Ringi LED DRL - świecą cały czas
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Płeć:
Heja,
Zamontowałem te ringi https://allegro.pl/oferta/ringi-bmw-e46-a-b-lift-cotton-led-zimne-biale-13708066339 i chciałem zrobić to "po bożemu" z DRL.
Mam jednak problem, że ringi zapalają się przy przekręceniu kluczyka, ale nie gasną przy postojowych czy mijania. Zrobiłem montaż zgodnie z opisem tutaj https://e46garage.pl/bmw-e46-ringi-instrukcja-instalacji/, czyli żółty do stacyjki, biały złączyłem kostką z postojówkami i ten czerwony do plusa od akumulatora.
Zamontowałem te ringi https://allegro.pl/oferta/ringi-bmw-e46-a-b-lift-cotton-led-zimne-biale-13708066339 i chciałem zrobić to "po bożemu" z DRL.
Mam jednak problem, że ringi zapalają się przy przekręceniu kluczyka, ale nie gasną przy postojowych czy mijania. Zrobiłem montaż zgodnie z opisem tutaj https://e46garage.pl/bmw-e46-ringi-instrukcja-instalacji/, czyli żółty do stacyjki, biały złączyłem kostką z postojówkami i ten czerwony do plusa od akumulatora.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Mnie osobiście krew zalewa jak widzę powoływanie się na jakiekolwiek wypociny e46garage i szukanie pomocy gdziekolwiek indziej. Czemu u źródła nie szukasz pomocy?
Pomijając już kwestię, że "ringi, po bożemu i jako drl" - to się nie da
Podłączenie przekaźnika to nie jest rocket science - olej instrukcje tego "eksperta" i zerknij na opis przekaźnika jaki masz w zestawie. Podłącz przewody tak aby sterowanie działało poprawnie i tyle.
Pomijając już kwestię, że "ringi, po bożemu i jako drl" - to się nie da
Podłączenie przekaźnika to nie jest rocket science - olej instrukcje tego "eksperta" i zerknij na opis przekaźnika jaki masz w zestawie. Podłącz przewody tak aby sterowanie działało poprawnie i tyle.
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Płeć:
Szukałem i nie znalazłem. Znalazłem jeden komentarz z 2022 roku osoby, która miała identyczny problem co ja, ale bez odpowiedzi, a samo forum E46Garage jest martwe... Z resztą jakie to ma znaczenie czy zrobiłem to na podstawie E46Garage czy rady Heńka z Allegro czy chińskiej instrukcji, która była wyblakła i nic na niej nie widać - a nawet jeśli widać to jestem kompletnie zielony w czytaniu takich schematów. Nie wiem po co takie uszczypliwe komentarze.
Problem w tym jest, że nie mam pewności czy ten przekaźnik jest w ogóle sprawny i czy był jak go dostałem. Podłączyłem tak jak było w schemacie, czyli plus czerwony z bezpiecznikiem do aku, biały (wychodzi z przekaźnika) do postojówek, żółty do stacyjki (w instrukcji proponowali też chyba oświetlenie kabiny).
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Jak masz obawy z czymkolwiek to pokaż to co masz wraz ze schematem jaki otrzymałeś.
Przekaźnik można banalnie zweryfikować więc to również nie stanowi problemu.
Czemu wzmianki o e46garage podnoszą mi ciśnienie? Ano z banalnego powodu - samozwańczy wieszcz e46 ma spore problemy z wiedzą, co nie przeszkadza mu zupełnie w powielaniu bzdur a jednocześnie chęci zarabiania na tym - patrz jego linki do pobierania czegokolwiek. Niestety zyskał sporą popularność i wiele osób się na niego powołuje a potem... szuka pomocy gdziekolwiek indziej.
Przekaźnik można banalnie zweryfikować więc to również nie stanowi problemu.
Czemu wzmianki o e46garage podnoszą mi ciśnienie? Ano z banalnego powodu - samozwańczy wieszcz e46 ma spore problemy z wiedzą, co nie przeszkadza mu zupełnie w powielaniu bzdur a jednocześnie chęci zarabiania na tym - patrz jego linki do pobierania czegokolwiek. Niestety zyskał sporą popularność i wiele osób się na niego powołuje a potem... szuka pomocy gdziekolwiek indziej.
Bez pokazania schematu i reszty info nic to nie daje.gorgioborgio pisze: ↑16 lut 24, 14:04 Podłączyłem tak jak było w schemacie, czyli plus czerwony z bezpiecznikiem do aku, biały (wychodzi z przekaźnika) do postojówek, żółty do stacyjki (w instrukcji proponowali też chyba oświetlenie kabiny)
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Płeć:
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
no kosteg nie jest fanem e46garage
na moje oko ten schemat ktory pokazales to jakis dziwny xD
niezupelnie pokrywa sie z tym opisanym we wspomnianych wyzej instrukcjach
przynajmniej w tych opisach... moze to jakas nowa mutacja na rynku?
ten podpisany jako "podlaczyc pod + stacyjki" to z twojego opisu zolty, z tamtego bialy
na moje oko ten schemat ktory pokazales to jakis dziwny xD
niezupelnie pokrywa sie z tym opisanym we wspomnianych wyzej instrukcjach
przynajmniej w tych opisach... moze to jakas nowa mutacja na rynku?
ten podpisany jako "podlaczyc pod + stacyjki" to z twojego opisu zolty, z tamtego bialy
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Instalacja ringów wedle tego schematu:
Jeśli chcesz to zmienić to masz dwie opcje do zrobienia:
- kupić drugi najzwyklejszy przekaźnik w sklepie motoryzacynjnym i podłączyć go tak aby rozłączał ringi gdy załączysz wybrane światła
- kupić przetwornicę stepdown i przekaźnik i "przygaszać" nią ringi po załączeniu wybranych świateł
Opcja trzecia zapewne najdroższa to zakup dedykowanej wiązki z przekaźnikiem posiadającej poszukiwaną przez Ciebie funkcjonalność. Moim zdaniem bez sensu i jeśli wybierzesz uzupełnienie posiadanej o dodatkowe fukcje damy radę.
Na teraz - olej filmy i podłącz jak na schemacie: zasilanie, sterowanie po stacyjce oraz wedle potrzeby sterowanie z oświetlenia kabiny (jeśli tego oczekujesz).
Ja wyznaję kult jednego "influencera" od e46 i polska scena youtubowego e46 należy do Ciebie i niech tak pozostanie
Nie przewiduje wyłączenia ani przygasania ringów po załączeniu jakichkolwiek świateł. Na tym schemacie nie ma niczego do podłączenia do świateł więc podłączenie "za namową wieszcza e46garage" nie było najlepszym pomysłem. Ba - jestem w stanie stwierdzić, że podłączone jest ok (pomijajac kwestie podłączenia do świateł) i nie ma to prawa się wyłączać wraz z załączeniem świateł.
Jeśli chcesz to zmienić to masz dwie opcje do zrobienia:
- kupić drugi najzwyklejszy przekaźnik w sklepie motoryzacynjnym i podłączyć go tak aby rozłączał ringi gdy załączysz wybrane światła
- kupić przetwornicę stepdown i przekaźnik i "przygaszać" nią ringi po załączeniu wybranych świateł
Opcja trzecia zapewne najdroższa to zakup dedykowanej wiązki z przekaźnikiem posiadającej poszukiwaną przez Ciebie funkcjonalność. Moim zdaniem bez sensu i jeśli wybierzesz uzupełnienie posiadanej o dodatkowe fukcje damy radę.
Na teraz - olej filmy i podłącz jak na schemacie: zasilanie, sterowanie po stacyjce oraz wedle potrzeby sterowanie z oświetlenia kabiny (jeśli tego oczekujesz).
Delikatnie powiedziane
Ja wyznaję kult jednego "influencera" od e46 i polska scena youtubowego e46 należy do Ciebie i niech tak pozostanie
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Płeć:
A jeśli jest tak jak scghost (którego też oglądam na YT i dużo mi pomogły - serdecznie pozdrawiam ) i odwrotnie podłączyłem ten żółty i biały plus? Myślę nad podmianą ich i sprawdzeniem co się stanie, tylko boję się, że coś się spali.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Zakładam, że główne zasilanie masz połaczone jak należy.
Wiązka jakiej schemat umieściłeś ma raptem dwa więcej przewody:
- do podłączenia po stacyjce
- do podłączenia z oświetlenia wewnętrznego
Bez znaczenia jakie ma kolory i co gdzie podłączyłeś - oba te przewody uruchamiają ringi i żaden z nich ich nie wyłącza. Tzn nie ma znaczenia jak są podłączone i tak efekt będzie ten sam. I nie ma również znaczenia czy któryś podłączyłeś pod postojówki. Po prostu oba służą aby włączyć ringi. Tobie brak jest przewodu jaki miałby je wyłączać. A tego na tej instalacji bez jej modyfikacji nie zrobisz.
Jak napisałem - podłącz wedle schematu - jeden pod stacyjke a drugi pod oświetlenie (jesli chcesz aby ringi zapalały się przy otwieraniu auta pilotem) i pomyśl o rozbudowie/przerobieniu tej instalacji. Aby zgasły po włączeniu pozycji nalezy dodać drugi przekaźnik. Aby "przygasły" po załączeniu pozycji należy dodać drugi przekaźnik i przetwornicę stepdown.
Wiązka jakiej schemat umieściłeś ma raptem dwa więcej przewody:
- do podłączenia po stacyjce
- do podłączenia z oświetlenia wewnętrznego
Bez znaczenia jakie ma kolory i co gdzie podłączyłeś - oba te przewody uruchamiają ringi i żaden z nich ich nie wyłącza. Tzn nie ma znaczenia jak są podłączone i tak efekt będzie ten sam. I nie ma również znaczenia czy któryś podłączyłeś pod postojówki. Po prostu oba służą aby włączyć ringi. Tobie brak jest przewodu jaki miałby je wyłączać. A tego na tej instalacji bez jej modyfikacji nie zrobisz.
Jak napisałem - podłącz wedle schematu - jeden pod stacyjke a drugi pod oświetlenie (jesli chcesz aby ringi zapalały się przy otwieraniu auta pilotem) i pomyśl o rozbudowie/przerobieniu tej instalacji. Aby zgasły po włączeniu pozycji nalezy dodać drugi przekaźnik. Aby "przygasły" po załączeniu pozycji należy dodać drugi przekaźnik i przetwornicę stepdown.
-
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Płeć:
kurde już nie wiem, sprzedawca zapewnia na Allegro, że mają wbudowany przekaźnik DRL i będą gasnąć po przełączeniu na mijania, czyli co jawnie skłamał? Bo nie rozumiem, nikt też w komentarzach nie pisze, że źle działają (no chyba, że nikt nie robił DRL). A na tyle ile rozumiem elektrykę w tych DRL, to ten biały przewód po otrzymaniu napięcia 12V z postojówki powinien rozłączać układ.kosteg pisze: ↑26 lut 24, 16:31 Bez znaczenia jakie ma kolory i co gdzie podłączyłeś - oba te przewody uruchamiają ringi i żaden z nich ich nie wyłącza. Tzn nie ma znaczenia jak są podłączone i tak efekt będzie ten sam. I nie ma również znaczenia czy któryś podłączyłeś pod postojówki. Po prostu oba służą aby włączyć ringi. Tobie brak jest przewodu jaki miałby je wyłączać. A tego na tej instalacji bez jej modyfikacji nie zrobisz.
Abstrahując od tego - jak tą wiązkę przerobić z dodatkowym przekaźnikiem, o którym tu pisałeś
by po włączeniu pozycyjnych gasły ringi?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 13 Odpowiedzi
- 7630 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 9 Odpowiedzi
- 10721 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: drzazgol10
-
- 4 Odpowiedzi
- 3798 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamd
-
- 3 Odpowiedzi
- 3430 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1724 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 1359 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 8 Odpowiedzi
- 4172 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 4 Odpowiedzi
- 4439 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: gczarkowski1
-
- 2 Odpowiedzi
- 3243 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: slawoos