Touring 320d uciekanie auta na boki na nierównościach

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Awatar użytkownika
Kacperro
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 23, 0:53
BMW: E46 320d M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Szczekociny
VIN: PJ52405
Płeć:

#1

Post autor: Kacperro »

Cześć. Założyłem w swoim touringu koła z troche za niskim ET i obcierało mi oponę o rant. Zrobiłem negatywy regulowanymi wahaczami. Mam też dwie gumy wplecione w sprężyny tylne. Z przodu mam poduszki amorków z E36/Z3 ustawione na lekki negatyw. Nowe amortyzatory, sprężyny, łączniki stabilizatora. Podczas jazdy na prostej drodze jedzie się przyjemnie, natomiast gdy jadę dosyć nierówną drogą 90-100km/h odczuwam znoszenie auta na boki, musze cały czas trzymać mocno kierownicę bo inaczej auto zjedzie na bok, nieraz tez czuje takie jakby uslizgniecie auta w bok jadac prosto (nie wiem jak to fachowo opisać ale coś w ten deseń. Myślałem jechać na zbieżność ale jak to się ma do tego, że mam całkiem spory negatyw z tyłu? Normalnie mi ustawią zbieżność mimo tego? Czy raczej szukać problemu w tulejach wahaczy z przodu?
Awatar użytkownika
Kacperro
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 23, 0:53
BMW: E46 320d M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Szczekociny
VIN: PJ52405
Płeć:

#2

Post autor: Kacperro »

Dodam jeszcze, że prawy tył jest około 0,5-1.0cm niżej niż lewy tył i tylko z prawej strony ocierało mi opone o rant.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Zbieżność oczywiście należy ustawić, ale wcześniej pojedź na skp i niech sprawdzą tylne zawieszenie, mogą być zerwane tuleje progowe i też będzie taki objaw. Dodatkowo do oceny praca amortyzatorów, rzucanie tyłem na nierównościach to często ich "zasługa".
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Kacperro
Posty: 7
Rejestracja: 24 wrz 23, 0:53
BMW: E46 320d M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Szczekociny
VIN: PJ52405
Płeć:

#4

Post autor: Kacperro »

Amorki sa nowe zalozone pare miesiecy temu i raczej dobrej jakosci bo Meyle wiec watpie zeby byly wadliwe. Mam blogoslawienstwo zwane kanalem wiec wejde pod auto i ocenie te tuleje progowe a potem wybiore sie na ustawianie zbieznosci z tym ze jeszcze nie mialem okazji tego robic wiec musze spytac, czy nie bedzie problemu z ustawieniem zbieznosci jak mam negatywy?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Amortyzatory meyle to akurat nie jest pewny element, ale jak są naprawdę świeże to teoretycznie powinny trzymać. Nie każdy będzie chciał tak ustawić ale zgłoś to przy umawianiu się i nie powinno być z tym problemu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”