Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 mar 21, 4:19
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam! Dziś spotkała mnie dość przykra sytuacja... Gdy zaparkowałem auto po zgaszeniu silnika nagle z pod maski pojawił się dym, szybko otworzyłem maskę żeby sprawdzić co się dzieje. Zobaczyłem duży wyciek płynu chłodniczego z boku silnika (załączam zdjęcia). Wszystko kilkanaście godzin wcześniej było dobrze, bez problemu dojechałem do celu, kilkanaście godzin później droga powrotna - dojechałem do domu, zaparkowałem, zgasiłem i dym z pod maski.... Temperatura po zapaleniu na niebieskim, w miarę trasy pion i nic dalej. Trasa 13 km. Odkręciłem korek wlewu płynu chłodniczego - zaczęło szybciej uciekać. Płyn całkowicie uciekł, przewód w miejscu ze zdjęcia spadł. Boję się jednak, gdyż blok silnika był cały gorący, na wysokości pokrywy zaworów również (choć nie tak jak na dole). Pytanie jest następujące: poradzi ktoś co w takiej sytuacji robić? Co sprawdzić?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pacjent: BMW E46 316i 2003 r.
Silnik: 1.8 N42B18A
Z góry dziękuję za pomoc.
Pacjent: BMW E46 316i 2003 r.
Silnik: 1.8 N42B18A
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wymienić uszkodzony przewód (11537572158), odpowietrzyć układ z włączonym testem 7.0 w ukrytym menu (youtube) i obserwować czy temperatura nie rośnie ponad 108-110 stopni. Niestety te silniki mają termostat z temperaturą otwarcia 105 stopni i przez większość czasu elementy gumowe oraz plastikowe przeżywają katusze przy 108 stopniach, przez co z czasem poddają się, nic nadzwyczajnego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 mar 21, 4:19
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Dziękuję za pomoc! Szybko i fachowo, jest Pan wielki! Mam jeszcze kilka pytań jeśli by można..., widzę że Pan ma szeroką wiedzę na temat silnika N42, czy w momencie awarii kiedy dotknąłem bloku oraz miejsca poniżej pokrywy zaworów normalne jest to że te części są takie gorące? Oraz mam problem iż odkręciłem tą część przewodu przymocowaną do silnika a z tą drugą stroną mam problem gdyż nie mam pojęcia jak ją odkręcić... Wiem, głupio troszkę ale są to moje pierwsze naprawy własnego samochodu i jeszcze wiele przede mną. Załączam zdjęcie chociaż Pan pewnie wie i bez tego
-
- Bywalec forum
- Posty: 159
- Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Polecam założenie termostatu 95stopni i przy tej niższej temperaturze można założyć korek zbiorniczka 1.4bar (diesel). Węże już nie są tak na maxa napięte i mi się wydaje to zdrowsze dla całości. Negatywnych skutków nie zauważyłem.
pozdrawiam
pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tu nie ma co odkręcać, na końcu przewodu jest zapinka, widać ją na zdjęciu (srebrna, odznacza się na tle czarnego przewodu), musisz ją podnieść do góry i wtedy ciągnij przewód, dopiero zejdzie z termostatu.
Co do temperatury to już to opisałem, ten silnik tak został skonstruowany. Ale pamiętaj, że pion wskaźnika temperatury oznacza zakres 75-115 stopni, dokładną wartość odczytasz w ukrytym menu (test 7.0).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 mar 21, 4:19
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Dziękuję serdecznie Panowie za rady! Jeszcze je pytanie, właśnie odebrałem przewód i będę go montować, czy w miejscu gdzie przewód wychodzi z bloku (załączam zdjęcie), trzeba jakieś mazidło dać czy po prostu włożyć i zakręcić? I jeszcze jedno pytanie odnośnie odpowietrzenia układu po zalaniu płynem chłodniczym... Brzmi ono następująco... Jak poprawnie odpowietrzyć układ? Nie mogłem znaleźć dokładnego artykułu/filmu o tym, wiem że trzeba odkręcić odpowietrznik na zbiorniczku wyrównawczym (i tutaj pytanie ile tą "śrubkę" kręcić? Czy całkowicie wykręcić?) Zalać płynem i odpalić auto na odkręconej śrubce odpowietrzenia, chwilę odczekać i włączyć ogrzewanie aby płyn dostał się do tego układu. Czy to jest prawidłowe odpowietrzenie? Dziękuję za odpowiedzi i życzę Wesołych Świąt Wielkanocnych Panowie!
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Bardzo ważne jest odczekanie aż silnik ostygnie. Jeżeli korek zbiornika zostanie odkręcony na gorącym silniku wtedy automatycznie zapowietrzy się cały układ chłodzenia. Układ działa powyżej 100* i trzeba uważać bo bez ciśnienia w układzie silnik się gotuje. Od dwóch dni walczę z zapowietrzonym układem w n42, wywaliło mi ogólnie 10l płynu, ale chyba się udało.
Jeszcze mam pytanie, temp. w teście 7.0 waha się od 102 do 110 w czasie jazdy. Jeżeli na wolnych obrotach temperatura jest powyżej 105 to tak się utrzymuje, dobre 20 minut pokazywało mi 109 i nie ruszyło w żadną stronę, dopiero lekkie zwiększenie obrotów do około 1200rpm spowodowało momentalny spadek do 105 lub niżej. Mam wrażenie że pompa słabo pompuje i na wolnych słabo krąży płyn. Z tego co pamiętam przelew w wyrównawczym jest dość mocny, a ogrzewanie działa równo, bez pulsowania ciepłem.
Nie wiem co o tym myśleć, wywalać pompę, czy nie grzebać i monitorować sytuację?
Jeszcze mam pytanie, temp. w teście 7.0 waha się od 102 do 110 w czasie jazdy. Jeżeli na wolnych obrotach temperatura jest powyżej 105 to tak się utrzymuje, dobre 20 minut pokazywało mi 109 i nie ruszyło w żadną stronę, dopiero lekkie zwiększenie obrotów do około 1200rpm spowodowało momentalny spadek do 105 lub niżej. Mam wrażenie że pompa słabo pompuje i na wolnych słabo krąży płyn. Z tego co pamiętam przelew w wyrównawczym jest dość mocny, a ogrzewanie działa równo, bez pulsowania ciepłem.
Nie wiem co o tym myśleć, wywalać pompę, czy nie grzebać i monitorować sytuację?
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jeździć i obserwować, te silniki mają taką temperaturę niestety. Dlatego leci wszystko po kolei, uszczelki, uszczelniacze zaworowe, ślizgi rozrządu itd.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Tylko dziwi mnie to że na wolnych temp. nie spada. Chyba jak będzie okazja to zrobię tuning termostatu i obniże mu temperaturę pracy do 100. W 320d podnosiłem, a tu będzie w drugą stronę
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 3434 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Domin
-
- 0 Odpowiedzi
- 1327 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: r4mzi
-
- 4 Odpowiedzi
- 1646 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: patryk41266
-
- 8 Odpowiedzi
- 7058 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 9959 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil91
-
- 2 Odpowiedzi
- 3072 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 2998 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 1 Odpowiedzi
- 1351 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarula
-
- 3 Odpowiedzi
- 3593 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 15 Odpowiedzi
- 5408 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rafik84