Pomoc w rozkodowaniu błędów i problem z OBD.

Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#1

Post autor: dzejkob »

Witajcie!
Pacjent E46 z 2004 roku. Silnik M57N po mapie. Od razu zaznaczę, że to samochód kolegi i nie znam głębszej historii samochodu z racji, że kupił ją tydzień temu.

Jako, że sam miewam fajne historie z swoją Bunia to zaproponowałem mu podłączenie kompa gdyż wspominał, że ciężej mu pali.
Wziąłem kompa i natknąłem się na kłopoty z połączeniem się z jego samochodem. Posiada tylko złącze OBDII pod kierownicą. W INPA nie widzi zapłonu. Nie mogę połączyć się z modułami typu AIRBAG itd. Jednak ku mojemu zdziwieniu poszło wejść w opcje wyświetlania wartości cyfrowych/analogowych i odczytać błędy. Natomiast ISTA już nie działa. Nie może się połączyć żeby zczytac auto. Pomyślałem może coś nie halo z interfejsem diagnostycznym, ale obok stal mój samochód z którym połączyłem się normalnie, ale już przez złącze 20-pin pod maską bo OBD nie posiadam. Czy do podłączenia się potrzebuje coś zrobić w tych wersjach z OBDII? Port to COM1 (takiego używałem u siebie też).

Tu zdjęcia błędów jakie udało mi się odczytac:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo wszedłem w korekcję wtrysków i wskazywało, że wtryski na 2 i 6 cylindrze miały wartości po 1.2/1.5
Temperatura silnika oscylowała w granicach 55-60 stopni. Nie był rozgrzany w pełni. Później zobaczyłem, że jak byliśmy się przyjechać coś długo mu pionu nie chcialo ustawić na wskazówce. Więc za pewne termostat też do wymiany. Niestety nie zrobiłem zdjęcia :D

Czy ktoś może naprowadzić mnie na trop? I co z tym polaczeniem przez OBD? Dlaczego to nie rabotajet? :/

Dołączam także filmik z próby odpalenia. (Aku kupił nowy 950A). Ale widziałem, że coś ładowanie słabe miał bo bez obciążenia w granicach 13.3-13.4V. Więc może i szczotki w alternatorze się kończą.

[media] [/media]
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

4203 sterownik świec, zdecydowanie może ciężko palić bez grzania świec.
4B10 informuje o nierównej pracy, jest to spowodowane wysokimi korekcjami i nie na tym poziomie, którym napisałeś. Pewnie gdy jest całkiem zimny + brak grzania świec i korekcje przekraczają -4/+5.
43F2 elektryczny podrzewacz, najmniej istotny na chwilę obecną, gdy jest niesprawny może powodować falowanie obrotów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
dzejkob
Bywalec forum
Posty: 72
Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
BMW: E46 330d M57 184KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: 64-730
Płeć:

#3

Post autor: dzejkob »

maniek21112 pisze: 23 lis 23, 6:48 4203 sterownik świec, zdecydowanie może ciężko palić bez grzania świec.
4B10 informuje o nierównej pracy, jest to spowodowane wysokimi korekcjami i nie na tym poziomie, którym napisałeś. Pewnie gdy jest całkiem zimny + brak grzania świec i korekcje przekraczają -4/+5.
43F2 elektryczny podrzewacz, najmniej istotny na chwilę obecną, gdy jest niesprawny może powodować falowanie obrotów.
Dziękuję kolejny raz Maniek za pomoc. A co może być powodem, że nie mogę w pełni połączyć się poprzez OBDII (brak 20 pin, jest tylko OBD)?
Kabel diagnostyczny raczej jest dobry. U mnie czyta normalnie zapłon itd.
330d / 2000r / manual
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Zajrzyj do gniazda, może zgniecione są konektory.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”