Przegrzewający się silnik

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Polish boy
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 03/10/18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: Polish boy » 22/08/19, 0:28

A z jakiej firmy termostat byłby porządny.
Bo są z różną temperaturą otwarcia.
Myślałem nad firmą BEHR


Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5020
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: maniek21112 » 22/08/19, 6:44

Taki był na pierwszy montaż w tym silniku i taki polecam.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Polish boy
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 03/10/18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: Polish boy » 22/08/19, 7:57

A jaka będzie temperatura otwarcia w silniku m52b20tu 150km?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5020
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: maniek21112 » 22/08/19, 10:00

97 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 154
Rejestracja: 15/10/18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: tomx » 22/08/19, 10:29

Kompletnie przy okazji chciałbym zapytać o to jak działają te termostaty w M54, ktoś wie?

Chodzi o to że odpalam sobie test 7.0, widzę temperaturę jaka jest, gdy dojdzie do 96-97C to otwiera termostat i temperatura ładnie spada.

Podczas jazdy temperatura wtedy waha się pomiędzy 88 a 95, a przy szybszej jeździ w niskiej temperaturze potrafi spaść nawet do poziomu 75C. Wiem że wskazówka temperatury w pionie oznacza zakres temperatury, natomiast co mnie interesuje to czy w momencie gdy termostat raz się otworzy, to już pozostaje otwarty cały czas, czy termostat się sam zamyka i chłodzenie jest na tzw. małym obiegu, czyli obieg płynu tylko w silniku, a dopiero gdy znowu temperatura wejdzie w okolicę 97, to znowu otwiera termostat na tzw. duży obieg z chłodnicą? Innymi słowy, czy raz otwarty termostat, pozostaje już zawsze otwarty?


Polish boy
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 03/10/18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: Polish boy » 22/08/19, 11:46

A ja mam jeszcze pytanie związane tym razem z wężami od chłodnicy.
Bo mój wąż po rozgrzaniu silnika i po przejechaniu 20 kilometrów jest miękki a powinno być w nim wyczuwalne jakieś ciśnienie a mogę go ścisnąć w dłoni.
Czyli tak jakby nie było w nim ciśnienia.
Ubywało mi też płynu chłodniczego i musiałem dolewać.

Polish boy
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 03/10/18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: Polish boy » 23/08/19, 12:16

Witam.
Dzisiaj bardzo się zdziwiłem gdyż przy demontażu termostatu i po wyciągnięciu go z bloku silnika wyciągłem sam plastikowy korpus ale nie było w nim grzałki a w bloku też nie została.
Czy możliwe że ktoś wyciągnął grzałkę z obudowy i założył sam korpus?
Dodatkowo w koło uszczelki która jest na tym plastikowym uchwycie był widoczny silikon.

Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 154
Rejestracja: 15/10/18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: tomx » 23/08/19, 15:43

Polish boy, w BMW od niewiadomo kogo wszystko jest możliwe, zwłaszcza jak ktoś miał mniej $ :P widocznie nie miałeś w ogóle termostatu w środku bo nie był sprawny, więc ktoś zamiast wydać 200 zł wyjął go całkowicie i stąd problemy z ciśnieniem/przegrzewaniem, zwłaszcza jak widać tam dodatkowo silikon. Z ciekawości wrzuć proszę zdjęcie tego, co zdemontowałeś.

U mnie w układzie chłodzenia kiedyś w M43 ktoś użył rurek kanalizacyjnych, bo króciec chłodzenia pękł. Włożył więc w zbiorniczek rurę kanalizacyjną a to przykrył dwoma sklejonymi gumowymi wężami a całość do zbiornika skręcił cybantem :) tak to jest jak się kupuje auto ze wsi, tam znajdą każdy sposób żeby coś naprawić bez potrzeby wyjazdu do centrum lub zakupu online nowej części.

Polish boy
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 03/10/18, 23:31
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wieluń
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: Polish boy » 23/08/19, 16:48

Oto co wyciągłem z bloku.
Plik hostowany przez BMW E46 Forum

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5020
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Re: Przegrzewający się silnik

Post autor: maniek21112 » 23/08/19, 21:28

Naprawa na Janusza :Bravo:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości