Pomoc w rozkodowaniu błędów i problem z OBD.
- dzejkob
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
- BMW: E46 330d M57 184KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: 64-730
- Płeć:
Witajcie!
Pacjent E46 z 2004 roku. Silnik M57N po mapie. Od razu zaznaczę, że to samochód kolegi i nie znam głębszej historii samochodu z racji, że kupił ją tydzień temu.
Jako, że sam miewam fajne historie z swoją Bunia to zaproponowałem mu podłączenie kompa gdyż wspominał, że ciężej mu pali.
Wziąłem kompa i natknąłem się na kłopoty z połączeniem się z jego samochodem. Posiada tylko złącze OBDII pod kierownicą. W INPA nie widzi zapłonu. Nie mogę połączyć się z modułami typu AIRBAG itd. Jednak ku mojemu zdziwieniu poszło wejść w opcje wyświetlania wartości cyfrowych/analogowych i odczytać błędy. Natomiast ISTA już nie działa. Nie może się połączyć żeby zczytac auto. Pomyślałem może coś nie halo z interfejsem diagnostycznym, ale obok stal mój samochód z którym połączyłem się normalnie, ale już przez złącze 20-pin pod maską bo OBD nie posiadam. Czy do podłączenia się potrzebuje coś zrobić w tych wersjach z OBDII? Port to COM1 (takiego używałem u siebie też).
Tu zdjęcia błędów jakie udało mi się odczytac:
Dodatkowo wszedłem w korekcję wtrysków i wskazywało, że wtryski na 2 i 6 cylindrze miały wartości po 1.2/1.5
Temperatura silnika oscylowała w granicach 55-60 stopni. Nie był rozgrzany w pełni. Później zobaczyłem, że jak byliśmy się przyjechać coś długo mu pionu nie chcialo ustawić na wskazówce. Więc za pewne termostat też do wymiany. Niestety nie zrobiłem zdjęcia
Czy ktoś może naprowadzić mnie na trop? I co z tym polaczeniem przez OBD? Dlaczego to nie rabotajet? :/
Dołączam także filmik z próby odpalenia. (Aku kupił nowy 950A). Ale widziałem, że coś ładowanie słabe miał bo bez obciążenia w granicach 13.3-13.4V. Więc może i szczotki w alternatorze się kończą.
[media] [/media]
Pacjent E46 z 2004 roku. Silnik M57N po mapie. Od razu zaznaczę, że to samochód kolegi i nie znam głębszej historii samochodu z racji, że kupił ją tydzień temu.
Jako, że sam miewam fajne historie z swoją Bunia to zaproponowałem mu podłączenie kompa gdyż wspominał, że ciężej mu pali.
Wziąłem kompa i natknąłem się na kłopoty z połączeniem się z jego samochodem. Posiada tylko złącze OBDII pod kierownicą. W INPA nie widzi zapłonu. Nie mogę połączyć się z modułami typu AIRBAG itd. Jednak ku mojemu zdziwieniu poszło wejść w opcje wyświetlania wartości cyfrowych/analogowych i odczytać błędy. Natomiast ISTA już nie działa. Nie może się połączyć żeby zczytac auto. Pomyślałem może coś nie halo z interfejsem diagnostycznym, ale obok stal mój samochód z którym połączyłem się normalnie, ale już przez złącze 20-pin pod maską bo OBD nie posiadam. Czy do podłączenia się potrzebuje coś zrobić w tych wersjach z OBDII? Port to COM1 (takiego używałem u siebie też).
Tu zdjęcia błędów jakie udało mi się odczytac:
Dodatkowo wszedłem w korekcję wtrysków i wskazywało, że wtryski na 2 i 6 cylindrze miały wartości po 1.2/1.5
Temperatura silnika oscylowała w granicach 55-60 stopni. Nie był rozgrzany w pełni. Później zobaczyłem, że jak byliśmy się przyjechać coś długo mu pionu nie chcialo ustawić na wskazówce. Więc za pewne termostat też do wymiany. Niestety nie zrobiłem zdjęcia
Czy ktoś może naprowadzić mnie na trop? I co z tym polaczeniem przez OBD? Dlaczego to nie rabotajet? :/
Dołączam także filmik z próby odpalenia. (Aku kupił nowy 950A). Ale widziałem, że coś ładowanie słabe miał bo bez obciążenia w granicach 13.3-13.4V. Więc może i szczotki w alternatorze się kończą.
[media] [/media]
330d / 2000r / manual
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
4203 sterownik świec, zdecydowanie może ciężko palić bez grzania świec.
4B10 informuje o nierównej pracy, jest to spowodowane wysokimi korekcjami i nie na tym poziomie, którym napisałeś. Pewnie gdy jest całkiem zimny + brak grzania świec i korekcje przekraczają -4/+5.
43F2 elektryczny podrzewacz, najmniej istotny na chwilę obecną, gdy jest niesprawny może powodować falowanie obrotów.
4B10 informuje o nierównej pracy, jest to spowodowane wysokimi korekcjami i nie na tym poziomie, którym napisałeś. Pewnie gdy jest całkiem zimny + brak grzania świec i korekcje przekraczają -4/+5.
43F2 elektryczny podrzewacz, najmniej istotny na chwilę obecną, gdy jest niesprawny może powodować falowanie obrotów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- dzejkob
- Bywalec forum
- Posty: 72
- Rejestracja: 14 sie 22, 21:35
- BMW: E46 330d M57 184KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: 64-730
- Płeć:
Dziękuję kolejny raz Maniek za pomoc. A co może być powodem, że nie mogę w pełni połączyć się poprzez OBDII (brak 20 pin, jest tylko OBD)?maniek21112 pisze: ↑23 lis 23, 6:48 4203 sterownik świec, zdecydowanie może ciężko palić bez grzania świec.
4B10 informuje o nierównej pracy, jest to spowodowane wysokimi korekcjami i nie na tym poziomie, którym napisałeś. Pewnie gdy jest całkiem zimny + brak grzania świec i korekcje przekraczają -4/+5.
43F2 elektryczny podrzewacz, najmniej istotny na chwilę obecną, gdy jest niesprawny może powodować falowanie obrotów.
Kabel diagnostyczny raczej jest dobry. U mnie czyta normalnie zapłon itd.
330d / 2000r / manual
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10350
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zajrzyj do gniazda, może zgniecione są konektory.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sala
-
- 11 Odpowiedzi
- 5498 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: napinaczmichal
-
- 1 Odpowiedzi
- 985 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 12 Odpowiedzi
- 3813 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1842 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1761 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 405 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1462 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1226 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tentyples
-
- 10 Odpowiedzi
- 2933 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz