Tylna wycieraczka + spryskiwacz Touring

Wszystko, co dotyczy kodowania E46. NCS Expert, INPA, kody błędów, porady, instrukcje instalacji przy użyciu VMware
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#1

Post autor: KucaQ »

Cześć,

Może są tu tęgie głowy, które pomogą mi z moją zagwozdką.

Z tego co kojarzę jest możliwość regulacji częstotliwości pracy tylnej wycieraczki w touringu (funkcja w module GM5 - WISCHERINTERVALL_HECK). Natomiast rzeczą, która by mnie najbardziej interesowała jest zmiana ilości cykli spryskiwania tylnej szyby.
Dużo jeżdżę na trasie i bardzo często używam tylnej wycieraczki, w związku z czym często też ją spryskuję. Nie ukrywam, że fabryczne ustawienie - tj. 3 długie spryskania, sprawia, że zbiornik płynu wystarcza na 150-200km trasy w obecnych warunkach atmosferycznych.

Czy ktoś z Was zna funkcję w module GM5 odpowiadającą za ilość spryskań szyby przy jednokrotnym włączeniu spryskiwacza? Ewentualnie czy jest możliwość wyłączenia tych cykli całkowicie, aby tylny spryskiwacz działał tylko wtedy, gdy trzymam manetkę (tak jak to jest w przypadku przednich spryskiwaczy)?

Przetrzepałem całe GM5 i nie znalazłem żadnej funkcji, która by temu odpowiadała, jednak pytam jeszcze na forum, bo może funkcja nazywa się nietypowo i nie tak łatwo ją namierzyć ;)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Wydaje mi się (ale to wydaje bez czegokolwiek pewnego), że więcej opcji programowania wycieraczki mają gm5 z x3 późniejszych. Czyli tam gdzie HW jest powyżej 2.5 (3.5 to max). U siebie miałem fabrycznie 2.0 i tam nie pamiętam niczego podobnego.
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#3

Post autor: KucaQ »

Może mieć to sens, bo ojciec miał E83 z 2004 i tam tylny spryskiwacz działał tak jak przedni, czyli pryskał tylko wtedy, gdy się dociskało manetkę.
No nic, pogrzebie jeszcze trochę w GM5, pobawię się, może uda mi się namierzyć tę funkcję :D
Ostatnio zmieniony 20 lut 23, 11:25 przez KucaQ, łącznie zmieniany 2 razy.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

tyle, że x3 z 2004 będzie miało hw 2.0 (albo i niższe) a tam tego brak (a przynajmniej nie znalazłem)
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#5

Post autor: KucaQ »

Sprawdziłem moduł po numerach na realoem, to u siebie powinienem mieć moduł o numerze 61353454607, który ma HW3.2 i był montowany również w E83 od 2003 i w E83 LCI od 2006. Sprawdzę jeszcze fizycznie w aucie, czy numery się zgadzają i cisnę z poszukiwaniami dalej.
Wydaje mi sie, że gdzieś ta funkcja MUSI być, bo nie chce mi się wierzyć, że taka sekwencja spryskiwacza została permanentnie wkodowana w moduł, a częstotliwość pracy wycieraczki już nie.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Nie ogarniam numeracji na realoem. 3.2 to już bardzo późny gm5 (3.5 wychodziło max) z poliftowego x3.

Zerknij na to fizycznie ale nie klei mi się to z tym co widziałem i jakie daty ma na sobie. 2.0 jaki mam w wersji high

Obrazek

A ten konkretny pochodzi z dość późnego 2004r x3 (39 tydzień 04 - październik) mój low z 2005 to 12 tydzień 05 (marzec)

(a to sa tygodnie produkcji gm5 a nie auta)
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#7

Post autor: KucaQ »

Przepraszam, mój błąd, pomyliłem daty na realoem - 61353454607 był stosowany od sierpnia 2008, co nie zmienia faktu, że to jest dziwne, żemoduł o tych numerach miałbym mieć u siebie w E46 z 07/2003.
Ale faktycznie coś nie halo z numeracją na realoem, bo Twojego LOW w ogóle nie znajduje, a HIGH wg realoem tylko w Z8.
Z kolei natomiast wg realoem numer Twojego HIGH 61356944840 został zastąpiony przez 61353454607 (czyli teoretycznie ten mój). Dziwne to.

Jak dziś znajdę motywację by ruszyć sie w tę piękną pogodę do auta wygrzebać GM5 to pójde sprawdzić co rzeczywiście u mnie siedzi.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

To że one są kompatybilne wstecz to nic dziwnego. Tylko mnie dziwi "release date". Bo moduł mający datę produkcji na CW39 04' z h.w 2.0 nie może być dostępny po wprowadzeniu 3.x... Wprowadzając nr wyżej zawsze poprzednie są zastepowane.

Z moim low jest śmiesznie - jak wklepiesz mój vin do realoem i sprawdzisz co było to low powinien występować w z8, x3 pre i polift i e46 - co już samo z siebie jest dziwne. Ale jak wyciągnąłem moduł jaki siedział w aucie to tak jak napisałeś - nie ma :D

Przestałem się więc w tym temacie sugerować realoem.
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#9

Post autor: KucaQ »

No więc pofatygowałem się do auta, choć pogoda strasznie nie rozpieszczała. Wytargałem GM5 no i okzuje sie, że faktycznie mam moduł z HW 3.2 (jedynie numer OE sie różni w porównaniu do numeru z realoem).
Co natomiast jest jeszcze ciekawsze - data produkcji to 29 tydzień 2008, więc wychodzi na to, że ktoś chyba go już wymieniał.

Obrazek

Zgrałem sobie plik TRC (załączam poniżej), więc w wolnej chwili przewertuję go jeszcze na spokojnie. Może coś znajdę.
[+] Pokaż spoiler
WISCHERPOTI
aktiv
ANLAUFSTROMBEGRENZ_MEMO
aktiv
SCHEIBENABSENK_OHNE_EKS
aktiv
FH_NACH_TUERE_AUF
nicht_aktiv
E52_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_VORNE
aktiv
DIFFERENZ_ANLAUF_BLOCK
wert_01
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_AUF
aktiv
FH_ZTR_SCHALTER_TIPP_ZU
nicht_aktiv
SCHEIBE_ABSENKZEIT
wert_01
ZEIT_TUER/SCHLIESSZEIT
wert_01
VERRIEGELN_AUT_AB_X_KM/H
nicht_aktiv
VERRIEGELN_AUT_NACH_2_MIN
aktiv
SOFT_ON/OFF
aktiv
IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN
aktiv
IB_BEI_KL.R_AUS
aktiv_mit_kl.58
ABSCHALTUNG_VERBRAUCHER
aktiv
HECKKLAPPEN_LOGIK
geschlossen
KOMFORTSCHLIE_FB_OHNE_SHD
nicht_aktiv
EINGANG_2
nicht_aktiv
EINGANG_2_KONTAKT_GESCHL
nicht_aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF
nicht_aktiv
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV
aktiv
VERZUG_PANIK_MODUS_0.2_S
wert_01
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_1
nicht_aktiv
HKL_SPERREN_BEI_ZS
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_2
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_3
nicht_aktiv
VERRIEGELN_XKM/H_SENDER_4
nicht_aktiv
WISCHER_RUECK_GESCHW
wert_01
EKS_OFFEN/UNTERBRECHUNG
wert_01
EKS_GEDRUECKT/OFFEN
wert_01
CODIERUNG_ERFOLGT_1
codierung_erfolgt
VERRIEGELUNGSSCHWELLE
16_km/h
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNEN_FB_O_SHD
aktiv
IB_SPERRE_BEI_FEHLER
aktiv
OHNE_INTERVALLBETRIEB
nicht_aktiv
INTERVALLZEIT_GESCHWABH
aktiv
KENNLINIENFELD2_AKTIV
nicht_aktiv
BLOCKIERSCHUTZ_AKT_XXS
16s
MIT_WISCHER_SERVICEPOS
nicht_aktiv
WISCHER_VOLLEND_KLR_AUS
aktiv
SENSOR_REGEN_N_STUFE2
nicht_aktiv
WISCHEN_ERST_XXS_WASCH
300ms
OHNE_WISCH_BEI_WASCH
nicht_aktiv
ANZAHL_NACHWISCHZYKLEN
4
ANZAHL_WASCHBET_ZUR_SRA
5
MIT_SRA_EIN_LENKSTOCK
nicht_aktiv
SRA_MIT_WASCH_WISCH_SW
nicht_aktiv
ANZAHL_SPRITZIMPULSE
2
DAUER_SPRITZIMPULSE
700ms
PAUSE_ZW_SPRITZIMPULSE
1300ms
MAUT_N_ABBRECH_N_TUER_AUF
aktiv
EKS_REVERSIERZEIT_ZUS
1000ms
FH_TIMEOUT
8s
KISI_N_DEAKT_IM_CRASH
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER_ZEIT
plus_0s
EINSTIEG_FH_ZU_VER_SPERRE
aktiv
CENT_LOCK_MGL_VO_TUER_AUF
nicht_aktiv
HECKSCHEIBEN_LOGIK
geschlossen
N_VER_B_ERN_GESCHW_SCHWEL
nicht_aktiv
ANSTEUERZEIT_ZV_AGGREGATE
plus_0s
ENTR_HKL_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
ENTR_HS_MGL_WENN_VER
nicht_aktiv
SCHLIESSYSTEM
d_schloss
ENTRIEGELN_HKL
1x_tastendruck
POLLING_ZEIT_L_SCHLOSS
10ms
BETAET_DAUER_WIPPTASTE
kurz
NOTENTRIEGELN_HKL
aktiv
IB_EIN_BEI_HKK/HSK
nicht_aktiv
IB_EIN_16MIN_WENN_STANDLI
nicht_aktiv
IB_AUS_NACH_X_SEKUNDEN
20s
IB_EIN_N_KL_58G_MAX_1MIN
nicht_aktiv
VA1/VA2_AUS_NACH_X_MIN
16_min
VA1_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VA2_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
VERL_ALARMZEI_WAEHR_ALARM
nicht_aktiv
HEULTON
nicht_aktiv
OFFENE_FENSTER
nicht_aktiv
VERZUG_ENTR_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
E85_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
E83_FUNKTIONEN
nicht_aktiv
OHNE_FERTIGUNGSMODE
nicht_aktiv
OHNE_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
OHNE_SERVICEMODE
nicht_aktiv
OHNE_POWERDOWNMODE
nicht_aktiv
BETRMODI_DEAKT_KL15_EIN
nicht_aktiv
SCHWELLE_OBEN
wert_01
SCHWELLE_UNTEN
wert_01
VERDECK_VORNE_E85
nicht_aktiv
CODIERUNG_ERFOLGT_2
codierung_erfolgt
MIT_LIN_SCHALTER
nicht_aktiv
MEMORY_POS_SPEICHERN
wert_01
MEMORYANFAHRGENAUIGKEIT
standard
MEMORY_POS_ANFAHREN
wert_01
ABKLAPPWERT_GM
wert_01
MEMORY_SP_ABKLAPPEN_GM
aktiv
DELAY_MOTOR_ZV_ER
wert_01
WISCHERINTERVALL
5_sec
ENTSICHERN_CENTERLOCK
aktiv
QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE
aktiv
QUIT_AKUST_ENTSCH
nicht_aktiv
ALARM_OPT_FERNLICHT
aktiv
PANIK_MODUS
aktiv
SCHEINWERFERREINIGUNG
nicht_aktiv
SENSOR_REGEN
aktiv
STANDRUECKSCHALTUNG
nicht_aktiv
HUB_VERZOEGERUNG_FH_VORN
0ms
OHNE_SCHEIBENABSENKUNG
aktiv
FUNKTIONTUERSCHLOSS
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_1
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_2
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_3
nicht_aktiv
FERNBEDIENUNG_4
nicht_aktiv
FH_ABSCHALTKRITERIUM
us
FUNKTION_CABRIO
nicht_aktiv
KOMFORTOEFFNUNG_FB
aktiv
FH_ABSENKEN_VERDECK_OEFF
nicht_aktiv
AUSSTELLFENSTER
nicht_aktiv
FENSTERHEBER_HINTEN
aktiv
EINKLEMMSCH_VORNE
aktiv
EINKLEMMSCH_HINTEN
aktiv
EINKLEMMSCH_REVERSIEREN
kurz
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
MAUT_NUR_BEI_KL15EIN
nicht_aktiv
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU
aktiv
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU
aktiv
FUNKTIONEN_TOURING
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_1
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_2
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_3
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTR_SENDER_4
aktiv
HECKSCHEIBE_ENTRI_INNEN
nicht_aktiv
KOMFORTSCHLIE_FB_O_FH_HI
nicht_aktiv
DWA
aktiv
NEIGUNGSGEBER
aktiv
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ
aktiv
QUITIMP_SICHERN/ENTSICHER
nicht_aktiv
SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung
ALARM_AKUSTISCH
intervallton
ALARM_AKUSTISCH_LANG
nicht_aktiv
ALARM_OPT_WARNBLINKER
aktiv
FH_ANHEBEN_TRANSPORT
nicht_aktiv
MIT_OPT_ALARM
aktiv
FH_SPEICHERN_TRANSPORT
nicht_aktiv
ALARM_OPT_ABBLENDLICHT
nicht_aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF
aktiv
QUIT_OPT_SCHAERF_KLAPPE
aktiv
QUIT_OPT_ENTSCH
aktiv
FUNKINNENRAUMSCHUTZ_HI
nicht_aktiv
DWA_HANDSCHUHFACHKONTAKT
nicht_aktiv
OHNE_FERNBEDIENUNG_0
nicht_aktiv
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB
aktiv
IR_FERNBEDIENUNG
nicht_aktiv
TAKTUNG_IB
nicht_aktiv
TAKTUNG_VA1
nicht_aktiv
FH_INIT_TRANSPORTMODE
nicht_aktiv
TAB_WIEDERHOLSPERRE_ASF_2
nicht_aktiv
TAB_ANSTEURN_ASF_2
nicht_aktiv
KOMFOEFFNEN_SPERRE_KEY_IN
aktiv
TUER_HINTEN
aktiv
RECHTSLENKER
nicht_aktiv
SITZMEMORY_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
MIT_LIN
nicht_aktiv
SPIEGELABKLAPPEN_GM
aktiv
V_VAR_SPERRE_BEIKLAPP_GM
klemme_r
SPIEGELHEIZUNG_VERBAUT_GM
nicht_aktiv
BEIKLAPP_B_KOMFORTSCHL_GM
aktiv
BEIKLAPPEN_GM
aktiv
BEDIENSTELLE_BFT
nicht_aktiv
CENT_LOCK_N_MGL_VERD_AUF
nicht_aktiv
DWA_HECKKLAPPENKONTAKT
aktiv
DWA_HECKSCHEIBENKONTAKT
aktiv
SCHEIBENABSENK_REVERS
nicht_aktiv
SPRITZDUESEN_HZG
nicht_aktiv
TRA_SCHEIBENABSENKUNG
aktiv
TRA_ER_HECKKLAPPE
aktiv
TRA_FH_BF_HINTEN
aktiv
TRA_FH_BF_VORNE
aktiv
TRA_FH_FA_HINTEN
aktiv
TRA_FRONTSCH_REINIGUNG
aktiv
TRA_SRA_1
aktiv
KOMFORTOEFFNEN_CABRIO
nicht_aktiv
SPIEGELMEMORY_GM
aktiv
FE_SCHEIBENWISCHER
aktiv
REMOTE_UNLOCK
nicht_aktiv
VERZ_EINSTIEGSHILFE
4sec
FE_FRONTSCH_REINIGUNG
aktiv
FE_SRA
aktiv
FH_SPERREN_B_VERDECKLAUF
standard
FH_ZU_N_VERDECK_ZU_O_EKS
nicht_aktiv
VERDECKINFO_EKS
nicht_aktiv
IB_SUCH_MIT_VFB
nicht_aktiv
MIT_VFB
nicht_aktiv
TAKTUNG_VFB
nicht_aktiv
VFB_SPERRE_BEI_FEHLER
nicht_aktiv
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#10

Post autor: kosteg »

To jest ten z x3 czy z Twojej e46?

Niemniej mając tak młode hw (3.5 to max) i prawie najwyższe sw (4.5 to max) masz najwiecej możliwości zakodowania. Jeśli tu ich nie będzie to softem niczego więcej pogonić się nie da.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kodowanie”