swap w e46 z N46b20 na m54b30

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
bartgaragepoland
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 22, 10:11
BMW: e46 330
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Płeć:

#1

Post autor: bartgaragepoland »

Witam, jestem nowy na forum, szukam pomocy przy zapięciu swapa z budą (silnik m54b30 przedlift - buda n46b20 150 km po lift), konkretnie rozchodzi mi się o kostkę od sterownika ms43 X60004 40pin, a z budy kostka po starym sterowniku BOSCH DME 7532786 kostka o oznaczeniu X60001 grey 26pin, trzeba z kostki 26pin wyjąć kabelki i włożyć w odpowiednie miejsca w kostkę 40pin ale sęk tkwi w tym że nie wiem który pin gdzie ma przyjść ;/

rozrusznik kręci, pompa paliwa nie działa
sterownik czysty bez EWS

pytanie dla forumowiczów, czy ktoś z was już się z czymś takim mierzył ? albo czy mógłby mi ktoś wyjaśnić jak doszukiwać się odpowiednich pinów?
z taką kabelkologią spotykam się pierwszy raz :)

Z góry dziękuję za wszelaką pomoc
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 177
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#2

Post autor: w0jta5 »

bartgaragepoland
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 22, 10:11
BMW: e46 330
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Płeć:

#3

Post autor: bartgaragepoland »

dzięki ale już przestudiowałem te sterowniki przed wczoraj i niestety pompa paliwa nadal nie podaje.. zastanawiam się nad tym czy puścić kabel bezpośrednio ze sterownika ms43 pin 10 do przekaźnika ? czy to mi zagra ? bo w opisie jest, że na pin 10 ma wejść sygnał z przekaźnika pompy, w tej chwili mam wpięty w pin 10 kabelek z pinu 22 z kostki od n46 (według opisu wyjście sygnału do aktywacji pompy)

istnieje też możliwość, że pomyliłem kabelki bo są akurat dwa czarno fioletowe w kostce od n46 (pin 15 i pin 22)
sprawdzę to dzisiaj może ruszy...
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Sterownik bez ews kto ogarnial?
Kiedys po Mtune musialem poprawiac. Robilismy swap w e39 z m52 (jeden vanos) na m54 i przez gnoja tylko czas stracilismy na szukanie przyczyn tego, ze auto nie odpala. Za modyfikowany komputer placil i dostarczyl nam wlasciciel owego e39, nie wiem jak dalej sytuacja sie rozwinela.

Sprawdz bezpieczniki pod maska

Obrazek
Obrazek
Obrazek
bartgaragepoland
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 22, 10:11
BMW: e46 330
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Płeć:

#5

Post autor: bartgaragepoland »

Dziękuję za podpowiedź, pomyślałem o tym samym podchodząc dziś do auta, wszystko było cacy, okazało się, że nie dopiąłem pinu 4 z napieciem +12 i sterownik nie ruszał, w momencie kiedy chciałem zamienić wyżej wspomniany kabel czarno fioletowy zauważyłem, że ten był wysunięty (piny z kostki grey X60001 nie trzymają się w kostkach od ms43 ) auto odpaliło, a sterownik robił mi Podhorodecki.

Ale gaz mi nie działa :poklon:

Prawdopodobnie coś podłączyłem nie tak..
Niestety musze uciekać do domu.. wróce wieczorem do tematu i dam znać czy doszedłem do ładu :)
bartgaragepoland
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 22, 10:11
BMW: e46 330
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno
Płeć:

#6

Post autor: bartgaragepoland »

Tak jak myślałem, jedne kabelki (brązowe) musiałem zamienić miejscami i można dodać gazu ;)

Jeszcze muszę doprecyzować działanie gniazda obd2, bo tester się świeci po podpięciu ale nie ma komunikacji ze sterownikiem :|
adrian_92
Posty: 1
Rejestracja: 21 lis 22, 17:28
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Biskupiec
Płeć:

#7

Post autor: adrian_92 »

Cześć
mógł byś napisać cały schemat jak podłączyłeś przewody? Ja jestem w trakcie konwersji wiązki z N46 na M54 i mam tylko włączający się dme, pompki nie słychać, prądu brak na bezpiecznikach w wiązce silnika.
mój mail: [email protected]
stawiam dobrą flaszkę za pomoc, dzięki !
Barti3er
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 23, 22:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żory

#8

Post autor: Barti3er »

Cześć! Też się podpinam pod informacje jak przerobić wiązkę n46 - m54. Pozdrawiam
Barti3er
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 23, 22:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żory

#9

Post autor: Barti3er »

Cześć! Mógłbys się odezwać na pw? Mam pytanie odnośnie wiązki
Rafal170621
Posty: 1
Rejestracja: 18 lip 23, 1:37
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Elbląg

#10

Post autor: Rafal170621 »

Część potrzebuje pilnie pinout N46b18
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”