sanderus pisze: ↑22 sty 20, 13:22
Cześć Maćku.
Na wstępie chciałbym bardzo podziękować za doradzenie z wszystkimi elementami układu amortyzacji. Finalnie zamontowałem Monroe OESpectrum kompletny na przód i tył ze springami Eibach ProKit + reszta elementów SACHS. Zapomniałem dodać, iż podczas wymiany zastałem prawie wszystko co było montowane fabrycznie. Odczucia wizualne jak i w prowadzeniu są na ogromny plus. Dziękuję !
Mam następne pytanie. Będę planował wymienić przednie tarcze (klocki są nowe), olej w skrzyni biegów, dyferencjale, płyn układu wspomagania, płyn układu hamulcowego, świece, końcówki drążka, drążki + gumy, simmering (uszczelka) wybieraka skrzyni biegów, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka podstawy filtra. Czy do tych uszczelek są dodatkowe oringi na śruby ? Jakie są twoje sugestie dla tego pojazdu ? VIN: FX48821
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
Cześć
Nie ma za co. Cieszę się, że jesteś zadowolony z części, które poleciłem.
Informacje o interesujących Cię częściach, płynach i olejach:
- przednie tarcze hamulcowe (ceny za 1 sztukę)
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34116864060
Oprócz standardowych tarcz hamulcowych w linku znajdują się:
- nacinane tarcze hamulcowe
ATE Power Disc 24.0322-0115.1
- nacinane tarcze hamulcowe
Brembo Max 09.5390.77
- wiercone tarcze hamulcowe
Brembo Xtra 09.5390.3X
- wiercone tarcze hamulcowe
Zimmermann Sport 150.1269.52
Korzyści z zastosowania nacinanych tarcz hamulcowych ATE Power Disc oraz Brembo Max to szybsza oraz agresywniejsza reakcja układu hamulcowego (różnica jest odczuwalna szczególnie podczas jazdy w deszczu) oraz ograniczenie zjawiska fadingu hamulców. Dodatkową zaletą ATE Power Disc jest zwiększona o 50% granica dopuszczalnego zużycia tarcz. Dla wszystkich pozostałych tarcz hamulcowych do Twojego BMW wynosi ona 1,6 mm ; dla tarcz ATE Power Disc jest ona zwiększona do 2,4 mm. Niedogodności występujące podczas użytkowania nacinanych tarcz hamulcowych to charakterystyczne, dość głośne huczenie podczas hamowania z wysokich prędkości oraz szybsze zużywanie klocków hamulcowych.
Korzyści z zastosowania wierconych tarcz hamulcowych (tarcze z otworami) Brembo Xtra oraz Zimmermann Sport są podobne jak przy tarczach nacinanych przy czym ograniczenie zjawiska fadingu hamulców podczas dynamicznej jazdy z częstymi hamowaniami z wyższych prędkości jest wyraźniej odczuwalne niż podczas użytkowania tarcz nacinanych. Dodatkową przewagą tego typu tarcz nad nacinanymi jest brak występowania wad w postaci huczenia podczas hamowania z wysokich prędkości oraz szybszego zużywania klocków hamulcowych. Granica dopuszczalnego zużycia dla tarcz Brembo Xtra oraz Zimmermann Sport jest standardowa (1,6 mm).
Oprócz tarcz hamulcowych Oryginalnych BMW polecam: ATE oraz Zimmermann. Jeśli zależy Ci na cichej oraz komfortowej pracy układu hamulcowego polecam standardowe, 'gładkie' tarcze hamulcowe ; jeśli preferujesz dynamiczny styl jazdy, polecam wiercone tarcze hamulcowe Zimmermann Sport.
- olej do manualnej skrzyni biegów
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=83222339219
Polecam Ravenol. Ilość oleju do skrzyni biegów Twojego BMW: 1,1 l.
- olej do dyferencjału
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=83222365987
Polecam Ravenol. Ilość oleju do dyferencjału Twojego BMW: 0,9 l.
- płyn do wspomagania kierownicy
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=81229400272
Polecam Mobil oraz Ravenol. Ilość płynu do wspomagania kierownicy Twojego BMW: mniej niż 1,0 l.
- płyn hamulcowy
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=83132184843
Oprócz płynu Oryginalnego BMW polecam ATE. Pojemność układu hamulcowego Twojego BMW: 1,0 l.
- świece zapłonowe
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=12120037607
Najlepszymi opiniami cieszą się świece Denso. Szczególnie polecam IK20TT z irydową elektrodą środkową, które mogą być eksploatowane przez 100 000 km:
https://czescidobmw.pl/swieca-zaplonowa-denso-ik20tt--ik20tt,1den
- drążki kierownicze, końcówki drążków kierowniczych oraz osłony drążków kierowniczych
- nr 1
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=32131096910
Polecam Lemforder.
- nr 4 (lewy drążek kierowniczy bez końcówki oraz kompletny lewy drążek kierowniczy z końcówką ; zwróć uwagę na zdjęcia poszczególnych produktów)
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=32106777503
- nr 5 (prawy drążek kierowniczy bez końcówki oraz kompletny prawy drążek kierowniczy z końcówką ; zwróć uwagę na zdjęcia poszczególnych produktów)
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=32106777504
- nr 6 (lewa końcówka drążka kierowniczego)
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=32106774220
- nr 7 (prawa końcówka drążka kierowniczego)
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=32106774221
Szczególnie polecam drążki / końcówki drążków Lemforder oraz Meyle.
- simmerring wybieraka skrzyni biegów
- nr 14
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=23121282394
Polecam Elring.
- uszczelki pokrywy zaworów
- nr 2
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11121432885
- nr 6 (podkładki uszczelniające pod śruby pokrywy zaworów)
8x
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11121721879
Polecam Elring.
- uszczelka podstawy filtra oleju
- nr 6
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11421709800
Elring polecam na równi z OE BMW.
Przy okazji możesz wymienić 2 o-ringi zaworu podstawy filtra oleju:
- nr 5
2x
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11421709513
lub cały zawór (z dołączonymi w komplecie o-ringami nr 5):
- nr 4
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11421432228
Pozdrawiam
Maciej Ziółkowski