Turasek po swapie 2.5 benzyna (porada w kupnie)

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
K4rlos
Posty: 3
Rejestracja: 11 kwie 23, 20:52
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Płeć:

#1

Post autor: K4rlos »

Witam dumnych posiadaczy E46 jestem laikiem, który dopiero wszystkiego się uczy i nadszedł czas żeby kupić jakiś samochód w oko wpadł mi właśnie tylko i wyłącznie E46 (inne marki jak je widzę to powodują u mnie tylko obrzydzenie xd także gratuluję wszystkim gustu :D myślałem jeszcze nad E39 ale tam juz ponoć są jeszcze większe koszty utrzymania)

Jestem w dużej kropce bo każdy mi odradza kupno E46 bo to przecież już ma 20 lat i będę tylko wkładał i wkładał ale no w co dobrego nie trzeba wkładać.

Mam prośbę o ocenę tego egzemplarza przez ekspertów

https://www.olx.pl/d/oferta/unikatowe-bmw-e46-CID5-IDU1Biq.html

1.Mam obawy co do tego swapu gość pisze że jest normalnie w dowodzie zarejestrowany ten swap ale no na historiapojazdu.gov.pl jest nadal pierwotna pojemność gość mówi, że nie zgłaszał tego ubezpieczycielowi żeby taniej płacić (ale z tego co czytałem to jakby miał wypadek to ubezpieczalnia mogła by nie wypłacić szkody) no cóż to jego problem, ale czy ktoś by mógł mi to wyjaśnić jak to wygląda przy okazji?
2.Nie znam się na zbytnio na częściach jakie są dobre do tej betki ale no chłop pisze w opisie
"BMW zawieszenie jest całe nowe przód i tył na zaksach nowe łożyska w kołach tarcze od 3litry podłoga zakonserwowana wszystkie tulejki i poduszki na wózku nowe, cewki NGK 6szt nowe przepływka org BMW nowa"
Czy ktoś może napisać czy to jest dobre?
No i gość pisze że kończy się sprzęgło ale jeździ nim mówi od dwóch lat więc jak to ewentualnie wpłynie na całokształt bo wiadomo od razu będę to wymieniał.
3.Vin do sprawdzenia
WBAAX51030PD39872
Pierwsza rejestracja 30.12.2003r.
ZKO86P7

Proszę o pomoc o co mogę zapytać by być pewnym że nie właduje się na minę zależy mi bardzo by posiadać właśnie takiego fajnego turaska z kopytem i zamierzam się nim porządnie zaopiekować i na nim uczyć się podstaw mechaniki i ogólnie wszystkiego związanego z motoryzacją chciałbym nim chociaż do 2030 pojeździć (bo potem zobaczymy jakie czasy będą) więc proszę o pomoc bo znajomi i rodzina doradzają mi już nowszy model np E90 ale dla mnie te nowsze nie mają takiego pazura, chyba że mówimy o samochodach o wartości 100k w górę ale no o takich to mogę pomarzyć dopóki Polską rządzą intelektualne miernoty i marionetki.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 12 kwie 23, 22:32 przez K4rlos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Numer VIN coś mi nie wchodzi w żadnym dekoderze. Na historiapojazdu.gov.pl też dostaję błąd, więc coś nie pasuje.

Jak dla mnie jak robić swap, to porządnie i bez późniejszych kombinacji tu i ówdzie. Zgłoszenie do Wydziału Komunikacji (czy gdzie to się tam zgłasza) oraz do ubezpieczyciela. Zrobić było stać, ale potem już na ubezpieczeniu będzie ktoś oszczędzał? No litości.

Touring po swapie i to za 17 tyś. zł. Jak dla mnie drogo, szczególnie że sprzęgło jest do roboty. Nie widzę tutaj nic specjalnego, co by mogło powodować, że to auto ma być aż za tyle wystawione. Fakt, kolor rzadko spotykany, może sobie być jakimś plusem, ale bez przesady ;). Zdjęcia bardzo przeciętne - małe, brakuje fotografii np. całego tyłu. Opis równie mizerny, coś tam opisane, ale po łebkach.

Części "zaksa" (czyli jak mniemam Sachs'a), to akurat dobre części do zawieszenia, podobnie jak świece NGK do silnika. Pewnie ktoś dbał technicznie o to auto (w miarę, bo sprzęgła to się od dwóch lat nie chciało zrobić :fool: ), konserwację podwozia (ciekawe jak porządnie, czy tylko nawalono tonę baranka) też zrobił, więc mechanicznie może być ok. Należałoby sprawdzić przede wszystkim blacharkę, bo po tylu latach bardzo prawdopodobne, że gdzieś coś rdzewieje - np. błotniki czy progi.

Nie wiem jaki zakładasz sobie budżet i jakiego auta szukasz (np. czy musi być touring, bo potrzebujesz pojemności bagażnika), ale wydaje mi się, że w tych pieniądzach można by znaleźć coś fajniejszego, z lepszym opisem i zdjęciami. Aczkolwiek dawno nie śledziłem rynku, więc mogę nie być na bieżąco i może rzeczywiście ceny poszły w górę (obecnie przeglądam tylko 328Ci/330Ci).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

To auto nie ma i nie miało m-pakietu. Przede wszystkim stan techniczny i jakość wykonania wymiany silnika, to trzeba zweryfikować. W 2003 roku nie było silnika 1.9.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
K4rlos
Posty: 3
Rejestracja: 11 kwie 23, 20:52
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Płeć:

#4

Post autor: K4rlos »

A sorry mój błąd teraz już jest VIN poprawiony
No tak dziwna sprawa niby wszystko robił a tyle jeździł na takim sprzęgle więc ciekawe jak faktycznie był dbany.
No fakt zdjęcia tragiczne pewnie słaby telefon ma bo coś było tam napisane że ulefon ale no gość mówi że są trzy kropki rudy na chyba tylnym nadkole, a tak pozatym nic nie wychodzi (z tego co mówi)
Jak pisaliśmy na Olx to gość znalazł mój numer z jakiegoś mojego ogłoszenia aktywnego i sam do nie mnie zadzwonił żeby mi wytłumaczyć wszystko i odpowiedzieć na pytania.
Budżet jaki dysponuje to do 30 tysięcy i no głównie patrzę na sedanu i turasy bo po prostu są bardziej praktyczne dla mnie coupe niestety nie wchodzi w grę, aczkolwiek no jest najładniejsze z całej gamy.
No ale chyba sobie temat odpuszczę bo jest dosyć podejrzany jeszcze te dziwne z tym swapem no cóż będę szukał dalej.
Zresztą zaczynam się zastanawiać czy nie wziąć może jednak E61 bo chyba posłuży na dłużej, ale no zależy jaka oferta się trafi jak zobaczę pewne E46 to je wezmę póki co bida bo interesuje mnie tylko pojemność albo 2.2 albo 2.5.
Przy okazji który silnik lepszy m52 czy m54 bo jest wiele opinii na necie jedne są za jednym drugie za drugim i już sam nie wiem...
K4rlos
Posty: 3
Rejestracja: 11 kwie 23, 20:52
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Płeć:

#5

Post autor: K4rlos »

maniek21112 pisze: 12 kwie 23, 20:34 To auto nie ma i nie miało m-pakietu. Przede wszystkim stan techniczny i jakość wykonania wymiany silnika, to trzeba zweryfikować. W 2003 roku nie było silnika 1.9.

No gość nie wiem czemu napisał orginalny m pakiet skoro sam mi mówił że to jego projekt więc pewnie sam dużo rzeczy dołożył ale no nie ma i tak i tak pełnego.
No jest taki w vinie napisany
Turasek po swapie 2.5 benzyna porada w kupnie  - IMG_20230412_224737.jpg
Turasek po swapie 2.5 benzyna porada w kupnie - IMG_20230412_224737.jpg (590.89 KiB) Przejrzano 1867 razy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”