Za wcześnie załączający się wentylator chłodnicy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 22, 13:54
- BMW: 318ti
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: WPR
- Płeć:
Witam.Jestem po swapie w kompocie z N42 na M52tu z osprzętem wiązką i kompem z M54 na ms43.Generalnie wszystko jest cacy poza zbyt wcześnie włączającym się wentylatorem chłodnicy.Went włącza się już przy 88 stopniach i zbija do 86, i tak w kółko.Na początku myślałem żę majster co usuwał Ews i tylne sondy coś zmienił,ale to nie to.Podmieniałem czujniki,wentylator ,czujnik ciśnienia gazu w klimie,odłączałem grzalkę w termostacie i ciągle tak samo,w sterowniku zero błędów..Już nie mam pomysłu może ktoś pomoże co to może być.
-
- Bywalec forum
- Posty: 177
- Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
- BMW: E46 318+
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Karkonosze
- VIN: JT02111
Na ms4x mamy info:
Wentylator chłodzący jest sterowany przez MS43 za pomocą sygnału wyjściowego PWM. Prędkość wentylatora zależy od temperatury spalin, temperatury wyjściowej chłodnicy, wymagań dotyczących klimatyzacji i prędkości pojazdu.
W ecu można ustawić:
ip_n_ecf__tco_ex - Minimalny stopień prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego w zależności od temperatury na wylocie chłodnicy
ip_n_ecf_temp_cat__temp_cat — Stopień minimalnej prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego w zależności od temperatury katalizatora
id_n_ecf_min_accin__n_ecf — Stopień minimalnej prędkości elektrycznego wentylatora chłodzącego Żądanie magistrali CAN
ip_n_ecf_vs_cor__vs - Korekta prędkości pojazdu w zakresie prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego
Fabryczny termostat może się otwierać już przy 85'C, wiec mimo wszystko stawiałbym na tunera sterownika. Bo inaczej nie zszedłbyś z temp. poniżej temp. otwarcia termostatu (chyba 103'C) ze sprawnym termostatem, nawet gdyby wentylator działał cały czas.
Wentylator chłodzący jest sterowany przez MS43 za pomocą sygnału wyjściowego PWM. Prędkość wentylatora zależy od temperatury spalin, temperatury wyjściowej chłodnicy, wymagań dotyczących klimatyzacji i prędkości pojazdu.
W ecu można ustawić:
ip_n_ecf__tco_ex - Minimalny stopień prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego w zależności od temperatury na wylocie chłodnicy
ip_n_ecf_temp_cat__temp_cat — Stopień minimalnej prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego w zależności od temperatury katalizatora
id_n_ecf_min_accin__n_ecf — Stopień minimalnej prędkości elektrycznego wentylatora chłodzącego Żądanie magistrali CAN
ip_n_ecf_vs_cor__vs - Korekta prędkości pojazdu w zakresie prędkości elektrycznego wentylatora płynu chłodzącego
Fabryczny termostat może się otwierać już przy 85'C, wiec mimo wszystko stawiałbym na tunera sterownika. Bo inaczej nie zszedłbyś z temp. poniżej temp. otwarcia termostatu (chyba 103'C) ze sprawnym termostatem, nawet gdyby wentylator działał cały czas.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 851 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bayou325
-
- 7 Odpowiedzi
- 2006 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flyse
-
- 4 Odpowiedzi
- 1437 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 19 Odpowiedzi
- 5618 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pinkoonel
-
- 4 Odpowiedzi
- 1886 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Ugasso
-
- 6 Odpowiedzi
- 11251 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 11 Odpowiedzi
- 7630 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 2492 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Łukasz K
-
- 1 Odpowiedzi
- 1299 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamyk28
-
- 7 Odpowiedzi
- 2249 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112