Seryjne kolektory wydechowe z katalizatorami vs schmidemann

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
zimon
Posty: 2
Rejestracja: 14 lis 23, 7:55
BMW: E46 coupe 320Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#1

Post autor: zimon »

Cześć,
jestem posiadaczem przedliftowej E46 coupe z M54B22. Poprzedni właściciel wrzucił jakieś aftermarketowe kolektory "barany" 6-2-1 zamiast oryginalnych i tym samym pozbył się katalizatorów. Jako, że jeżdżę tym samochodem również za granicę, chciałbym do kątów wrócić. Zastanawiam się tylko czy iść w seryjne kolektory z katalizatoramii czy np. produkt schmidemann-a, gdzie w miejsce pierwszego tłumika wrzucono katalizatory. Na ten moment układ wydechowy jest seryjny poza kolektorami i tłumikiem końcowym - RM motors (nieprzelotowy). Podoba mi się brzmienie wydechu w obecnej konfiguracji - jest trochę głośniej niż w serii, ale nie męcząco - przyjemnie nawet w dłuższe trasy.
Chciałbym zachować podobny stan rzeczy po założeniu katalizatorów, jak będzie odrobinę ciszej to też będzie ok.

Na ten moment rozważam 2 opcje:
-powrót do seryjnego kolektora
-wrzucenie kolektora schmidemann z katalizatorami zamiast pierwszego tłumika

Może ktoś ma pojęcie jak wrzucenie produktu schmidemanna może wpłynąć na głośność układu? Obawiam się, że wywalenie pierwszej puchy na rzecz katów zwiększy głośność - może niesłusznie?

Jak jest z trzymaniem norm emisji dla kolektorów schmidemann - nie będzie problemów na kontroli?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!

Pozdrawiam
zimon
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”