[wideo] Bicie w podłogę na wysokosci tunelu środkowego przy dodawaniu gazu

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#1

Post autor: dzejkob »

Siema,

Problem od roku, który nasilił się przez ostatni czas, jednak dotychczas nie było tego bicia a drgania w danym zakresie obrotów, może takie leciutkie pukanie ale to dosłownie jakbym opuszkami palców popukał po stole, potem przez kilka dni się uspokoiło i zamiast tego bicia występowało lekkie drganie na wysokości lewarka biegow, tunelu środkowego, a od 2 dni boje się dodać nawet trochę mocniej gazu na 3 biegu, bo bicie przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wyglada jakby zaraz coś miało mi zrobić dziurę w tunelu środkowym, tłucze jak zły.

Problem pojawił się, po tym jak oddałem auto do znajomego mechanika, wymienione zostały poduchy silnika na lemfordera, wymieniał mi zlacze elastyczne te miedzy wałem a skrzynia, simmering w skrzyni i dodatkowo zajął się lewarkiem biegow który miał problem z wrzuceniem wstecznego. Dodatkowo jeszcze dla spokoju wymienione zostały poduszki skrzyni na corteco. Po odebraniu auta wszystko było ok, jednak po paru godzinach przy mocniejszym dodaniu gazu pojawiło się te drganie lekkie trykanie na wysokości podłokietnika. Podpora nie była wymieniana wiec zamówiłem podporę febi. Nie pomogło. Potem pomyślałem, może te złącze jednak jest słabej jakości, bo kupilem toprana. Zamówiłem nowe z febi, po wymianie tez nie pomogło.
Tu zwracam się z pytaniem, co to może być? Czytałem dużo tematów, czytałem o sprawdzeniu na innych kołach, o krzywych półosiach, o luzach na dyfrze ale zastanawiam się czy nie powinno wtedy być ciagle wibracji a nie tylko w tym zakresie obrotów. te wibracje występują na 2 biegu od 2500-3000 obrotów, na 3 biegu od 1400-2000. Z początku były tylko na 3 biegu powyżej 2200rpm do 2500 jakoś. Z biegiem czasu i 2 bieg już tez zaczął walić a na 3 biegu już w mniejszym zakresie obrotów się to pojawia.

Czy po poniższym wideo komuś przychodzi do głowy na co szczególnie zwrócić uwagę?

4 i 5 bieg gaz w podłogę i problem nie występuje.



Ps. Na filmie lekko dodawałem gazu. Gdybym depnął mocno to zamiast takiego bicia byłoby słychać porządne walenie w podłogę ;)
Z góry dzięki.
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Raczej podpora wału, próbuj wymusić to na podnośniku, druga osoba po autem i obserwuje/słucha.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#3

Post autor: dzejkob »

Taka była pierwsza diagnoza, kupiłem podporę FEBI, po wymianie przez chwile bylo można powiedzieć lepiej. Ale po jakimś czasie zaczęło tak tyrkotać znowu.
No teraz to już tłucze.
Ale sprawdzę jeszcze raz podporę. A godna polecenia podpora to twoim zdaniem jaka? Czy szukac ori?
330d / 2000r / manual
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Podpora meyle z wymienionym łożyskiem na koyo albo fag i tyle :)
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Jeżeli chodzi o podporę ja jestem za oryginałem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#6

Post autor: dzejkob »

Dam znać co na podnośniku wyszło.
Przy okazji zapytam - wymieniałem czujnik ABS prawy tył bo wyskoczyła mi ta trójca święta. Po wymianie usunąłem błędy i znikły kontrolki, natomiast przejechalem 50 metrów i znowu się zapaliły. W komputerze znów pokazuje błąd czujnika prawy tył, ponowne usunięcie błędu i znów zapala się po przejechaniu kilku metrów. Czujnik bosch.
Koronka? nie mam pojecia co jest grane..
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Jak już to sterownik, ale zawsze jak jest dostępny czujnik ate to jedynie on daje pewność, że jest ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
blitzkrieg
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
BMW: 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JH85832

#8

Post autor: blitzkrieg »

maniek21112 pisze: 19 sie 23, 14:45 Jeżeli chodzi o podporę ja jestem za oryginałem.
Jaka firma robi podpory ori?
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#9

Post autor: dzejkob »

maniek21112 pisze: 19 sie 23, 15:42 Jak już to sterownik, ale zawsze jak jest dostępny czujnik ate to jedynie on daje pewność, że jest ok.
Sterownik czyli pompa abs? Co do czujnika ATE to byl ale cena podwójnie wyższa od boscha i nie miałem pewności czy to na pewno będzie czujnik..
Gdzieś widziałem, że można sprawdzić pompe abs po mierzeniu rezystancji czy coś w ten deseń? Albo nie w tym kościele mi dzwoni.
Ewentualnie szukać pompy abs uzywek ale ori?
blitzkrieg pisze: 19 sie 23, 18:19
maniek21112 pisze: 19 sie 23, 14:45 Jeżeli chodzi o podporę ja jestem za oryginałem.
Jaka firma robi podpory ori?
Z tego co wywnioskowałem po przeszukaniu internetu to producentem ori podpory jest po prostu BMW. Nie ma nigdzie wzmianki o tym, kto produkował.. Z pewnością nie jest to ani Febi, ani Meyle czy Lemforder.
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

blitzkrieg pisze: 19 sie 23, 18:19
maniek21112 pisze: 19 sie 23, 14:45 Jeżeli chodzi o podporę ja jestem za oryginałem.
Jaka firma robi podpory ori?
Nie wiem, ale na pewno nie są sprzedawane jako zamiennik.
dzejkob pisze: 19 sie 23, 18:57 Sterownik czyli pompa abs? Co do czujnika ATE to byl ale cena podwójnie wyższa od boscha i nie miałem pewności czy to na pewno będzie czujnik..
Gdzieś widziałem, że można sprawdzić pompe abs po mierzeniu rezystancji czy coś w ten deseń? Albo nie w tym kościele mi dzwoni.
Ewentualnie szukać pompy abs uzywek ale ori?
Sterownik jest na pompie abs. Używka to loteria choć nie są tak często niesprawne jak w przypadku e39. Jestem raczej za wysłaniem do firmy, która je naprawia.
Jak jest dostępny czujnik ate to zawsze to powinien być pierwszy wybór. Porównaj do ceny oryginału to wtedy ate okaże się tani :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”