problem friction torque

misns
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lip 17, 18:49
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Nowa Sól

#1

Post autor: misns »

Witam,

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu w czym jest problem przy wskazaniach Friction torque - wartość w NM
Na zimnym silniku wartość wychodzi w okolicy 60 - 63 NM
Na rozgrzanym silniku wartość spada mi do 33 - 38 NM

Proszę o podpowiedź co diagnozować, sprawdzać.
Wtryski są po regeneracji, korekty max - 0,8 oraz max +0,4
Załączniki
problem friction torque - friction.JPG
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

A co dzieje się autem, że szukasz?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
misns
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lip 17, 18:49
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Nowa Sól

#3

Post autor: misns »

w okolicy 2200 obrotów wpada w delikatne drgania, które przenoszą się na całe auto .
- wtryski korekcje ok , po regeneracji z gwarancją
- dwumas + sprzęgło nowe
- poduszki pod skrzynią i silnikiem nowe
- czyszczony egr ale nie wiem czy sprawny jest

bawiąc się programem Delphi wyszło mi ,że przy ostrym gazowaniu zawór recyrkulacji palin schodzi do wartości 4% , na biegu jałowym ma w okolicy 64%
Oprócz tego obroty biegu jałowego delikatnie falują ( wartość skacze góra/dół o 5-7 jednostek ) . Szukam przyczyny drgań /wibracji auta na biegu jałowym w okolicy 2200 obrotów oraz dlaczego obroty biegu jałowego delikatnie falują.
Podejrzewam EGR ale nie mam pewności, nie jestem znawcą marki BMW .
misns
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lip 17, 18:49
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Nowa Sól

#4

Post autor: misns »

Ista wyrzuca mi jednie 2 błędy :
- brak komunikacji ze skrzynią biegów ( automat przerabiany na manual ) - więc ten jest OK
- IHKA problem dodatkowego podgrzewacza
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Nagraj korekcje podczas delikatnego przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu, od 1000 rpm i nie przekraczaj 1500.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
misns
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 7 lip 17, 18:49
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto: Nowa Sól

#6

Post autor: misns »

podczas przyśpieszania żadnych problemów, drgań, wibracji. Fura idzie ;-)
Problem odnośnie drgań mam podczas delikatnej jazdy w zakresie 1700 - 2400 obrotów. Wymieniłem dziś EGR i zobaczę jak wyjdzie temat w praniu.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Nagaraj korekcje tak jak napisałem, ta regeneracja wtryskiwaczy to z reguły jest słowo klucz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”