Zimny dolot - aerogel (izolacja termiczna)
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Są wyniki na necie z RL z pomiarów jak jest ciepło i jak jest zimno i jest różnica A co do diesla to chyba też ma znaczenie jakie powietrze wpada do silnika ? Bynajmniej tak mi się wydaje
Mój --- > lexus is 220d
-
- Bywalec forum
- Posty: 457
- Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Ma znaczenie owszem, ale w benzynie to co wpada do dolotu idzie do silnika, w dieselu powietrze jest doladowane i jego temperatura rosnie w momencie gdy jest zassysane przez turbo i tu ma znaczenie jak wydajny IC masz, zeby je jak najmocniej schlodzic.
Pytasz jakie ma znaczenie? Im powietrze jest chlodniejsze tym jest gestsze i dzieki temu jest lepsza mieszanka.
Mnie np caly czas kusi ten, ale nie moge zadnych opinii znalezc w necie, choc za ta cene to moze warto zaryzykowac
http://pl.aliexpress.com/item/VR-RACING-STORE-550-180-65mm-Universal-Turbo-Intercooler-bar-plate-OD-2-5-Front-Mount/32401965061.html
Pytasz jakie ma znaczenie? Im powietrze jest chlodniejsze tym jest gestsze i dzieki temu jest lepsza mieszanka.
Mnie np caly czas kusi ten, ale nie moge zadnych opinii znalezc w necie, choc za ta cene to moze warto zaryzykowac
http://pl.aliexpress.com/item/VR-RACING-STORE-550-180-65mm-Universal-Turbo-Intercooler-bar-plate-OD-2-5-Front-Mount/32401965061.html
Ostatnio zmieniony 2 lip 16, 23:36 przez KEMN1, łącznie zmieniany 1 raz.
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Mi tez sie nie wydaje ze schlodzenie doloto u kilka stopni zrobi jakas roznice. Wiadomo jak jest roznica rzedu 20-30stopni to oki. Osiagi beda rozne. Ale ile zdarzy ogrzac sie powoetrze w dolocie przez ulamek sekundy jaki tam przebywa? Przeciez predkosc powietrza jest ogromna i przebywa ono droge od wlotu filtra do glowicy w prawie pomijalnym statystycznie czasie.....
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2 lip 16, 23:37 przez GUMMISS, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Przy pojemnosci dolotu okolo 10l cale powietrze zmienia sie w np m47 w ciagu 4 obrotow silnikiem, czyli na wolnych w jakas 1:250 sekundy
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Ja mam kilka pytań i kilka pomysłów.
1. Aby specyfik chłodził optymalnie to jak grubą warstwą trzeba owinąć dolot?
2. Czy da się ten produkt stopić w jednolitą spoinę ? (zrobić z niego np odlew)
3. Jaka cena tego diabelstwa ?
A teraz pomysły...
Custom dolot z nierdzewki np rury, dwie średnice włożone jedna w drugą, jedna od drugiej mniejsza w przekroju o powiedzmy 5mm. Produkt wsypujemy pomiędzy i spawamy na łączeniach/zakończeniach.
Jeżeli ten produkt jest plastyczny pod wpływem bardzo wysokiej temp. to można z niego zrobić tzw odlew danej części dolotu.
Trzecia opcja to owijanie bandażem termoizolacyjnym, z tym że pod nim podkleić ten produkt do naszego dolotu.
Dolot można posmarować częściowo klejem albo bardzo gęstym smarem, obłożyć mały odcinek specyfikiem i owijać na bieżąco bandażem.
1. Aby specyfik chłodził optymalnie to jak grubą warstwą trzeba owinąć dolot?
2. Czy da się ten produkt stopić w jednolitą spoinę ? (zrobić z niego np odlew)
3. Jaka cena tego diabelstwa ?
A teraz pomysły...
Custom dolot z nierdzewki np rury, dwie średnice włożone jedna w drugą, jedna od drugiej mniejsza w przekroju o powiedzmy 5mm. Produkt wsypujemy pomiędzy i spawamy na łączeniach/zakończeniach.
Jeżeli ten produkt jest plastyczny pod wpływem bardzo wysokiej temp. to można z niego zrobić tzw odlew danej części dolotu.
Trzecia opcja to owijanie bandażem termoizolacyjnym, z tym że pod nim podkleić ten produkt do naszego dolotu.
Dolot można posmarować częściowo klejem albo bardzo gęstym smarem, obłożyć mały odcinek specyfikiem i owijać na bieżąco bandażem.
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
na fmic.pl mozesz kupic cały zestaw do montazu w podobnej cenie juz gdzies pisałem wczesniej, u mnie w lato beemka z IC jechała powtrzalnie a kolegi puchła z przejazdu na przejazd. nie było z byt duzej roznicy ale byłaKEMN1 pisze:Ma znaczenie owszem, ale w benzynie to co wpada do dolotu idzie do silnika, w dieselu powietrze jest doladowane i jego temperatura rosnie w momencie gdy jest zassysane przez turbo i tu ma znaczenie jak wydajny IC masz, zeby je jak najmocniej schlodzic.
Pytasz jakie ma znaczenie? Im powietrze jest chlodniejsze tym jest gestsze i dzieki temu jest lepsza mieszanka.
Mnie np caly czas kusi ten, ale nie moge zadnych opinii znalezc w necie, choc za ta cene to moze warto zaryzykowac
http://pl.aliexpress.com/item/VR-RACING-STORE-550-180-65mm-Universal-Turbo-Intercooler-bar-plate-OD-2-5-Front-Mount/32401965061.html
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
To będzie trzeba to zweryfikować
MARC
1. Fajnie jakby jakiś fizyk scghost nam doradził jaki aerogel dobrać do danej temperatury panującej pod maską. Bo nie wiem czy dobrze myślę ale dając cienką warstwę najlepszego z nich uzyskamy chyba najlepszy rezultat - cienka warstwa która dobrze wyizoluje. Chyba że wystarczy do naszych celów zwykły standardowy jakiś.
2. Matę możesz obłożyć włóknem szklanym , możesz ją zabudować , kleić , przybić nawet gwozdziem itd. Sama mata jest tylko osnową na której trzyma się aerogel, inaczej byś miał takie cos co trzymam na ręku
3. Z ceną pojęcia nie mam , ja trochę innymi prawami zyje próbki mi się należą jak psu kiełbasa
Co do pomysłów to, myślę że ciezko bedzie Wam dostać proszek , matę wydaje mi się na 99% że dostaniecie bez bólu. Jeśli rura w ruże to nie ma sensu sypać, obłożyć matą pomiędzy i będzie taki sam efekt. Mata jest na prawde elastyczna miałem to bawiłem się tym parę lat temu, miałem co do tego plany , ale niestety zyjemy w kraju kwitnącej cebuli
Takie jeszcze drobne forto
Hmm akumulator chyba w tym zimą też czułby się dobrze co ?
MARC
1. Fajnie jakby jakiś fizyk scghost nam doradził jaki aerogel dobrać do danej temperatury panującej pod maską. Bo nie wiem czy dobrze myślę ale dając cienką warstwę najlepszego z nich uzyskamy chyba najlepszy rezultat - cienka warstwa która dobrze wyizoluje. Chyba że wystarczy do naszych celów zwykły standardowy jakiś.
2. Matę możesz obłożyć włóknem szklanym , możesz ją zabudować , kleić , przybić nawet gwozdziem itd. Sama mata jest tylko osnową na której trzyma się aerogel, inaczej byś miał takie cos co trzymam na ręku
3. Z ceną pojęcia nie mam , ja trochę innymi prawami zyje próbki mi się należą jak psu kiełbasa
Co do pomysłów to, myślę że ciezko bedzie Wam dostać proszek , matę wydaje mi się na 99% że dostaniecie bez bólu. Jeśli rura w ruże to nie ma sensu sypać, obłożyć matą pomiędzy i będzie taki sam efekt. Mata jest na prawde elastyczna miałem to bawiłem się tym parę lat temu, miałem co do tego plany , ale niestety zyjemy w kraju kwitnącej cebuli
Takie jeszcze drobne forto
Hmm akumulator chyba w tym zimą też czułby się dobrze co ?
Mój --- > lexus is 220d
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 7176 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Analogowy13
-
- 0 Odpowiedzi
- 519 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+
-
- 2 Odpowiedzi
- 1828 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bykus98
-
- 2 Odpowiedzi
- 3770 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Astix
-
- 3 Odpowiedzi
- 1424 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: milekkk
-
- 2 Odpowiedzi
- 1717 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 11 Odpowiedzi
- 3312 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Err
-
- 2 Odpowiedzi
- 1027 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 24 Odpowiedzi
- 12142 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafał18
-
- 0 Odpowiedzi
- 1039 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: charlie