Problem z modułem komfortu
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 gru 22, 13:53
- BMW: 320d 150KM sedan
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Głogów
- Płeć:
Siemka, mam bardzo dziwny problem z samochodem - 320d 150km polift.
Mianowicie: od kilku dni mam problem ze wszystkim co może mieć wspólnego z komfortem w samochodzie.
W tym momencie po odpaleniu auta żarzy się cały czas lampka nad głową chociaż jest wyłączona (LED), wycieraczki nie działają, podgrzewany fotel kierowcy wyłącza się sam po 2-3 sekundach i pewnie jakieś inne usterki też których nie zauważyłem.
W momencie pojawienia się tych objawów podpiąłem auto pod kompa z INPA (ku mojemu zdziwieniu kiedy podłączam kabel do gniazda OBD to wszystko zaczyna działać poprawnie i nie ma żadnych problemów - kabel nawet nie musi być wpięty do laptopa) i pokazało mi 2 błędy:
Fehlereintrag: 2
Fehlerort: 0x0020 AUC Heizung
Fehlerhaufigkeit: 10
Kurzschluss gegen Masse
Fehler momentan vorhanden
oraz
Fehlerort: 0x0007 Diebstahlwarnanlage: Sirene, Funkinnenraumschutz, Neigungsgeber oder Leitung STDWA Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
Fehlerhaufigkeit: 1
statischer Fehler
i dodatkowo zero odzewu z modułu komfortu.
Z pierwszego błędu wynika zwarcie do masy grzałki czujnika więc wyciągnąłem czujnik, wyskrobałem zalewę i zobaczyłem jeden pin nie stykający więc go przylutowałem i od razu wymieniłem rezystor. Przed ponownym włożeniem go sprawdziłem wtyczkę - na włączonym zapłonie na pinach 1 i 4 oraz 1 i 2 napięcie 5VDC tak jak powinno być, przewody masowe mają ciągłość z karoserią więc też ok. Wypiąłem minus z akumulatora, sprawdziłem czy nie ma ciągłości między przewodem masowym a przewodami dającymi +5VDC do czujnika i cisza więc zakładam, że ze wtyczką jest wszystko ok. Sam czujnik jest raczej uszkodzony bo grzałka ma za dużą rezystancję więc nie wkładałem go ponownie.
Błędy nie zniknęły, nie da się ich usunąć - doszedł tylko kolejny o przerwaniu linii przez brak czujnika.
Teraz pytanie czy może to być zwarcie jeszcze gdzieś indziej przez co moduł szwankuje czy może poprzez uszkodzenie grzałki w czujniku poszło jakieś zwarcie i uszkodziło moduł? Nie mogę zrozumieć dlaczego po wpięciu kabla OBD wszystko działa poprawnie.
Bardzo proszę o pomoc
Mianowicie: od kilku dni mam problem ze wszystkim co może mieć wspólnego z komfortem w samochodzie.
W tym momencie po odpaleniu auta żarzy się cały czas lampka nad głową chociaż jest wyłączona (LED), wycieraczki nie działają, podgrzewany fotel kierowcy wyłącza się sam po 2-3 sekundach i pewnie jakieś inne usterki też których nie zauważyłem.
W momencie pojawienia się tych objawów podpiąłem auto pod kompa z INPA (ku mojemu zdziwieniu kiedy podłączam kabel do gniazda OBD to wszystko zaczyna działać poprawnie i nie ma żadnych problemów - kabel nawet nie musi być wpięty do laptopa) i pokazało mi 2 błędy:
Fehlereintrag: 2
Fehlerort: 0x0020 AUC Heizung
Fehlerhaufigkeit: 10
Kurzschluss gegen Masse
Fehler momentan vorhanden
oraz
Fehlerort: 0x0007 Diebstahlwarnanlage: Sirene, Funkinnenraumschutz, Neigungsgeber oder Leitung STDWA Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
Fehlerhaufigkeit: 1
statischer Fehler
i dodatkowo zero odzewu z modułu komfortu.
Z pierwszego błędu wynika zwarcie do masy grzałki czujnika więc wyciągnąłem czujnik, wyskrobałem zalewę i zobaczyłem jeden pin nie stykający więc go przylutowałem i od razu wymieniłem rezystor. Przed ponownym włożeniem go sprawdziłem wtyczkę - na włączonym zapłonie na pinach 1 i 4 oraz 1 i 2 napięcie 5VDC tak jak powinno być, przewody masowe mają ciągłość z karoserią więc też ok. Wypiąłem minus z akumulatora, sprawdziłem czy nie ma ciągłości między przewodem masowym a przewodami dającymi +5VDC do czujnika i cisza więc zakładam, że ze wtyczką jest wszystko ok. Sam czujnik jest raczej uszkodzony bo grzałka ma za dużą rezystancję więc nie wkładałem go ponownie.
Błędy nie zniknęły, nie da się ich usunąć - doszedł tylko kolejny o przerwaniu linii przez brak czujnika.
Teraz pytanie czy może to być zwarcie jeszcze gdzieś indziej przez co moduł szwankuje czy może poprzez uszkodzenie grzałki w czujniku poszło jakieś zwarcie i uszkodziło moduł? Nie mogę zrozumieć dlaczego po wpięciu kabla OBD wszystko działa poprawnie.
Bardzo proszę o pomoc
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Te błędy nie mają związku. Opuść osłonę przeciwsłoneczną i odsłoń lusterko, daj znać czy dzieje się coś ciekawego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Fotel to zapewne problem termistora.kapi1946 pisze: ↑1 gru 22, 14:30 od kilku dni mam problem ze wszystkim co może mieć wspólnego z komfortem w samochodzie.
W tym momencie po odpaleniu auta żarzy się cały czas lampka nad głową chociaż jest wyłączona (LED), wycieraczki nie działają, podgrzewany fotel kierowcy wyłącza się sam po 2-3 sekundach
Wycieraczki - całkiem prawdopodobne, że przekaźnik wycieraczek powiedział papa
Być może oświetlenie i padnięty moduł coś mogą mieć wspólnego choć nie wiem czemu nagle wpięcie się w obd miałoby ten problem niwelować. Jaki led siedzi w lampce? I co się dzieje gdy dasz żarówkę w5w?
AUC to standardowo dokonujący żywota czujnik smrodu - nic wspólnego z pozostałymi usterkami nei ma.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 gru 22, 13:53
- BMW: 320d 150KM sedan
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Głogów
- Płeć:
Jutro wszystko posprawdzam i napiszę spostrzeżenia.maniek21112 pisze: ↑1 gru 22, 19:15 Te błędy nie mają związku. Opuść osłonę przeciwsłoneczną i odsłoń lusterko, daj znać czy dzieje się coś ciekawego.
Rzecz w tym, że po wpieciu OBD wycieraczki i podgrzewanie działa jak należy
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Trzeba sprawdzić multimetrem wtyczkę kabelka obd. Bo w takim razie (jakoś inaczej zrozumiałem opis - nie dotarło do mnie, że wszystko wraca do normy po podłączeniu wtyczki) gm5 może (ale nie musi) być sprawny.
Tzn mogą być dwie opcje jakie przychodzą mi do głowy:
- problem w okablowaniu/wiązce w aucie i gdzieś np jakiegoś zasilania albo sygnału brak. wtyczka zwiera czy też zamyka jakiś obwód i całość znów działa jak trzeba
- problem w gm5 którego nie potrafię w jakikolwiek znany mi sposób połączyć z poprawą po pojawieniu się wtyczki w gnieździe
Najprościej podmienić gm5 w celu weryfikacji.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 gru 22, 13:53
- BMW: 320d 150KM sedan
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Głogów
- Płeć:
Dzisiaj posprawdzałem to i owo.
Po sprawdzeniu osłony przeciwsłonecznej nic się nie dzieje, wszystko zostaje bez zmian.
Następnie wziąłem się za mierzenie gniazda OBD - wpiąłem się w piny od zasilania z akumulatora i pokazywało 9V, więc wyciągnąłem wszystkie ledy we wnętrzu samochodu i napięcie wskoczyło na około 11,7-12V więc już lepiej. Przekręciłem stacyjkę na zapłon i napięcie spadło na 3V. Zmierzyłem pomiędzy zasilaniem akumulatora a masą sygnałową i napięcie było w porządku więc przyczyna leży pewnie w masie od akumulatora tylko nie wiem dokładnie gdzie albo jakieś przebicie czy zwarcie, które robi stacyjka po przekręceniu na zapłon. Co sądzicie? I gdzie mogę znaleźć jakieś schematy podłączenia stacyjki?
A co do wtyki OBD to z tego co zauważyłem to ona w sobie zwiera obie masy (od akumulatora i sygnałową) i po podłączeniu do gniazda to na pinach + i - akumulatora znowu jest normalne napięcie.
Po sprawdzeniu osłony przeciwsłonecznej nic się nie dzieje, wszystko zostaje bez zmian.
Następnie wziąłem się za mierzenie gniazda OBD - wpiąłem się w piny od zasilania z akumulatora i pokazywało 9V, więc wyciągnąłem wszystkie ledy we wnętrzu samochodu i napięcie wskoczyło na około 11,7-12V więc już lepiej. Przekręciłem stacyjkę na zapłon i napięcie spadło na 3V. Zmierzyłem pomiędzy zasilaniem akumulatora a masą sygnałową i napięcie było w porządku więc przyczyna leży pewnie w masie od akumulatora tylko nie wiem dokładnie gdzie albo jakieś przebicie czy zwarcie, które robi stacyjka po przekręceniu na zapłon. Co sądzicie? I gdzie mogę znaleźć jakieś schematy podłączenia stacyjki?
A co do wtyki OBD to z tego co zauważyłem to ona w sobie zwiera obie masy (od akumulatora i sygnałową) i po podłączeniu do gniazda to na pinach + i - akumulatora znowu jest normalne napięcie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 2595 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2693 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: vandaal91
-
- 2 Odpowiedzi
- 1696 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: micbil96
-
- 3 Odpowiedzi
- 3024 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 3 Odpowiedzi
- 3609 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mAti85
-
- 0 Odpowiedzi
- 1027 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Badzio80
-
- 7 Odpowiedzi
- 2883 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 1871 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mlody1551
-
- 15 Odpowiedzi
- 6982 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 8 Odpowiedzi
- 8398 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: czk+