Porada kupna e46
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 mar 19, 13:45
- BMW: Niedługo e46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Witam serdecznie.
Za jakiś miesiąc bądź dwa chciałbym zmienić auto, budżet ~20tys zł. Od zawsze podobały mi się bmw, dlatego padło na e46 bo myślę, że w tym budżecie będzie o wiele łatwiej trafić ładna poliftowa e46 niż już inne modele bmw. Chciałbym e46 polifcie, możliwie 2003-2005rocznik sedana że względu na użytkowanie tylnej kanapy. Jakie silniki polecacie oraz również ostatnio zastanawiam się na 4x4 co myślicie? Cały czas miałem benzynę że względu na to, że w dieslu są wtryski a jak wiadomo tanie w wymianie nie są. Zależy mi również na mocy +150km by było czym wdepnąć. Niestety ale póki co posiadam a4 b5fl i w kwestii bmw jestem ciemny, dlatego proszę nie linczujcie mnie za takie pytania. Za w czasu chce się trochę poedukowac by w późnieszym czasie nie żałować kupna.
Pozdrawiam
Za jakiś miesiąc bądź dwa chciałbym zmienić auto, budżet ~20tys zł. Od zawsze podobały mi się bmw, dlatego padło na e46 bo myślę, że w tym budżecie będzie o wiele łatwiej trafić ładna poliftowa e46 niż już inne modele bmw. Chciałbym e46 polifcie, możliwie 2003-2005rocznik sedana że względu na użytkowanie tylnej kanapy. Jakie silniki polecacie oraz również ostatnio zastanawiam się na 4x4 co myślicie? Cały czas miałem benzynę że względu na to, że w dieslu są wtryski a jak wiadomo tanie w wymianie nie są. Zależy mi również na mocy +150km by było czym wdepnąć. Niestety ale póki co posiadam a4 b5fl i w kwestii bmw jestem ciemny, dlatego proszę nie linczujcie mnie za takie pytania. Za w czasu chce się trochę poedukowac by w późnieszym czasie nie żałować kupna.
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 58
- Rejestracja: 30 lis 17, 8:46
- BMW: E46 328Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Radomsko
Szajbos pisze: ↑8 kwie 19, 19:27 "Jeśli BMW serii 3 to najlepiej z benzyniakiem i to R6! Jednostki sześciocylindrowe wydają się być najlepszy wyborem w tym aucie. Zarówno silnik M52 (2.0, 2.5 i 2.8 ), jaki i M54 (2.2, 2.5 i 3.0) mają dość dobrą opinię. W ich przypadku wiele zależy jednak od tego, jak je traktowano i czy nie oszczędzano na serwisie. Niestety coraz trudniej to zweryfikować, a wstępne oględziny przed zakupem nie pozwalają zwykle na ocenę tego, czy silnik spala nadmierne ilości oleju, ciężko także zwykle ocenić, czy nie ma kłopotów z głowicą" - autoswiat
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 mar 19, 13:45
- BMW: Niedługo e46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
To sam już wcześniej wyczytałem natomiast opinia innych, którzy posiadają niż jakieś autoswiaty to dwa inne światy.
Proszę o poradę na temat 4x4 a zwykłym oraz co z silników polecacie najbardzoej i czy szukać w kraju czy lepiej opłaca się sprowadzić z Zachodu?
Proszę o poradę na temat 4x4 a zwykłym oraz co z silników polecacie najbardzoej i czy szukać w kraju czy lepiej opłaca się sprowadzić z Zachodu?
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Z silnikami jest dokładnie jak kolega Szajbos napisał, więc tu nie ma żadnej ściemy. Benzynowe R6tki to zdecydowanie najlepszy wybór w tym modelu (ok, 3 litrowy diesel M57 to też bardzo dobry silnik), a że szukasz polifta, to będziesz miał już do wyboru tylko silniki M54. Tutaj do dyspozycji masz opcje: M54B22 (2.2 litra - 170 KM), M54B25 (2.5 litra - 192 KM) oraz M54B30 (3.0 litra - 231 KM - najmocniejsza oferowana jednostka, nie licząc M3). To są niemalże identyczne konstrukcje. M54 cierpią z powodu, słabszych niż poprzednia seria silników M52TU, pierścieni olejowych, przez co niektóre jednostki potrafią sporo jego "spożywać". Przed zakupem warto dowiedzieć się na jakim oleju jeździło auto oraz jaki jest jego ubytek.
Ja na Twoim miejscu szukałbym M54B22 (320i) lub ewentualnie M54B25 (325i), jeśli chcesz jeszcze więcej mocy. M54B30 (330i) bym odpuścił ze względu na to, że w tej cenie ciężej będzie znaleźć coś godnego zaufania, a dwa, że łatwiej o to, by był to silnik "mocniej używany" . Podobno M54B22 spokojnie wystarcza do tego modelu. Ja mam jego poprzednika - M52TUB20 o mocy 150 KM - i mi wystarcza, choć momentami chciałoby się mieć te 20 więcej.
Jeśli koniecznie chcesz napęd 4x4, to odpada Ci opcja z M54B22 pod maską, bo chyba z tym silnikiem nie były produkowane (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę). Jeśli chodzi o sam napęd, to nie wiele mogę Ci na jego temat powiedzieć, ponieważ nie użytkuję takowego. Jedyne co wiem, to że części do zawieszenia w "x-ach" bywają droższe i jest mniej zamienników ze względu na różnice konstrukcyjne.
A gdzie szukać auta, to już tylko Twoja sprawa. W Polsce można trafić na handlarza, który "ponaprawiał" po taniości i sprzedaje igłę. Z drugiej strony, jeśli znajdziesz ofertę od osoby prywatnej, która użytkowała samochód od dłuższego czasu i jest Ci w stanie powiedzieć co i kiedy było robione (i ma na to jakieś dowody), to może być lepsza opcja niż zakup auta za granicą.
Ja na Twoim miejscu szukałbym M54B22 (320i) lub ewentualnie M54B25 (325i), jeśli chcesz jeszcze więcej mocy. M54B30 (330i) bym odpuścił ze względu na to, że w tej cenie ciężej będzie znaleźć coś godnego zaufania, a dwa, że łatwiej o to, by był to silnik "mocniej używany" . Podobno M54B22 spokojnie wystarcza do tego modelu. Ja mam jego poprzednika - M52TUB20 o mocy 150 KM - i mi wystarcza, choć momentami chciałoby się mieć te 20 więcej.
Jeśli koniecznie chcesz napęd 4x4, to odpada Ci opcja z M54B22 pod maską, bo chyba z tym silnikiem nie były produkowane (niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę). Jeśli chodzi o sam napęd, to nie wiele mogę Ci na jego temat powiedzieć, ponieważ nie użytkuję takowego. Jedyne co wiem, to że części do zawieszenia w "x-ach" bywają droższe i jest mniej zamienników ze względu na różnice konstrukcyjne.
A gdzie szukać auta, to już tylko Twoja sprawa. W Polsce można trafić na handlarza, który "ponaprawiał" po taniości i sprzedaje igłę. Z drugiej strony, jeśli znajdziesz ofertę od osoby prywatnej, która użytkowała samochód od dłuższego czasu i jest Ci w stanie powiedzieć co i kiedy było robione (i ma na to jakieś dowody), to może być lepsza opcja niż zakup auta za granicą.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie ma co poprawiać, wszystko się zgadza
Jeżeli chodzi o 4x4 to inna jest też przekładania kierownicza, trzeba również zauważyć, że w opcji z automatem występował gm, jak w kopciuchach, a nie zf jak w ośce r6 pb.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 mar 19, 13:45
- BMW: Niedługo e46
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Bydgoszcz
Nie będę ukrywał, że ten budżet to jest też trochę jakąś większą suma dla mnie na auto na które mnie stać. Pytałem o 4x4 że względu na to, że kolega mi mówił że oglądał kiedyś itd..
Myślę, że 170km czy 190km to już wystarczające chyba, jest jakaś duża różnica w spalaniu pomiędzy tymi 3 silnikami?
Do tej pory jeżdżę a4 b5 fl 1.8 125km to nie ma porównania, że brakuje mi kompletnie mocy
Myślę, że 170km czy 190km to już wystarczające chyba, jest jakaś duża różnica w spalaniu pomiędzy tymi 3 silnikami?
Do tej pory jeżdżę a4 b5 fl 1.8 125km to nie ma porównania, że brakuje mi kompletnie mocy
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
R6 spalają podobne ilości, różnica nie przekracza raczej 1-1,5l. Wiadomo, że zależy od wyobraźni
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak, r6 ma duże widełki jeżeli chodzi o spalanie, więc niektórzy mogą powiedzieć, że ich 3.0 pali 3l więcej niż znajomego 2.5 lub odwrotnie
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 3057 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 3187 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 2560 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yampik
-
- 4 Odpowiedzi
- 2525 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 5 Odpowiedzi
- 1753 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: noker7
-
- 6 Odpowiedzi
- 1540 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ghuluzmc
-
- 12 Odpowiedzi
- 3645 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yampik
-
- 3 Odpowiedzi
- 2311 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 2420 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 10 Odpowiedzi
- 2851 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zopp