Problem skrzyni podczas zmiany biegów
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lip 23, 0:46
- BMW: Bmw e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Biała Podlaska
- Płeć:
Witam, mój problem dotyczy zmiany biegów w bmw e46 316i 2003r n42. Problem jest od dłuższego czasu lecz wcześniej byl związany z biegiem 1 i 2 które ciężko wchodziły mam na myśli że z biegiem 1 trzeba było się siłować lekko lub na wciśniętym sprzęgle po odczekaniu chwili wchodził ładnie i gładko. Obecnie sytuacja wygląda tak że doszły do tego biegi 3,4 i 5 z tą różnicą że gdy wrzucamy 3 lub 4 odczuwane jest że przeskakują dwa razy i mowie tutaj o wrzuceniu z 3 na 4 lub 4 na 5. Odczuwalne jest jakby bieg przechodził przez dwie "zębatki". Dodam że z biegami 3 4 i 5 stało się tak przez strzał z sprzęgła (nie chodziło o drift czy zryw) tyle że obecnie niestety szczęki od ręcznego są popsute i było pod górę.
Jak trzeba więcej info itp to dodam jestem trochę w tematach mechaniki żółtodziobem.
Jak trzeba więcej info itp to dodam jestem trochę w tematach mechaniki żółtodziobem.
Ostatnio zmieniony 11 lip 23, 1:09 przez KacpereQ8080, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lip 23, 0:46
- BMW: Bmw e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Biała Podlaska
- Płeć:
Dodam tez że samochód na każdym biegu jedzie i nie jest odczuwalny spadek mocy. Dziękuję za przeczytanie i liczę na podpowiedzi czego się spodziewać plus minus.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Najpierw do sprawdzania ilość oleju w skrzyni, pewnie przez uszczelniacz wybieraka sporo straciła. Wsteczny wchodzi ok?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
raz ze pewnie olej jeszcze pamieta fabryke, a co za tym idzie plywa w nim sporo startego metalu
co moze np. dac problemy z wrzuceniem biegu
a dwa ze metalowe elementy w skrzyni tez nie sa wieczne
obstawiam, ze jakies drobne fragmenty juz sie posypaly, typu ząbki na synchronizatorach itp.
olej mozesz zmienic, kosztuje grosze, jak to nie pomoze to skrzynia do roboty/wymiany
co moze np. dac problemy z wrzuceniem biegu
a dwa ze metalowe elementy w skrzyni tez nie sa wieczne
obstawiam, ze jakies drobne fragmenty juz sie posypaly, typu ząbki na synchronizatorach itp.
olej mozesz zmienic, kosztuje grosze, jak to nie pomoze to skrzynia do roboty/wymiany
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lip 23, 0:46
- BMW: Bmw e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Biała Podlaska
- Płeć:
Tak, wsteczny wchodzi tak jak wchodził. Jedyne co to że z tej 3 na 4 tak jakby bieg przeskakuje dwa razy przez zębatkę (mam na myśli jak już jest na luzie to 4 wchodzi jakby dwa razy, ale jak już byl bieg 4 wbity i wrzucę na luz a potem znów bieg to wchodzi tak jak powinien)maniek21112 pisze: ↑11 lip 23, 6:03 Najpierw do sprawdzania ilość oleju w skrzyni, pewnie przez uszczelniacz wybieraka sporo straciła. Wsteczny wchodzi ok?
Teraz jeszcze z się przejechałem to zauważyłem że na półsprzęgle ciężko jej ruszyć z miejsca jak już złapie obroty to rusza.
I czy mógłbyś powiedzieć jak mogę sprawdzić olej w skrzyni biegów?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Odkręcić korek wlewowy, jak jest odpowiedni poziom to trochę powinno się wylać, ewentualnie wsadź palucha i próbuj wyczuć ile jest.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 lip 23, 0:46
- BMW: Bmw e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Biała Podlaska
- Płeć:
Edit:
Po wymianie czujnika położenia wału korbowego biegi zaczęły gładziej wchodzić, nie wiem od czego to jest zależne lecz czasem znów jest lekki opór przy zmianie biegów, lecz zdarza się to rzadko.
Po wymianie czujnika położenia wału korbowego biegi zaczęły gładziej wchodzić, nie wiem od czego to jest zależne lecz czasem znów jest lekki opór przy zmianie biegów, lecz zdarza się to rzadko.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 10 Odpowiedzi
- 5330 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 2 Odpowiedzi
- 2956 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 9 Odpowiedzi
- 12478 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chudy135
-
- 3 Odpowiedzi
- 2161 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 6 Odpowiedzi
- 1935 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 15 Odpowiedzi
- 8008 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kai91
-
- 3 Odpowiedzi
- 1564 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2644 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 0 Odpowiedzi
- 2801 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piasio
-
- 3 Odpowiedzi
- 2083 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost