Zakup BMW E46
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 cze 23, 15:33
- BMW: Brak
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Witam wszystkich i pozdrawiam całe szanowne grono na tym forum
Panowie przychodzę dziś to was z wielką prośbą o radę
Na wstępnie napisze że miałem. Kiedyś i jeździłem bmw e39 z silnikiem 2.8lpg i było to dla mnie rewelacyjne doświadczenie niestety rozstałem się z nią po czym kupiłem b6 i wiem że chce wrócić do bmw ale tym razem seri 3
Moim drodzy panowie moje pytanie z jakim motorem zakupić bmw 3 e46
Pokolei aktualnie dojeżdżam do pracy dziennie 40km w 1 stronę ale też często wyjeżdżam na miasto po jakieś dupere od którego mieszkam 5km i też z 1-2 razy jeżdżę do rodzinki w odwiedziny w 2 strony ok 120km
Także myślę że na ten moment można powiedzieć że moja jazda to 70-80% trasa do 20-30% miasto
Myślę że w roku leciutko też robie 20tys
I teraz pytania i wątpliwości z benzyn jakie mnie interesują to 2.8 bądź 323 2.5 do oby dwóch na pewno założył bym gaz jak wiadomo to przedlifty bo z tego co wyczytałem tutaj już z wielu postów silniki benzynowe po lifcie 2.2 2.5 3.0 niestety spoczywają olej a jak się ma pecha to dużo oleju :/
No i oczywiście rozważam też diesla 3.0d myślę że 3.0d a bynajmniej z tego co słyszałem to najlepszy diesel od bmw nie wiem jak z tym 2.0 i jego awaryjnością
I tu jeszcze pytanie 184km w 3.0d kończy się w okolicach 2003 r. Czy jest do dużo lepszy motor od dolnika z 204 km bo ten 2 z tego co wiem ma problemy z klapkami ale to ludzie sami ogarniają ponoć:)
I ostatnie pytanie mogę powiedzieć że sam trochę grzebie amatorsko przy samochoda czy bmw 3 e46 to bardzo drogie auto w utrzymaniu ?
Nie kupię 1 lepszego jak jakiś. Napalony głupek trochę pojeżdżę i poszukam swojego wymazonego autka bo powiem wam jeszcze że dużo fajnych samochodów widziałem jeździłem i oglądałem ale ten model ma to coś w sobie
Pozdrawiam Całe szanowne grono i dziękuję wszystkim za wszystkie odpowiedzi
Panowie przychodzę dziś to was z wielką prośbą o radę
Na wstępnie napisze że miałem. Kiedyś i jeździłem bmw e39 z silnikiem 2.8lpg i było to dla mnie rewelacyjne doświadczenie niestety rozstałem się z nią po czym kupiłem b6 i wiem że chce wrócić do bmw ale tym razem seri 3
Moim drodzy panowie moje pytanie z jakim motorem zakupić bmw 3 e46
Pokolei aktualnie dojeżdżam do pracy dziennie 40km w 1 stronę ale też często wyjeżdżam na miasto po jakieś dupere od którego mieszkam 5km i też z 1-2 razy jeżdżę do rodzinki w odwiedziny w 2 strony ok 120km
Także myślę że na ten moment można powiedzieć że moja jazda to 70-80% trasa do 20-30% miasto
Myślę że w roku leciutko też robie 20tys
I teraz pytania i wątpliwości z benzyn jakie mnie interesują to 2.8 bądź 323 2.5 do oby dwóch na pewno założył bym gaz jak wiadomo to przedlifty bo z tego co wyczytałem tutaj już z wielu postów silniki benzynowe po lifcie 2.2 2.5 3.0 niestety spoczywają olej a jak się ma pecha to dużo oleju :/
No i oczywiście rozważam też diesla 3.0d myślę że 3.0d a bynajmniej z tego co słyszałem to najlepszy diesel od bmw nie wiem jak z tym 2.0 i jego awaryjnością
I tu jeszcze pytanie 184km w 3.0d kończy się w okolicach 2003 r. Czy jest do dużo lepszy motor od dolnika z 204 km bo ten 2 z tego co wiem ma problemy z klapkami ale to ludzie sami ogarniają ponoć:)
I ostatnie pytanie mogę powiedzieć że sam trochę grzebie amatorsko przy samochoda czy bmw 3 e46 to bardzo drogie auto w utrzymaniu ?
Nie kupię 1 lepszego jak jakiś. Napalony głupek trochę pojeżdżę i poszukam swojego wymazonego autka bo powiem wam jeszcze że dużo fajnych samochodów widziałem jeździłem i oglądałem ale ten model ma to coś w sobie
Pozdrawiam Całe szanowne grono i dziękuję wszystkim za wszystkie odpowiedzi
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
1. Jeśli sam coś tam będziesz sobie serwisował, to nie powiedziałbym żeby E46 było drogie w utrzymaniu.
2. "Poliftowe" silniki M54 teoretycznie rzeczywiście mają większe zapotrzebowanie na olej, ale równie dobrze możesz trafić na zajechaną sztukę M52TU i też będzie lipa. Ja bym ich tak od razu nie skreślał.
3. Nie jestem specem co do diesli, ale chyba oba M57 są spoko. Klapki na pewno nie są problemem, większość po prostu od razu je wywala i po problemie.
4. 2.0d to albo przedliftem M47D20, albo po lifcie M47TUD20. Chyba lepszy wybór, jeśli byś już chciał dwulitrówkę, to ten poliftowy, bo nie ma tej pompy VP44, która potrafi przysporzyć problemów i, jeśli dobrze pamiętam, jest już oparty na systemie Common-Rail.
2. "Poliftowe" silniki M54 teoretycznie rzeczywiście mają większe zapotrzebowanie na olej, ale równie dobrze możesz trafić na zajechaną sztukę M52TU i też będzie lipa. Ja bym ich tak od razu nie skreślał.
3. Nie jestem specem co do diesli, ale chyba oba M57 są spoko. Klapki na pewno nie są problemem, większość po prostu od razu je wywala i po problemie.
4. 2.0d to albo przedliftem M47D20, albo po lifcie M47TUD20. Chyba lepszy wybór, jeśli byś już chciał dwulitrówkę, to ten poliftowy, bo nie ma tej pompy VP44, która potrafi przysporzyć problemów i, jeśli dobrze pamiętam, jest już oparty na systemie Common-Rail.
-
- Bywalec forum
- Posty: 420
- Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
- BMW: e46 330d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: PH94151
- Płeć:
Róznica między 184 a 204 jest dość spora, zwłaszcza w kwestii podatności na chip-tuning. Jeśli chodzi o trwałość, kulturę pracy czy spalanie, myślę, że już różnica jest mniej zauważalna.
Problemy z klapkami nie są zależne od pojemności silnika, jeśli występują fabrycznie, to prędzej czy później będą z nimi problemy. Ale przy takim wieku i przebiegach e46 chyba ciężko juz znaleźć motor z fabrycznymi klapkami.
I tak i nie. Zależy jaki masz budżet i w jakim stanie i na jakim poziomie chcesz utrzymywać auto.
ASO jest drogie, podstawowy mały przegląd (wymiana oleju + filtra oleju i kabiny) w 3.0d to okolice 1000zł. OEM części w ASO są także drogie, orientując się sprytnie, która firma produkowała daną cześć dla BMW można dorwać w hurtowniach zamiennik o jakości BMW (często z zamazanym śmigłem) za 30-50% ceny z ASO a powiedzmy porównywalnej jakości. Z drugiej strony, jak lubisz adrenalinę i np montować tanie chińskie zamienniki, to do e46 jest ich mnóstwo. Można potem szarpać nerwy poszukując wciąż innych usterek, po montażu takich bubli.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 cze 23, 15:33
- BMW: Brak
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Jasne no to dodam że chciałbym zakupić swoją bmw do 17 tys
I pytanie moje tez który motor według was będzie dla mnie lepszy w moim przypadku benzyna czy diesel
Bo benzyna jak wiadomo jest tańsza w utrzymaniu za to spalanie odwrotnie
Czesci aso rozumiem że są drogie ale poza aso chyba też można kupować czesci. Najwyższej półki i będą tańsze niż w aso prawda ???
No bo jeżeli trafię jakiś sensowny egzemplarz to utrzymaniu go później w skali roku nie. Będzie chyba ax tak wymagające prawda ???
I pytanie moje tez który motor według was będzie dla mnie lepszy w moim przypadku benzyna czy diesel
Bo benzyna jak wiadomo jest tańsza w utrzymaniu za to spalanie odwrotnie
Czesci aso rozumiem że są drogie ale poza aso chyba też można kupować czesci. Najwyższej półki i będą tańsze niż w aso prawda ???
No bo jeżeli trafię jakiś sensowny egzemplarz to utrzymaniu go później w skali roku nie. Będzie chyba ax tak wymagające prawda ???
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10348
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ciężko o tańsze w eksploatacji bmw od e46 (mam kilka i zajmuję się bmw więc mam pogląd). Najtańszy w ogólnej eksploatacji (części i spalanie) będzie 2.0d m47n (150 KM), ale 320/323/328i (m52tu) z lpg będzie niewiele droższe ale pewnie przyjemniejsze (co kto lubi - klekot i moment vs cisza i wysokie obroty).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Po tylu latach i pewnie dużych przebiegach pewnie i coś się może trafić do roboty, ale to jak w każdym silniku. Przy dieslach dochodzą oczywiście typowe rzeczy eksploatacyjne, jak np. turbosprężarki czy koła dwumasowe. Natomiast nie było chyba z nimi jakichś poważnych problemów i były (czy może raczej nadal są) całkiem fajne jednostki.
Ja jednak, przy Twoim budżecie, szukałbym benzynki z jakąś fajną R6tką pod maską. Diesel może i ekonomiczny, może i ma moment z dołu, ale to ciągle diesel. Ja miałem M52TUB20 i może troszkę mocy brakowało, ale bardzo dobrze wspominam ten silnik. Teraz jeżdżę czterocylindrowym dieslem i mimo, że jest znacznie nowszy, to wolałbym mieć pod maską kulturalną R6kę w benzynie.
Ja jednak, przy Twoim budżecie, szukałbym benzynki z jakąś fajną R6tką pod maską. Diesel może i ekonomiczny, może i ma moment z dołu, ale to ciągle diesel. Ja miałem M52TUB20 i może troszkę mocy brakowało, ale bardzo dobrze wspominam ten silnik. Teraz jeżdżę czterocylindrowym dieslem i mimo, że jest znacznie nowszy, to wolałbym mieć pod maską kulturalną R6kę w benzynie.
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Z benzyn to dowolona R6-tka. Reszta zależy od tego jakiej mocy oczekujesz. Spalanie raczej nie będzie diametralnie różne. Fakt, "poliftowe" silniki o oznaczeniu M54 mają gorsze pierścienie olejowe i przez to mogą mieć zwiększony pobór oleju. Mimo wszystko, myślę że nie jest to czynnik przez który należałoby nie rozważać tych motorów. To generalnie dobre silniki i o ile nie kupisz jakiegoś "szrota", to nie powinno być tragedii. Z resztą, jak trafisz źle, to i każdy silnik może pić olej.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 132 Odpowiedzi
- 26891 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: wojtys00
-
- 6 Odpowiedzi
- 4004 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 3124 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: keys97
-
- 7 Odpowiedzi
- 4254 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: miklo
-
- 10 Odpowiedzi
- 3583 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 18 Odpowiedzi
- 4818 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 8 Odpowiedzi
- 3607 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2504 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 3 Odpowiedzi
- 2311 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 19 Odpowiedzi
- 4180 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm