Sprężyny obniżające bmw e46 sedan jakie?
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 451
- Rejestracja: 12 cze 16, 21:57
- BMW: Bmw e46 320d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Wadowice
Witam koledzy jakie wybrać sprężyny obniżające do bmw e46 sedan polift 2.0d 320d tak żeby nic nie obcieralo mam felgi 17" 225/45/17. Dystanse przód,tył 20mm
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Bez ET i szerokości felgi to wróżenie z fusów. Niemniej 20mm dystansu to sporo dla większości fabrycznych et i istnieje rysyko kontaktu z nadkolem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Masz zatem obecnie et26. Moim zdaniem przy tekiej konfiguracji nie możesz sobie pozwolić na obnizenie, miałem et24 na feldze o szerokości 8" i z oponą 225 już miałem z tyłu obcierki przy standardowym zawieszeniu i trochę głębszym dobijaniu. Przy et26 zapewne masz te 2mm luzu więc na standardowym zawieszeniu nie masz jeszcze kolizji ale jak obniżysz to zapewne opona zacznie spotykać się z nadkolem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Jak z tyłu dasz np 15mm dystans to już powinno być ok. Albo zupełnie bez. Generalnie jesteś w o tyle komfortowej sytuacji, że możesz zamontować sprężyny i zobaczyć jak sprawa wygląda. Jeśli zwykle jeździsz sam a drogi masz relatywnie dobrej jakości to być może wówczas ocieranie będzie wyłącznie okazjonalne i je zaakceptujesz. Jeśli nie to po prostu zdemontujesz dystanse. Wówczas będziesz mógł bawić się z ich ewentualnym doborem aby wypchnąć felgi na zewnątrz a jednocześnie unikać kolizji.
No chyba, że chcesz zmodyfikować nastawy zawieszenia i pochylić koła bądź masz błotniki już bez rantu wewnatrz bądź po rolowaniu.
No chyba, że chcesz zmodyfikować nastawy zawieszenia i pochylić koła bądź masz błotniki już bez rantu wewnatrz bądź po rolowaniu.
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 12 wrz 18, 15:05
- BMW: E46 330dA Touring
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Piaseczno
Przy 320d jest łatwiej bo jest większy wybór sprężyn. Ja do 330d wziąłem prokita i średni mi spasował bo on obniża około 30mm przód i tył. Najlepsze obniżenie na e46 przy samych sprężynach to -40/-20 ze względu na dużo głębsze nadkola z przodu niż tyłu . I takich bym szukał na twoim miejscu. Ja musiałem u siebie na przód dać mocowania od e36 bo są niższe o ok 7mm, a z tyłu dać specjalne grubsze podkładki o prawie centymetr żeby to jakoś sensownie wyglądało. Inaczej na eibach pro kit auto siedzi równolegle do podłogi co daje efekt że przód jest koza , a tył zgłębiony za mocno. Ja na tym mam koła lato 225/40/18 zima 225/45/17 et 47 8" szeroko w obu przypadkach i dystanse przód chyba 12mm, tył 15mm ale spoko by weszły 20mm ale ja mam z tyłu negatyw w maksie dopuszczalnej. Co do samych springow to z tego co pamiętam to do 320d eibach robi serię sportline która daje -40/-20. Czytałem tu i ówdzie że ludzie chwalili. Ja na eibach pro kit jeżdżę e46 i jeździłem Alfą 159 i sama jazda lux więc pewnie sportline też będą. Mogą być prawdopodobnie tylko trochę twardsze. Ja to tak widzę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Ładnie to pojęcie względne. Jeden lubi pierogi inny szpinak. Sam muszisz określić ile chcesz dać w dół i albo szukać setów albo wybierać osobno przód i tył tak aby ustawić auto w pozycji i wysokości takiej jaką preferujesz czy też uznasz za aterakcyjną wizualnie,
Ja mam u siebie prokit i jestem zadowolony. U marcusa w temacie wstawiłem zdjęcia:
kosteg pisze: ↑25 lis 22, 23:36 W garażu było ciemno. Widocznie oszczędzają po godzinach
Tu przed odchamieniem felg ale za dnia gdy światło normalnie pracuje:
I dwa z klepiska przed garażem u rodziców i u mnie:
Na s216 nie mam też jakoś specjalnie zdjęć. To z mojego klepiska pod garażem już znasz:
Tu sam tył ale też podłoże nie najrówniejsze...
A tu z filtrami... ale może coś widać:
Mam nadzieję, że dopatrzysz sie tego co mam na myśli. Prokit siedzi niżej niż seria nawet na mpaku. I to wyraźnie niżej. Z tyłu opona chowa się w nadkole. Zaletą zaś jest to, że nawet po dach załadowany wygląda niemal tak samo
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 6348 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Larry
-
- 11 Odpowiedzi
- 3624 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 20 Odpowiedzi
- 6241 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maniek_CCSPA
-
- 10 Odpowiedzi
- 10315 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kulka63
-
- 1 Odpowiedzi
- 1635 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 2 Odpowiedzi
- 1133 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 4 Odpowiedzi
- 1730 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 917 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niki0028
-
- 6 Odpowiedzi
- 5983 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 5 Odpowiedzi
- 3322 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamsss