Zakup BMW

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Miśek
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 14 sty 22, 22:37
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Kołobrzeg

#91

Post autor: Miśek »

Jak czytam forum to kupę ludzi ma z tym problemy . Wciągający olej . Podobno litra od wymiany do wymiany nie jest czymś złym . E46 tak maja . Jest nawet dużo użytkowników aut co piszą ze bardzo duża ilość oleju została wciągana , po czym przeszli na 10w60 i zaczęło auto mniej oleju żłopać . Nie chcem się mądrować pisze tylko co piszą użytkownicy na forum .
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#92

Post autor: Lashie »

Dobrze przeczytałeś, tylko silnik jest zaprojektowany do oleju 5w, który jest „rzadszy” niż 10w60, stad zmniejszenie poboru po zmianie oleju na taki, a jeżeli pije litra 10w to pewnie na oleju dedykowanym spała go kilka razy więcej, doczytałeś tez pewnie o uszczelniaczach zaworowych i pierścieniach zgarniajacych, o długotrwałych skutkach spalania takich ilości oleju jak zatkane katy, padające sondy lambda, wkurwiajace co chwile pałace się kontrolki od niskiego stanu oleju, zatrzymywaniu się na poboczu i dolewaniu oleju, wożeniu w bagażniku banki 5l oleju. Jeżeli Cię to nie przeraża to śmiało, można brac, tylko nadejdzie dzień, w którym trzeba to będzie wszystko zrobić a wyniesie to ponad polowe wartości auta
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#93

Post autor: yampik »

Lashie pisze: 21 sty 22, 10:26 Jak łyka litra 10w60 to wiedz ze coś się dzieje :lol:
Pewnie na 5w40 już nie trzeba było oleju wcale wymieniac bo palił litra na 1000 jak większość tych trupkow w „idealnym stanie”.
Lashie pisze: 21 sty 22, 15:33 Dobrze przeczytałeś, tylko silnik jest zaprojektowany do oleju 5w, który jest „rzadszy” niż 10w60, stad zmniejszenie poboru po zmianie oleju na taki, a jeżeli pije litra 10w to pewnie na oleju dedykowanym spała go kilka razy więcej, doczytałeś tez pewnie o uszczelniaczach zaworowych i pierścieniach zgarniajacych, o długotrwałych skutkach spalania takich ilości oleju jak zatkane katy, padające sondy lambda, wkurwiajace co chwile pałace się kontrolki od niskiego stanu oleju, zatrzymywaniu się na poboczu i dolewaniu oleju, wożeniu w bagażniku banki 5l oleju. Jeżeli Cię to nie przeraża to śmiało, można brac, tylko nadejdzie dzień, w którym trzeba to będzie wszystko zrobić a wyniesie to ponad polowe wartości auta
Hmmm... :D
1L od wymiany do wymiany to wg. mnie wzorowy stan m54 :D
załóżmy nawet wymianę co 10k to daje 100ML (0.1L !) na 1000KM.
Nawet jeżeli zużycie na 5W będzie 3 razy większe to da nam 200ML an 1000KM :D
Natomiast uczciwie nie wierzę w tego "Litra" od wymiany do wymiany jak ktoś lał 10w60 ;)

Oczywiście M54 jest olejopijny ale bez przesady z tą 5L bańką na trasę.
Wiem, że niektórych e46 skrzywdziło bo nie jest tanie w utrzymaniu jak fiat "cinqeczento" ale też bez przesady :)

Prawda jest tak, że nawet m54 spisują się dużo lepiej niż Vagowskie TFSI które ludzie kupują na potęgę :D

Miśek pisze: 21 sty 22, 12:23 Jak czytam forum to kupę ludzi ma z tym problemy . Wciągający olej . Podobno litra od wymiany do wymiany nie jest czymś złym . E46 tak maja . Jest nawet dużo użytkowników aut co piszą ze bardzo duża ilość oleju została wciągana , po czym przeszli na 10w60 i zaczęło auto mniej oleju żłopać . Nie chcem się mądrować pisze tylko co piszą użytkownicy na forum .
Jak pisałem wyżej - 1L od wymiany do wymiany to pozytywny scenariusz :)
10w60 niestety może świadczyć też o tym, że auto dostawało i trzeba na nie mocniej uważać jak jest zimniejsze.
10w60 leją chłopaki w m54 jak latają tym bokiem :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#94

Post autor: maniek21112 »

yampik pisze: 23 sty 22, 10:52Hmmm... :D
1L od wymiany do wymiany to wg. mnie wzorowy stan m54 :D
załóżmy nawet wymianę co 10k to daje 100ML (0.1L !) na 1000KM.
Nawet jeżeli zużycie na 5W będzie 3 razy większe to da nam 200ML an 1000KM :D
100 x 3 = 200?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Miśek
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 14 sty 22, 22:37
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Kołobrzeg

#95

Post autor: Miśek »

Panowie byłem oglądać ta Cabrio 2.2 ta co śmiga na oleju 10w60 spod cały zgnity porażka dobrze ze blisko domu bo bym się zagotował jak by trzeba było jechać gdzieś w Polskę . Powoli zaczynam tracić cierpliwość na te gruzy co są do kupienia za nie małe pieniądze .
Miśek
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 14 sty 22, 22:37
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Kołobrzeg

#96

Post autor: Miśek »

Cała belka z tyłu wyglądała jak wyciągnięty czołg z wody po wojnie .
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#97

Post autor: yampik »

maniek21112 pisze: 23 sty 22, 14:12
yampik pisze: 23 sty 22, 10:52Hmmm... :D
1L od wymiany do wymiany to wg. mnie wzorowy stan m54 :D
załóżmy nawet wymianę co 10k to daje 100ML (0.1L !) na 1000KM.
Nawet jeżeli zużycie na 5W będzie 3 razy większe to da nam 200ML an 1000KM :D
100 x 3 = 200?
napisałem najpierw x2 ale doszedłem do wniosku, że się ktoś przyczepi zaraz - więc dodałem i zrobiłem x3 a nie edytowałem wyniku mnożenia :d

ofc 3x 100 = 300 :d nie podważam tu podstaw matematyki :d

w każdym bądź razie o ile 1L byłby prawdziwy to nie byłoby dramatu :d

założenie może się zmienić na jeszcze bardziej dodatnie jak się okaże, że ktoś zakłada wymianę co 15K KM a nie 10K :D

w każdym bądź razie - wiadomo o co chodzi.
setka czy 3 w m54 to nie dramat :d
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#98

Post autor: Lashie »

yampik pisze: 23 sty 22, 10:52 1L od wymiany do wymiany to wg. mnie wzorowy stan m54
Takie m54 to białe kruki, kto by sprzedał m54 które łyka tylko litra, toz to igła xd
Ale umówmy się ze jak się zmienia olej na 10w60 to auto raczej nie służy jako dupowoz do kościółka, co najwyżej ekspresowa podróż do kaplicy po zawinięciu się na słupie :guma:
szymon111
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
BMW: 325 Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto

#99

Post autor: szymon111 »

A producent jakie zużycie zakłada?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#100

Post autor: Lashie »

0,7l na 1000km dla cywilnych i 1.5l dla eMek
Czyli 7 litrów na 10000km to jest norma... :Bravo:
A 15 litrów do Mki co wymianę wlewać to już w ogóle jest baja :crazy:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”