Spalony jeż i wtyczka

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Jaszi94
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 14, 12:31
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Jaszi94 »

Spalił mi sie jeż razem z wtyczką, czy mogę to starych kabli dorobić nową wtyczkę, tzn uciąć z drugiego samochodu wtyczkę z kablami i połączyć je?
Obrazek

Jeszcze jedno pytanie, od czego jest ta czarna rurka?
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#2

Post autor: Krzysiek669 »

Będzie najrozsądniej zrobić tak jak piszesz, czyli dolutować do wiązki nową wtyczkę z kablami. Swoją drogą to Twój jeż musiał się nieźle zgrzać, skoro potopił tak przewody.

Ta rurka, występuje w wielu E46, szczerze to chyba jest po to by łatwiej przepchać kable :D Ja przynajmniej ją do tego celu wykorzystałem, jak dokładałem oświetlenie na nogi czy też przycisk otwierania klapy w podstopnicy :)
Jaszi94
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 14, 12:31
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Jaszi94 »

W całym samochodzie siwo miałem :D
Co mogło być przyczyną tego że ten jeż sie tak przytopił?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Przyczyna nadmiernego nagrzewania się jest wlasnie to ze się rozgrzewa....... jez to kilka oporników polaczonych ze soba i podczas pracy wentylatora zamienia on część natężenia prądu na cieplo przez wbudowane oporniki i wentylator zwalnia. Najwięcej ciepla wytwarza na najniższym biegu. Z biegiem lat luty w środku się nadtapiaja i robią się w nim zwarcia co prowadzi do rozladowywania akumulatora na postoju, a w ekstremalnych przypadkach do wypalenia instalacji tak jak u Ciebie albo nawet i pożaru auta ( punciak znajomych np) . Kiedyś w autach stosowano silniki z podwójnym uzwojeniem i dawalo to tylko 2 biegi pracy, ale bylo mniej awaryjne i bardziej praktyczne bo wentylator pobieral tyle energii ile potrzebowal do pracy na danej prędkości, a w ukladach z jeżem jest więcej poziomów nawiewu do regulacji, ale i tak wentylator pobiera ciągle tyle samo prądu bo jest on zamieniany w cieplo na jezu.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Jaszi94
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 14, 12:31
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Jaszi94 »

Robie własnie tego jeża i mam problem bo są dwa brązowe kable, to jest jakas masa czy kazdy odpowiada za co innego?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

W e46 każdy brązowy przewód to masa.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Jaszi94
Posty: 7
Rejestracja: 12 wrz 14, 12:31
BMW: E46 328
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Jaszi94 »

Po podłączeniu wszystkiego dmuchawa chodzi nawet bez zapłonu, jeża kupiłem używanego i wszystko wskazuje na to, że jest uszkodzony, opłaca sie kupować te zamienniki z allegro za 70-90zł? Czy lepiej kupić oryginał?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”