Za wcześnie załączający się wentylator chłodnicy.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Gorgu
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 22, 13:54
BMW: 318ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WPR
Płeć:

#1

Post autor: Gorgu »

Witam.Jestem po swapie w kompocie z N42 na M52tu z osprzętem wiązką i kompem z M54 na ms43.Generalnie wszystko jest cacy poza zbyt wcześnie włączającym się wentylatorem chłodnicy.Went włącza się już przy 88 stopniach i zbija do 86, i tak w kółko.Na początku myślałem żę majster co usuwał Ews i tylne sondy coś zmienił,ale to nie to.Podmieniałem czujniki,wentylator ,czujnik ciśnienia gazu w klimie,odłączałem grzalkę w termostacie i ciągle tak samo,w sterowniku zero błędów..Już nie mam pomysłu może ktoś pomoże co to może być.
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#2

Post autor: w0jta5 »

Na ms4x mamy info:
Wentylator chłodzący jest sterowany przez MS43 za pomocą sygnału wyjściowego PWM. Prędkość wentylatora zależy od temperatury spalin, temperatury wyjściowej chłodnicy, wymagań dotyczących klimatyzacji i prędkości pojazdu.

W ecu można ustawić:
ip_n_ecf__tco_ex - Minimalny stopień prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego w zależności od temperatury na wylocie chłodnicy
ip_n_ecf_temp_cat__temp_cat — Stopień minimalnej prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego w zależności od temperatury katalizatora
id_n_ecf_min_accin__n_ecf — Stopień minimalnej prędkości elektrycznego wentylatora chłodzącego Żądanie magistrali CAN
ip_n_ecf_vs_cor__vs - Korekta prędkości pojazdu w zakresie prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego

Fabryczny termostat może się otwierać już przy 85'C, wiec mimo wszystko stawiałbym na tunera sterownika. Bo inaczej nie zszedłbyś z temp. poniżej temp. otwarcia termostatu (chyba 103'C) ze sprawnym termostatem, nawet gdyby wentylator działał cały czas.
Gorgu
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 22, 13:54
BMW: 318ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: WPR
Płeć:

#3

Post autor: Gorgu »

Ogarnięte,świrował czujnik na wyjściu.Po podmianę wszystko działa normalnie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”