Skutki usunięcia katalizatora
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Czysta ciekawość Dobrodzieju widzisz zawsze można dowiedziec sie czegos ciekawego, tez cos czytałem o tym ale podkreślam "cos tam" i wyczytalem ze wydech w klekocie przelotowy poprawia reakcje na gaz, byle jaki ale jakis musi być, żaden nie doda mocy...
Ja na swojej dużo kilometrów nie zrobiłem jeszcze...
Ja na swojej dużo kilometrów nie zrobiłem jeszcze...
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
A no widzisz, przelot jest dobry ale i szkodliwy. I bądź tu mądry Myślę że jak nie bedzie ostro deptany to będzie jeździł, ale ile..?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
No tak, ale turbo sterujesz ciśnieniem, nie ma mocnych żeby to samo ciśnienie generowało przy rożnych obrotach. Usuniecie kata powinno poprawić działanie turbo. Katalizatory to raczej wymóg ekologii a nie przebiegu mocy. W silnikach turbo nie ma problemu falowego w wydechach i tu raczej luźny wydech powinien dawać najwięcej.Dobrodziej_1983 pisze:
Sporo się naczytałem i na rozmawiałem z różnymi ludźmi, nie tylko w PL. Przemyślałem to pod każdym kątem. Wniosek jaki wyciągnąłem jest taki, że robiąc pełny przelot - można a nawet na pewno skraca się żywotność turbiny. Dlaczego? Dlatego że każda turbina ma swoje parametry. Na chłopski rozum, inżynierowie zaprojektowali układ wydechowy który przepuszcza spaliny pod pewnym ciśnieniem. To ciśnienie to środowisko w którym pracuje ciągle turbina. Jeśli założymy że turbo ma pracować w maksymalnym ciśnieniu na 180-200.000 obr/min. Wycinając jeden katalizator (który jest też spowalniaczem przepływu spalin), turbo zaczyna osiągać 220.000-240.000 obr/min. (przykładowo, ale wartość na pewno się zwiększa). Po zrobieniu pełnego przelotu można a nawet trzeba przyznać że warunki w których pracuje turbo się zmienia. O ile? Nie wiem, nikt chyba tego nie mierzył. Mnie ta teoria przekonała, tym bardziej że jest w necie przypadek ( 1 może więcej) gdzie turbo padło po zrobieniu przelotu. Od razu uprzedzam że niema tej teorii na piśmie, to tylko zbiór informacji z różnych źródeł i do mnie to dotarło, dlatego nie ruszam tego kata przy turbo
Masz może jakiś link z informacjami, bo jakoś nie mogę nic konkretnego wygrzebać
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
W pełnym zakresie to co masz na myśli? NP od 800 do 4500 czy od 1800 - 4300obr.
U mnie np. Nie ma dwóch kątów, turbo budzi się od 1600 i ciągnie do 4xxx obr/min. Dmucha 1.6 i bylo sprawdzane manometrem/zegarem jak kto woli...
U mnie np. Nie ma dwóch kątów, turbo budzi się od 1600 i ciągnie do 4xxx obr/min. Dmucha 1.6 i bylo sprawdzane manometrem/zegarem jak kto woli...
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Mariusz_e46 z linkiem bedzie ciężko bo to co napisalem to dobry rok czasu grzebania w netach i wypytywania różnych ludzi głównie. Na mój rozum to ma jakis sens, ale nie jestem w stanie udowodnic tej teorii niestety :/
Rafał, czyli turbo u Ciebie chodzi książkowo rozumiem?
Rafał, czyli turbo u Ciebie chodzi książkowo rozumiem?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Usunięcie kata pomaga w swobodnym przepływie spalin, ale czy wtedy gdy spaliny wylatują szybciej, turbo nie kręci się w niekontrolowanych wartościach? Chetnie podejmę dyskusję
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Az takiej dyskusji to nie podejmę nie znam dokładnych wartości przy ori wydechu a co dopiero przy przelocie.
Twoim zdaniem o ile można skrócić żywot turbiny?
Twoim zdaniem o ile można skrócić żywot turbiny?
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Ciezko powiedzieć coś wiarygodnego. Pogadam z moim szwagrem, (inżynier mechaniki i robotyki). Może powie coś sensownego to wysypie na forum
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 1423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 3147 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 767 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 3 Odpowiedzi
- 1344 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 0 Odpowiedzi
- 2130 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Paulek
-
- 9 Odpowiedzi
- 7521 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 0 Odpowiedzi
- 905 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: TomekZG1
-
- 4 Odpowiedzi
- 2564 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kostek1212