Tylna wycieraczka + spryskiwacz Touring
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Cześć,
Może są tu tęgie głowy, które pomogą mi z moją zagwozdką.
Z tego co kojarzę jest możliwość regulacji częstotliwości pracy tylnej wycieraczki w touringu (funkcja w module GM5 - WISCHERINTERVALL_HECK). Natomiast rzeczą, która by mnie najbardziej interesowała jest zmiana ilości cykli spryskiwania tylnej szyby.
Dużo jeżdżę na trasie i bardzo często używam tylnej wycieraczki, w związku z czym często też ją spryskuję. Nie ukrywam, że fabryczne ustawienie - tj. 3 długie spryskania, sprawia, że zbiornik płynu wystarcza na 150-200km trasy w obecnych warunkach atmosferycznych.
Czy ktoś z Was zna funkcję w module GM5 odpowiadającą za ilość spryskań szyby przy jednokrotnym włączeniu spryskiwacza? Ewentualnie czy jest możliwość wyłączenia tych cykli całkowicie, aby tylny spryskiwacz działał tylko wtedy, gdy trzymam manetkę (tak jak to jest w przypadku przednich spryskiwaczy)?
Przetrzepałem całe GM5 i nie znalazłem żadnej funkcji, która by temu odpowiadała, jednak pytam jeszcze na forum, bo może funkcja nazywa się nietypowo i nie tak łatwo ją namierzyć
Może są tu tęgie głowy, które pomogą mi z moją zagwozdką.
Z tego co kojarzę jest możliwość regulacji częstotliwości pracy tylnej wycieraczki w touringu (funkcja w module GM5 - WISCHERINTERVALL_HECK). Natomiast rzeczą, która by mnie najbardziej interesowała jest zmiana ilości cykli spryskiwania tylnej szyby.
Dużo jeżdżę na trasie i bardzo często używam tylnej wycieraczki, w związku z czym często też ją spryskuję. Nie ukrywam, że fabryczne ustawienie - tj. 3 długie spryskania, sprawia, że zbiornik płynu wystarcza na 150-200km trasy w obecnych warunkach atmosferycznych.
Czy ktoś z Was zna funkcję w module GM5 odpowiadającą za ilość spryskań szyby przy jednokrotnym włączeniu spryskiwacza? Ewentualnie czy jest możliwość wyłączenia tych cykli całkowicie, aby tylny spryskiwacz działał tylko wtedy, gdy trzymam manetkę (tak jak to jest w przypadku przednich spryskiwaczy)?
Przetrzepałem całe GM5 i nie znalazłem żadnej funkcji, która by temu odpowiadała, jednak pytam jeszcze na forum, bo może funkcja nazywa się nietypowo i nie tak łatwo ją namierzyć
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Wydaje mi się (ale to wydaje bez czegokolwiek pewnego), że więcej opcji programowania wycieraczki mają gm5 z x3 późniejszych. Czyli tam gdzie HW jest powyżej 2.5 (3.5 to max). U siebie miałem fabrycznie 2.0 i tam nie pamiętam niczego podobnego.
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Może mieć to sens, bo ojciec miał E83 z 2004 i tam tylny spryskiwacz działał tak jak przedni, czyli pryskał tylko wtedy, gdy się dociskało manetkę.
No nic, pogrzebie jeszcze trochę w GM5, pobawię się, może uda mi się namierzyć tę funkcję
No nic, pogrzebie jeszcze trochę w GM5, pobawię się, może uda mi się namierzyć tę funkcję
Ostatnio zmieniony 20 lut 23, 11:25 przez KucaQ, łącznie zmieniany 2 razy.
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Sprawdziłem moduł po numerach na realoem, to u siebie powinienem mieć moduł o numerze 61353454607, który ma HW3.2 i był montowany również w E83 od 2003 i w E83 LCI od 2006. Sprawdzę jeszcze fizycznie w aucie, czy numery się zgadzają i cisnę z poszukiwaniami dalej.
Wydaje mi sie, że gdzieś ta funkcja MUSI być, bo nie chce mi się wierzyć, że taka sekwencja spryskiwacza została permanentnie wkodowana w moduł, a częstotliwość pracy wycieraczki już nie.
Wydaje mi sie, że gdzieś ta funkcja MUSI być, bo nie chce mi się wierzyć, że taka sekwencja spryskiwacza została permanentnie wkodowana w moduł, a częstotliwość pracy wycieraczki już nie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Nie ogarniam numeracji na realoem. 3.2 to już bardzo późny gm5 (3.5 wychodziło max) z poliftowego x3.
Zerknij na to fizycznie ale nie klei mi się to z tym co widziałem i jakie daty ma na sobie. 2.0 jaki mam w wersji high
A ten konkretny pochodzi z dość późnego 2004r x3 (39 tydzień 04 - październik) mój low z 2005 to 12 tydzień 05 (marzec)
(a to sa tygodnie produkcji gm5 a nie auta)
Zerknij na to fizycznie ale nie klei mi się to z tym co widziałem i jakie daty ma na sobie. 2.0 jaki mam w wersji high
A ten konkretny pochodzi z dość późnego 2004r x3 (39 tydzień 04 - październik) mój low z 2005 to 12 tydzień 05 (marzec)
(a to sa tygodnie produkcji gm5 a nie auta)
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Przepraszam, mój błąd, pomyliłem daty na realoem - 61353454607 był stosowany od sierpnia 2008, co nie zmienia faktu, że to jest dziwne, żemoduł o tych numerach miałbym mieć u siebie w E46 z 07/2003.
Ale faktycznie coś nie halo z numeracją na realoem, bo Twojego LOW w ogóle nie znajduje, a HIGH wg realoem tylko w Z8.
Z kolei natomiast wg realoem numer Twojego HIGH 61356944840 został zastąpiony przez 61353454607 (czyli teoretycznie ten mój). Dziwne to.
Jak dziś znajdę motywację by ruszyć sie w tę piękną pogodę do auta wygrzebać GM5 to pójde sprawdzić co rzeczywiście u mnie siedzi.
Ale faktycznie coś nie halo z numeracją na realoem, bo Twojego LOW w ogóle nie znajduje, a HIGH wg realoem tylko w Z8.
Z kolei natomiast wg realoem numer Twojego HIGH 61356944840 został zastąpiony przez 61353454607 (czyli teoretycznie ten mój). Dziwne to.
Jak dziś znajdę motywację by ruszyć sie w tę piękną pogodę do auta wygrzebać GM5 to pójde sprawdzić co rzeczywiście u mnie siedzi.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
To że one są kompatybilne wstecz to nic dziwnego. Tylko mnie dziwi "release date". Bo moduł mający datę produkcji na CW39 04' z h.w 2.0 nie może być dostępny po wprowadzeniu 3.x... Wprowadzając nr wyżej zawsze poprzednie są zastepowane.
Z moim low jest śmiesznie - jak wklepiesz mój vin do realoem i sprawdzisz co było to low powinien występować w z8, x3 pre i polift i e46 - co już samo z siebie jest dziwne. Ale jak wyciągnąłem moduł jaki siedział w aucie to tak jak napisałeś - nie ma
Przestałem się więc w tym temacie sugerować realoem.
Z moim low jest śmiesznie - jak wklepiesz mój vin do realoem i sprawdzisz co było to low powinien występować w z8, x3 pre i polift i e46 - co już samo z siebie jest dziwne. Ale jak wyciągnąłem moduł jaki siedział w aucie to tak jak napisałeś - nie ma
Przestałem się więc w tym temacie sugerować realoem.
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
No więc pofatygowałem się do auta, choć pogoda strasznie nie rozpieszczała. Wytargałem GM5 no i okzuje sie, że faktycznie mam moduł z HW 3.2 (jedynie numer OE sie różni w porównaniu do numeru z realoem).
Co natomiast jest jeszcze ciekawsze - data produkcji to 29 tydzień 2008, więc wychodzi na to, że ktoś chyba go już wymieniał.
Zgrałem sobie plik TRC (załączam poniżej), więc w wolnej chwili przewertuję go jeszcze na spokojnie. Może coś znajdę.
Co natomiast jest jeszcze ciekawsze - data produkcji to 29 tydzień 2008, więc wychodzi na to, że ktoś chyba go już wymieniał.
Zgrałem sobie plik TRC (załączam poniżej), więc w wolnej chwili przewertuję go jeszcze na spokojnie. Może coś znajdę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
To jest ten z x3 czy z Twojej e46?
Niemniej mając tak młode hw (3.5 to max) i prawie najwyższe sw (4.5 to max) masz najwiecej możliwości zakodowania. Jeśli tu ich nie będzie to softem niczego więcej pogonić się nie da.
Niemniej mając tak młode hw (3.5 to max) i prawie najwyższe sw (4.5 to max) masz najwiecej możliwości zakodowania. Jeśli tu ich nie będzie to softem niczego więcej pogonić się nie da.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 3187 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaszczomppoziomka
-
- 2 Odpowiedzi
- 3243 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: slawoos
-
- 3 Odpowiedzi
- 3360 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: darek12121
-
- 6 Odpowiedzi
- 2487 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 4 Odpowiedzi
- 4082 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 3 Odpowiedzi
- 2953 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 1 Odpowiedzi
- 1024 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 3153 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaro239011
-
- 4 Odpowiedzi
- 7409 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost