Pływający samochód

marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#11

Post autor: marcus330d »

Darmiann pisze: 12 gru 22, 13:05 Rok produkcji 2022, bieżnika nie mierzyłem ale widać że dosyć głęboki.
Nie napisałeś co na tyle, to samo co powyżej? Ok, 2022 to jest 'nowa', bo niektorzy uważają, że opona z 7,5 mm bieżnika z 2012 roku też jest nowa, stąd pytałem.
Są poprawnie założone? To są opony kierunkowe, lewa i prawa musi być poprawnie założona zgodnie ze strzałką na boku opony.
Darmiann
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 11 gru 22, 9:21
BMW: 318i M43B19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#12

Post autor: Darmiann »

marcus330d pisze: 12 gru 22, 13:10
Nie napisałeś co na tyle, to samo co powyżej? Ok, 2022 to jest 'nowa', bo niektorzy uważają, że opona z 7,5 mm bieżnika z 2012 roku też jest nowa, stąd pytałem.
Są poprawnie założone? To są opony kierunkowe, lewa i prawa musi być poprawnie założona zgodnie ze strzałką na boku opony.
Opony są poprawnie założone
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#13

Post autor: kosteg »

Darmiann pisze: 11 gru 22, 22:40 a zacisk kupiłem od znajomego prawie że nowe nie wiem z jakiej firmy
No to zasadnicza kwestia być może - nowe zamienniki potrafią jeszcze w pudełku mieć problemy. Jeśli zatem problemem jest stojący zacisk to zdecydowanie warto rozważyć zakup używek i regenerację.
Darmiann pisze: 11 gru 22, 22:40 Hamulce z przodu nie mają nawet 2kkm nalotu.
W tym przypadku to nie ma znaczenia bo jak wyżej napisałem i nowe potrafią nie pracować poprawnie.
Darmiann pisze: 11 gru 22, 22:40 Skoro tuleje nie pomogą w ustawieniu geometrii, to co może stać na "przeszkodzie"?
Tulejami nie ustawia się geometrii. Geometria regulowana jest śrubami czy też pozycją elementów względem siebie. W przypadku zawieszenia z tyłu mamy:
- pochylenie koła poprzez mimośród na dolnych wahaczach poprzecznych
- zbieżność poprzez regulację położenia koszyczka mocowania przedniej tulei pływającej wahacza wzdłużnego zwanych chyba progowymi

Jeśli zatem wymieniono elementy na nowe ale nadal geometria jest nie do ustawienia to mamy kolejne opcje:
- jak napisał już:
scghost pisze: 11 gru 22, 22:55 moze nieswiadomie kupiles auto po 'przygodach' i zostawia 4 slady
auto mogło mieć przygody i np wahacze są krzywe i wówczas pomimo prób regulacji cały czas jesteśmy poza zakresem dopuszczalnych wartości
- korozja bądź inne problemy techniczne uniemożliwiają jakiekolwiek dokonanie regulacji bo "wszystko stoi"

Zależnie od odpowiedzni na powyższe powinieneś wiedzieć czy wystarczy wymienić uszkodzone elementy (np krzywe wahacze) czy może dać nowe elmenty mocujące (dla ludzi grzebiących w motorsporcie są nawet dostępne akcesoryjne koszyczki z szerszym zakresem regulacji) albo udać się do blacharza w celu usunięcia i wstawienia nowych skorodowanych elemntów bądź oceny stanu i ewentualnej naprawy powypadkowej (jeśli ma czym zrobić pomiary na ramie i ocenić co i jak jest przesunięte)
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”