego przewodu i dodaj masę do lamp z przodu i z tylu (z przodu do wtyczki do przetwornicy z tyłu do płytki lampy). Po prostu to zrób. Nie oglądaj, nie patrz, nie baw się tylko dołóż 4 solidne przewody pomiędzy stykiem na budzie a płytką we wkładzie lampy tył (2szt) i obiema wtyczkami mijania w przetwornicach.
Dwie wtyczki w przetwornicach to światła mijania + kolejne 2 to sterowanie przesłoną bi. Tej drugiej może wcale nie być a całość powinna działać prawidłowo. Jeśli masz tam 3 przewody to jest tam też masa i na wszelki możesz tam też dla próby dołożyć dodatkowy przewód masy.
Nie ma w e46 przekaźników do świateł - całością steruje wyłącznie lcm (z małym wyjątkiem dla świateł pmgłowych przednich które mają przekaźnik i lcm ich nie widzi).
Jeśli wymieniłeś zapłonnik, palnik i przetwornicę to wykluczyłeś całą jej zawartość. Następnie zamieniłeś przewody w lcm i nadal masz problem po tej stronie. Chcesz mieć pewność to podłącz jeszcze lewą lampę w miejsce prawej i prawą w miejsce lewej. Zobaczysz czy problem będzie z samym całym reflektorem czy z jednak zostanie po stronie auta.
Pozostaje wyłącznie instalacja - moim zdaniem i do czasu podmiany l/p lamp tego bedę się trzymał.
Cały czas twierdzę, że błędnie ją sprawdzasz. Po prostu weź po kawałku solidnego przewodu i dodaj masę do lamp z przodu i z tylu (z przodu do wtyczki do przetwornicy z tyłu do płytki lampy). Po prostu to zrób. Nie oglądaj, nie patrz, nie baw się tylko dołóż 4 solidne przewody pomiędzy stykiem na budzie a płytką we wkładzie lampy tył (2szt) i obiema wtyczkami mijania w przetwornicach.
Dwie wtyczki w przetwornicach to światła mijania + kolejne 2 to sterowanie przesłoną bi. Tej drugiej może wcale nie być a całość powinna działać prawidłowo. Jeśli masz tam 3 przewody to jest tam też masa i na wszelki możesz tam też dla próby dołożyć dodatkowy przewód masy.
Nie ma w e46 przekaźników do świateł - całością steruje wyłącznie lcm (z małym wyjątkiem dla świateł pmgłowych przednich które mają przekaźnik i lcm ich nie widzi).
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Ok czyli podmieniam tylko ten wtyk z lewej na prawą lampę? On odpowiada za zasilanie startera?
I ewentualnie nowe masy to zarabiam końcówki z odpowiednimi konektorami które wejdą do oryginalnych wtyczek w miejsce mas i bezpośrednio ciągnę je do karoserii? Stare wyjmuje i izoluje?
Ze zmianą samych całych reflektorów też myślałem ale to trzeba wtedy trafić na pojawienie się błędu i auto musiało by stać tak pewnie parę dni a i tak pewności nie będzie dlatego na teraz to odpada
Sory że tak dopytuje ale mechanicznie to w aucie robiłem już chyba każdy możliwy przypadek z dolegliwości tej serii ale elektrycznie to ogarniam tylko instalacje w domu w autach gdzie wchodzi już elektronika to słabo to idze. A wiem że nawet jak oddam to magikowi to pójdzie dokładnie takimi samymi krokami skasuje elegancko i po tygodniu problem znowu się pojawi, już przerabiałem to z alarmem tylnymi czujnikami czy airbagiem gdzie na końcu i tak sam to naprawiłem a co mieli skasować to skasowali
I ewentualnie nowe masy to zarabiam końcówki z odpowiednimi konektorami które wejdą do oryginalnych wtyczek w miejsce mas i bezpośrednio ciągnę je do karoserii? Stare wyjmuje i izoluje?
Ze zmianą samych całych reflektorów też myślałem ale to trzeba wtedy trafić na pojawienie się błędu i auto musiało by stać tak pewnie parę dni a i tak pewności nie będzie dlatego na teraz to odpada
Sory że tak dopytuje ale mechanicznie to w aucie robiłem już chyba każdy możliwy przypadek z dolegliwości tej serii ale elektrycznie to ogarniam tylko instalacje w domu w autach gdzie wchodzi już elektronika to słabo to idze. A wiem że nawet jak oddam to magikowi to pójdzie dokładnie takimi samymi krokami skasuje elegancko i po tygodniu problem znowu się pojawi, już przerabiałem to z alarmem tylnymi czujnikami czy airbagiem gdzie na końcu i tak sam to naprawiłem a co mieli skasować to skasowali
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Tak - tylko jakoś przedłużyć te przewody musisz aby tak to zrobic.
Nie ewentualnie. Natomiast ja bym starych nie wyciągał tylko do przewodu masowego tuż przed wtyczką dodał równolegle drugi w inne miejsce do masy na budzie podłączony.
Natomiast z tyłu pomijasz zupełnie wtyczki. Masę dodajesz do "blaszki" w której siedzą żarówki - masz linka wyżej w komentażu do tematu na forum gdzie było pokazane co i jak.
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Nowe masy porobione pochodziło 2 dni i dalej to samo i teraz pytanie czy jest możliwość puszczenia tych 3 kabli od głównej wtyki bezpośrednio do lcm? Po prostu ominać ten kabel i puscic na krótko własny czy to tak nie zagra? Za modułem juz kable idą bezpośrednio do lamp rozumiem? I kolory kabli się pokrywają? Nic innego chyba nie zostało
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Chodziło o 2 kable z głównej wtyki zasilającej przetwornice. Zamieniłem lampy stronami i lewa dalej nie działała na prawej stronie a prawa jak działała tak działa dalej z jednej i drugiej strony. Kolejna zamiana przetwornic, żarników nic nie dało czyli chodzi o zapłonnik w tej lewej lampie, miałem jakiś ze starej lampy i działał aż 1 dzień dzisiaj rano odpalam i dalej ten sam problem. Zamówiłem już nowy bo chyba te zapłonniki po jakimś roku produkcji po prostu padają albo coś w środku się utlenia w podobnym czasie, rezystancja kabli też sprawdzona i jest ok. Wszystko rozebrane do 0 i sprawdzone i raczej cały czas chodziło o zapłonnik który działał kiedy chciał. Jak problem będzie dalej po wymianie to zostanie tylko rozpęd i jakieś większe jezioro.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Jak napisałem - jeden do lcm drugi masa z budy.
Masz wyjątkowego pecha - trochę lamp rozebrałem i poskładałem i ani jedna uszkodzona sztuka mi się nie trafiła.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1991 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 2709 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 9 Odpowiedzi
- 7348 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mr_andre
-
- 18 Odpowiedzi
- 7581 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 12 Odpowiedzi
- 4290 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D1_PITER
-
- 32 Odpowiedzi
- 12742 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MichałJ
-
- 5 Odpowiedzi
- 3298 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 5 Odpowiedzi
- 1898 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 5 Odpowiedzi
- 1280 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost