Problem z centralnym, zamki klapa tył.

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#1

Post autor: winzent »

Dzień dobry, cześć.

Akcja następująca, zaczęło się niewinnie, po deszczu czy myjce, nie chciała się otwierać tylna klapa, do czasu przeschnięcia. To była dłużej trwająca akcja którą się zbytnio nie przejmowałem.

Następny numer jest taki, że jakieś 3 miesiące temu przestał działać centralny. I to dość dziwnie, bo zdalnie z kluczyka nic się nie dzieje, ale także i z zamka w drzwiach - jest martwy. Działa natomiast jedynie z przycisku wewnątrz, obok awaryjnych. Bateria w pilocie sprawna, jednak nie wydaję mi się że bateria gra rolę przy otwieraniu auta normalnie kluczykiem z drzwi.

Następnym wydarzeniem jest to, że parę tygodni temu, klapa zaczęła żyć własnym życiem. Po prostu zamek otwierał się w totalnie losowych momentach, niezależnie od aury. Czasem naście kliknięć pod rząd, czasem parę godzin nic, aby potem sobie kliknąć dwa razy, żeby za parę minut znowu strzelić serie. Po paru tygodniach nastąpiła zamiana, klapa cisza, a tylna szyba zaczęła się zachowywać podobnie jak wcześniej klapa, tylko mam wrażenie że z większą częstotliwością zamek strzela jak po***any, chociaż zdarzają się chwilowe przerwy. Przez cztery dni wydrenowało mi akumulator do zera, ale nie dam głowy że właśnie to było przyczyną.. W ostatnich dwóch wypadkach, po naciśnięciu przycisków otwierania klapy lub szyby, reaguje dość losowo, raz działa raz nie, niezależnie już od pogody.

Także sytuacja jest, wydaje mi się że bezprecedensowa, pierwszy raz czuję się bezradny. Nie wiem czy te wszystkie akcje są powiązane, czy to indywidualne niezależne przypadki. Nie wiem czy pruć wiązkę, czy to jakieś przekaźniki i gdzie tego szukać, normalnie zgłupiałem.

Z góry dzięki za wszelkie koncepcje i pomoc.

Pozdro!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

wszystkim tym steruje modul komfortu, wyjmij go, przyjrzy sie wtyczkom czy samej plytce
moze gdzies woda na niego przecieka i takie cuda sie dzieja
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#3

Post autor: kosteg »

Obstawiam problem z wiązką klapy plus standardowo uwalony element czytające pozycji klucza w zamku w drzwiach kierowcy.

Kombi ma antenę/odbiornik pilota pod spoilerem obok 3światła stopu. A zatem w przypadku uszkodzonej wiązki klapy całość może zachowywać się tak jak opisujesz. Zamek drzwi kierowcy (a w zadadzie element który weryfikuje pozycję klucza) to też dość standardowy rodzaj usterki. Jeśli centralny działa właściwie z przycisku w konsoli to ja bym zaczynał od gmerania z tyłu.
Obrazek
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#4

Post autor: winzent »

kosteg pisze: 14 lut 22, 19:34 Obstawiam problem z wiązką klapy plus standardowo uwalony element czytające pozycji klucza w zamku w drzwiach kierowcy.

Kombi ma antenę/odbiornik pilota pod spoilerem obok 3światła stopu. A zatem w przypadku uszkodzonej wiązki klapy całość może zachowywać się tak jak opisujesz. Zamek drzwi kierowcy (a w zadadzie element który weryfikuje pozycję klucza) to też dość standardowy rodzaj usterki. Jeśli centralny działa właściwie z przycisku w konsoli to ja bym zaczynał od gmerania z tyłu.
Chyba jednak mało prawdopodobne aby jednocześnie padła wiązka i element weryfikujący pozycję klucza. Pytanie też co ma wiązka w klapie, do otwierającego się samoistnie zamka klapy, którego w klapie przecież nie ma.
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#5

Post autor: KucaQ »

winzent pisze: 15 lut 22, 10:07 Pytanie też co ma wiązka w klapie, do otwierającego się samoistnie zamka klapy, którego w klapie przecież nie ma.
Zamka (od klapy) w klapie nie ma, ale przycisk od otwierania klapy jest w klapie i sygnał idzie wiązką klapy do karoserii, dalej przez moduł GM5 i do zamka. Więc jeśli wiązka jest uszkodzona i robi zwarcie, no to temat jasny i przejrzysty :)
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#6

Post autor: winzent »

KucaQ pisze: 15 lut 22, 11:36
winzent pisze: 15 lut 22, 10:07 Pytanie też co ma wiązka w klapie, do otwierającego się samoistnie zamka klapy, którego w klapie przecież nie ma.
Zamka (od klapy) w klapie nie ma, ale przycisk od otwierania klapy jest w klapie i sygnał idzie wiązką klapy do karoserii, dalej przez moduł GM5 i do zamka. Więc jeśli wiązka jest uszkodzona i robi zwarcie, no to temat jasny i przejrzysty :)
A fakt, racja, nie pomyślałem. Tylko to ewentualnie rozwiązuje problem samoistnego otwierania się zamków. Niedziałający centralny z pilota oraz kluczyka, jednak generalnie działający bo na przycisk wewnątrz reaguje, to już nie ten temat. Moduł komfortu, jak kolega wcześniej doradził?
Niby obmacałem wszystkie kable, wiązki w klapie i na łączeniu z budą i nie korelowało to w żaden sposób z otwieraniem się zamków...
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#7

Post autor: kosteg »

Nie wiem czemu miało być mniej czy bardziej prawdopodobne zbiegowisko wydażeń...

Zacznij od wiązki klapy - przeciera się w peszlach - tych gumowych przelotkach - a w kombi masz ich kilka.

Zamek kierowcy to osobna kwiestia. Upierasz się, że gm5 to go podmień ale to moim zdaniem nic nie da. Odłącz oba przewody sterujące (jak weźmiesz rozpiske pinów gm5 to znajdziesz dwa piny - pozyja klucza zamknieta i otwarta) i podaj tam samemu sygnały dla otwierania i zamykania. Jeśli mam raję to auto będzie sie poprawnie zamykać i otwierać. Jak jestem w błędzie to będzie cisza.
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#8

Post autor: KucaQ »

winzent pisze: 15 lut 22, 11:40 Niby obmacałem wszystkie kable, wiązki w klapie i na łączeniu z budą i nie korelowało to w żaden sposób z otwieraniem się zamków...
U mnie przestał działac przycisk otwierania szyby. Przycisk sprawdziłem miernikiem, sprawny, macałem przelotke i nic, więc też myslałem że jest ok. Dopiero jak ją rozsunąłem, to sie okazało, że no jednak co nieco zgniło :D
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#9

Post autor: winzent »

Wybebeszyłem z 3/4 wiązki, jest "jak nowa", zero tam wilgoci, korozji, tak samo z tym modułem komfortu, wszystko "świeże", czyste, lekko zakurzone. W peszlu miedzy klapą a buda, żadnych przetarć, zwarć. Zamek szyby tył strzela cały czas. Czyli jest jakieś przebicie, zwiera, czy gubi masę, huk wie gdzie. Ale czy takie cykliczne randomowe zwarcie może mieć wpływ na centralny tak że nie hula w ogóle z drzwi i kluczyka? Jak zamykam fure od środka (otwierając jedynie drzwi kierowcy) to jest cisza, zamek milczy, jest spokój.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#10

Post autor: kosteg »

Ale wiesz,że powinieneś pomiary multimetrem robić a nie tylko oglądać?

W którym peszlu bo kombi ma ich kilka? Zaglądałeś wszędzie?

Skoro zamek pracuje to jest zasilany. A jeśl tak to albo gm5 albo wiązka. Nie ma innej opcji.

Zamek - zrobiłeś test jak pisałem? Sprawdziłeś czy omijaąc zamek możesz sterować?

Bo moim zdaniem nadal nie masz sprawnej wiązki w klapie (antena + zamek) i nadal masz walnięty zamek w drzwiach kierowcy. Weryfikacji nadal brak.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Nadwozie”