Zimny dolot - aerogel (izolacja termiczna)

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#11

Post autor: Miłosz »

Są wyniki na necie z RL z pomiarów jak jest ciepło i jak jest zimno i jest różnica ;) A co do diesla to chyba też ma znaczenie jakie powietrze wpada do silnika ? Bynajmniej tak mi się wydaje :D
Mój --- > lexus is 220d
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#12

Post autor: KEMN1 »

Ma znaczenie owszem, ale w benzynie to co wpada do dolotu idzie do silnika, w dieselu powietrze jest doladowane i jego temperatura rosnie w momencie gdy jest zassysane przez turbo i tu ma znaczenie jak wydajny IC masz, zeby je jak najmocniej schlodzic.

Pytasz jakie ma znaczenie? Im powietrze jest chlodniejsze tym jest gestsze i dzieki temu jest lepsza mieszanka.

Mnie np caly czas kusi ten, ale nie moge zadnych opinii znalezc w necie, choc za ta cene to moze warto zaryzykowac
http://pl.aliexpress.com/item/VR-RACING-STORE-550-180-65mm-Universal-Turbo-Intercooler-bar-plate-OD-2-5-Front-Mount/32401965061.html
Ostatnio zmieniony 2 lip 16, 23:36 przez KEMN1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#13

Post autor: scghost »

Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#14

Post autor: GUMMISS »

Mi tez sie nie wydaje ze schlodzenie doloto u kilka stopni zrobi jakas roznice. Wiadomo jak jest roznica rzedu 20-30stopni to oki. Osiagi beda rozne. Ale ile zdarzy ogrzac sie powoetrze w dolocie przez ulamek sekundy jaki tam przebywa? Przeciez predkosc powietrza jest ogromna i przebywa ono droge od wlotu filtra do glowicy w prawie pomijalnym statystycznie czasie.....

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2 lip 16, 23:37 przez GUMMISS, łącznie zmieniany 1 raz.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#15

Post autor: scghost »

wlasnie licze na cos bardziej konkretnego niz "wydaje mi sie' ;)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#16

Post autor: GUMMISS »

Przy pojemnosci dolotu okolo 10l cale powietrze zmienia sie w np m47 w ciagu 4 obrotow silnikiem, czyli na wolnych w jakas 1:250 sekundy ;)

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#17

Post autor: MARC »

Ja mam kilka pytań i kilka pomysłów.

1. Aby specyfik chłodził optymalnie to jak grubą warstwą trzeba owinąć dolot?

2. Czy da się ten produkt stopić w jednolitą spoinę ? (zrobić z niego np odlew)

3. Jaka cena tego diabelstwa ?


A teraz pomysły...

Custom dolot z nierdzewki np rury, dwie średnice włożone jedna w drugą, jedna od drugiej mniejsza w przekroju o powiedzmy 5mm. Produkt wsypujemy pomiędzy i spawamy na łączeniach/zakończeniach.

Jeżeli ten produkt jest plastyczny pod wpływem bardzo wysokiej temp. to można z niego zrobić tzw odlew danej części dolotu.

Trzecia opcja to owijanie bandażem termoizolacyjnym, z tym że pod nim podkleić ten produkt do naszego dolotu.
Dolot można posmarować częściowo klejem albo bardzo gęstym smarem, obłożyć mały odcinek specyfikiem i owijać na bieżąco bandażem.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#18

Post autor: rafał18 »

KEMN1 pisze:Ma znaczenie owszem, ale w benzynie to co wpada do dolotu idzie do silnika, w dieselu powietrze jest doladowane i jego temperatura rosnie w momencie gdy jest zassysane przez turbo i tu ma znaczenie jak wydajny IC masz, zeby je jak najmocniej schlodzic.

Pytasz jakie ma znaczenie? Im powietrze jest chlodniejsze tym jest gestsze i dzieki temu jest lepsza mieszanka.

Mnie np caly czas kusi ten, ale nie moge zadnych opinii znalezc w necie, choc za ta cene to moze warto zaryzykowac
http://pl.aliexpress.com/item/VR-RACING-STORE-550-180-65mm-Universal-Turbo-Intercooler-bar-plate-OD-2-5-Front-Mount/32401965061.html
na fmic.pl mozesz kupic cały zestaw do montazu w podobnej cenie :beer: juz gdzies pisałem wczesniej, u mnie w lato beemka z IC jechała powtrzalnie a kolegi puchła z przejazdu na przejazd. nie było z byt duzej roznicy ale była
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#19

Post autor: Miłosz »

To będzie trzeba to zweryfikować :P
MARC
1. Fajnie jakby jakiś fizyk scghost nam doradził jaki aerogel dobrać do danej temperatury panującej pod maską. Bo nie wiem czy dobrze myślę ale dając cienką warstwę najlepszego z nich uzyskamy chyba najlepszy rezultat - cienka warstwa która dobrze wyizoluje. Chyba że wystarczy do naszych celów zwykły standardowy jakiś.
2. Matę możesz obłożyć włóknem szklanym , możesz ją zabudować , kleić , przybić nawet gwozdziem itd. Sama mata jest tylko osnową na której trzyma się aerogel, inaczej byś miał takie cos co trzymam na ręku ;)
3. Z ceną pojęcia nie mam , ja trochę innymi prawami zyje :P próbki mi się należą jak psu kiełbasa :lol:

Co do pomysłów to, myślę że ciezko bedzie Wam dostać proszek , matę wydaje mi się na 99% że dostaniecie bez bólu. Jeśli rura w ruże to nie ma sensu sypać, obłożyć matą pomiędzy i będzie taki sam efekt. Mata jest na prawde elastyczna miałem to bawiłem się tym parę lat temu, miałem co do tego plany , ale niestety zyjemy w kraju kwitnącej cebuli ;)

Takie jeszcze drobne forto :P

Obrazek

Obrazek

Hmm akumulator chyba w tym zimą też czułby się dobrze co ? :D

Obrazek
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#20

Post autor: MARC »

Jeszcze jest kwestia ceny...

300pln za m2 lub więcej w zależności od grubości i właściwości...

Nie mało...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”