Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i

Jakub2701
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 21, 4:19
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i

Post autor: Jakub2701 »

Witam! Dziś spotkała mnie dość przykra sytuacja... Gdy zaparkowałem auto po zgaszeniu silnika nagle z pod maski pojawił się dym, szybko otworzyłem maskę żeby sprawdzić co się dzieje. Zobaczyłem duży wyciek płynu chłodniczego z boku silnika (załączam zdjęcia). Wszystko kilkanaście godzin wcześniej było dobrze, bez problemu dojechałem do celu, kilkanaście godzin później droga powrotna - dojechałem do domu, zaparkowałem, zgasiłem i dym z pod maski.... Temperatura po zapaleniu na niebieskim, w miarę trasy pion i nic dalej. Trasa 13 km. Odkręciłem korek wlewu płynu chłodniczego - zaczęło szybciej uciekać. Płyn całkowicie uciekł, przewód w miejscu ze zdjęcia spadł. Boję się jednak, gdyż blok silnika był cały gorący, na wysokości pokrywy zaworów również (choć nie tak jak na dole). Pytanie jest następujące: poradzi ktoś co w takiej sytuacji robić? Co sprawdzić?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pacjent: BMW E46 316i 2003 r.
Silnik: 1.8 N42B18A
Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i - Miejsce wycieku.jpg
Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i - Wyciek.jpg
Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i - Wyciek_2.jpg

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Jakub2701 pisze: 31 mar 21, 4:51poradzi ktoś co w takiej sytuacji robić? Co sprawdzić?
Wymienić uszkodzony przewód (11537572158), odpowietrzyć układ z włączonym testem 7.0 w ukrytym menu (youtube) i obserwować czy temperatura nie rośnie ponad 108-110 stopni. Niestety te silniki mają termostat z temperaturą otwarcia 105 stopni i przez większość czasu elementy gumowe oraz plastikowe przeżywają katusze przy 108 stopniach, przez co z czasem poddają się, nic nadzwyczajnego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Jakub2701
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 21, 4:19
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Post autor: Jakub2701 »

Dziękuję za pomoc! Szybko i fachowo, jest Pan wielki! Mam jeszcze kilka pytań jeśli by można..., widzę że Pan ma szeroką wiedzę na temat silnika N42, czy w momencie awarii kiedy dotknąłem bloku oraz miejsca poniżej pokrywy zaworów normalne jest to że te części są takie gorące? Oraz mam problem iż odkręciłem tą część przewodu przymocowaną do silnika a z tą drugą stroną mam problem gdyż nie mam pojęcia jak ją odkręcić... Wiem, głupio troszkę ale są to moje pierwsze naprawy własnego samochodu i jeszcze wiele przede mną. Załączam zdjęcie chociaż Pan pewnie wie i bez tego :D
Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i - 20210331_163942.jpg
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 148
Rejestracja: 23 wrz 19, 8:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

Post autor: PiotrWłocławek »

Polecam założenie termostatu 95stopni i przy tej niższej temperaturze można założyć korek zbiorniczka 1.4bar (diesel). Węże już nie są tak na maxa napięte i mi się wydaje to zdrowsze dla całości. Negatywnych skutków nie zauważyłem.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Jakub2701 pisze: 31 mar 21, 4:50z tą drugą stroną mam problem gdyż nie mam pojęcia jak ją odkręcić...
Tu nie ma co odkręcać, na końcu przewodu jest zapinka, widać ją na zdjęciu (srebrna, odznacza się na tle czarnego przewodu), musisz ją podnieść do góry i wtedy ciągnij przewód, dopiero zejdzie z termostatu.
Co do temperatury to już to opisałem, ten silnik tak został skonstruowany. Ale pamiętaj, że pion wskaźnika temperatury oznacza zakres 75-115 stopni, dokładną wartość odczytasz w ukrytym menu (test 7.0).
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

Jakub2701
Posty: 4
Rejestracja: 31 mar 21, 4:19
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Post autor: Jakub2701 »

Dziękuję serdecznie Panowie za rady! Jeszcze je pytanie, właśnie odebrałem przewód i będę go montować, czy w miejscu gdzie przewód wychodzi z bloku (załączam zdjęcie), trzeba jakieś mazidło dać czy po prostu włożyć i zakręcić? I jeszcze jedno pytanie odnośnie odpowietrzenia układu po zalaniu płynem chłodniczym... Brzmi ono następująco... Jak poprawnie odpowietrzyć układ? Nie mogłem znaleźć dokładnego artykułu/filmu o tym, wiem że trzeba odkręcić odpowietrznik na zbiorniczku wyrównawczym (i tutaj pytanie ile tą "śrubkę" kręcić? Czy całkowicie wykręcić?) Zalać płynem i odpalić auto na odkręconej śrubce odpowietrzenia, chwilę odczekać i włączyć ogrzewanie aby płyn dostał się do tego układu. Czy to jest prawidłowe odpowietrzenie? Dziękuję za odpowiedzi i życzę Wesołych Świąt Wielkanocnych Panowie!
Wyciek płynu chłodniczego BMW E46 316i - Otwór_na_bloku.jpeg
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7034
Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

wloz i zakrec

Obrazek
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”