Ogrzewanie

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#31

Post autor: scghost »

zapytaj go przy okazji jakie 'klapy przy nagrzewnicy' mial na mysli :D
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#32

Post autor: kosteg »

Nie pisz posta pod postem...
Junior99 pisze: 11 gru 20, 12:57 Miał to samo w swojej e46
Nie wiem czy specjalnie nie czytasz tego co napisałem czy dajesz ślepo wiarę temu mechanikowi zupełnie ignorując to co już zostało powiedziane.

Nie mógł mieć tego samego - w e46 nie ma klapy sterującej ciepłym powietrzem więc nie mógł tam rozwiązać problemu. Tylko i aż tyle... Ilością ciepła steruje panel (w autach z klimatyzacją) dający sygnał aby załączyć kompresor klimy albo otworzyć zawór.
Junior99 pisze: 11 gru 20, 13:00 Bo jeżeli elektro zawór przepuszcza wodę nagrzewnica to samo no to jak może być nie sprawne?
Gdyby elektrozawór puszczał wodę a nagrzewnica była sprawna to miałbyś ciepły wąż. Nie ma więcej elementów w układzie. To jest tak proste jak budowa cepa. Masz zawór a za nim nagrzewnicę i tyle. Jeśli woda jest przed zaworem nagrzana (pisałeś o pionie co daje minimum te 70st) a za zaworem (będącym jednocześnie trójnikiem) masz zimne to znaczy, że tam woda już nie płynie. A skoro nie płynie to albo zawór pozostaje zamknięty albo nagrzewnica ograniczyła przepływ.
Obrazek
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#33

Post autor: Junior99 »

kosteg pisze: 11 gru 20, 13:49 Nie pisz posta pod postem...
Junior99 pisze: 11 gru 20, 12:57 Miał to samo w swojej e46
Nie wiem czy specjalnie nie czytasz tego co napisałem czy dajesz ślepo wiarę temu mechanikowi zupełnie ignorując to co już zostało powiedziane.

Nie mógł mieć tego samego - w e46 nie ma klapy sterującej ciepłym powietrzem więc nie mógł tam rozwiązać problemu. Tylko i aż tyle... Ilością ciepła steruje panel (w autach z klimatyzacją) dający sygnał aby załączyć kompresor klimy albo otworzyć zawór.
Junior99 pisze: 11 gru 20, 13:00 Bo jeżeli elektro zawór przepuszcza wodę nagrzewnica to samo no to jak może być nie sprawne?
Gdyby elektrozawór puszczał wodę a nagrzewnica była sprawna to miałbyś ciepły wąż. Nie ma więcej elementów w układzie. To jest tak proste jak budowa cepa. Masz zawór a za nim nagrzewnicę i tyle. Jeśli woda jest przed zaworem nagrzana (pisałeś o pionie co daje minimum te 70st) a za zaworem (będącym jednocześnie trójnikiem) masz zimne to znaczy, że tam woda już nie płynie. A skoro nie płynie to albo zawór pozostaje zamknięty albo nagrzewnica ograniczyła przepływ.
Zapomniałeś o pompce i podgrzewaczu WODY
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#34

Post autor: kosteg »

Usiąść i zapłakać...
Junior99 pisze: 11 gru 20, 14:54 Zapomniałeś o pompce
Aby na pewno? Zapomniałeś, że odpowiadałeś już w tej kwestii.
Junior99 pisze: 9 gru 20, 9:44
kosteg pisze: 9 gru 20, 9:06 Do ciepłego powietrza nie potrzeba jest wysokiej temperatury wody w układzie. U mnie przyjemny powiew ciepła pojawia się dość szybko, pomimo wskazówki ledwo za bądź nawet jeszcze na niebieskim polu (przepraszam ale nie weryfikowałem nigdy ile wówczas woda ma stopni).

Jeśli silnik (woda w układzie) łapie temperaturę to ja bym wrócił do pompki i elektrozaworu. Pompka kończy się poprzez szczotki które można wymienić.
Pompka i elektro zawór odpada bo wymieniłem i okazało się że stary i nowy jest sprawny
W poście powyżej powołuję się jednak na działanie układu - tu do jego w miarę poprawnego funkcjonowania potrzebna jest jedynie sprawna nagrzewnica i zawór. Nawet z padniętą pompką układ będzie się rozgrzewał ale powoli i do mniejszej temperatury. Ty jednak napisałeś, że wąż jest zimny - a zatem przepływu zupełnie brak. Albo korek w układzie i brak przepływu (nagrzewnica) albo zawór...
Junior99 pisze: 11 gru 20, 14:54 i podgrzewaczu WODY
Nie wiesz niestety jak, kiedy i w jakim celu działa podgrzewacz. Napisałeś, że masz pion - a zatem temp ok 70st to minium jakie osiąga ciecz w układzie a to dawno po wyłączeniu się podgrzewacza wody. Podgrzewacz ma przyśpieszyć nagrzewanie tylko w konkretnym zakresie temperatur na zewnątrz i tylko do konkretnej temperatury wody. Nawet bez sprawnego podgrzewacza przy cieczy w bloku o taiej temperaturze miałbyś gorąco w kabinie.

Widzę jakiś opór z Twojej strony. Dostałeś komplet niezbędnych informacji a jednak "szukasz dziury w całym".

Dla mnei temat wyczerpany. Over and out
Obrazek
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#35

Post autor: Junior99 »

kosteg pisze: 11 gru 20, 17:12 Usiąść i zapłakać...
Junior99 pisze: 11 gru 20, 14:54 Zapomniałeś o pompce
Aby na pewno? Zapomniałeś, że odpowiadałeś już w tej kwestii.
Junior99 pisze: 9 gru 20, 9:44
kosteg pisze: 9 gru 20, 9:06 Do ciepłego powietrza nie potrzeba jest wysokiej temperatury wody w układzie. U mnie przyjemny powiew ciepła pojawia się dość szybko, pomimo wskazówki ledwo za bądź nawet jeszcze na niebieskim polu (przepraszam ale nie weryfikowałem nigdy ile wówczas woda ma stopni).

Jeśli silnik (woda w układzie) łapie temperaturę to ja bym wrócił do pompki i elektrozaworu. Pompka kończy się poprzez szczotki które można wymienić.
Pompka i elektro zawór odpada bo wymieniłem i okazało się że stary i nowy jest sprawny
W poście powyżej powołuję się jednak na działanie układu - tu do jego w miarę poprawnego funkcjonowania potrzebna jest jedynie sprawna nagrzewnica i zawór. Nawet z padniętą pompką układ będzie się rozgrzewał ale powoli i do mniejszej temperatury. Ty jednak napisałeś, że wąż jest zimny - a zatem przepływu zupełnie brak. Albo korek w układzie i brak przepływu (nagrzewnica) albo zawór...
Junior99 pisze: 11 gru 20, 14:54 i podgrzewaczu WODY
Nie wiesz niestety jak, kiedy i w jakim celu działa podgrzewacz. Napisałeś, że masz pion - a zatem temp ok 70st to minium jakie osiąga ciecz w układzie a to dawno po wyłączeniu się podgrzewacza wody. Podgrzewacz ma przyśpieszyć nagrzewanie tylko w konkretnym zakresie temperatur na zewnątrz i tylko do konkretnej temperatury wody. Nawet bez sprawnego podgrzewacza przy cieczy w bloku o taiej temperaturze miałbyś gorąco w kabinie.

Widzę jakiś opór z Twojej strony. Dostałeś komplet niezbędnych informacji a jednak "szukasz dziury w całym".

Dla mnei temat wyczerpany. Over and out
Jak by nagrzewnica była walnięta to dało by się bez problemu odpowietrzyć układ korkiem przy nagrzewnicy?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#36

Post autor: kosteg »

Junior99 pisze: 15 gru 20, 20:07 Jak by nagrzewnica była walnięta to dało by się bez problemu odpowietrzyć układ korkiem przy nagrzewnicy?
To podchwytliwe pytanie:
- odpowietrznik jest przed nagrzewnicą a za pompką
- jeśli pompka pracuje a nagrzewnica jest zabita to nie ma przepływu aż do czasu otwarcia odpowietrznika
- w chwili otwierania odpowietrznika woda i powietrze wydostaną się z układu jednak (przy zabitej nagrzewnicy) tylko z odcinka pomiędzy pompką a odpowietrznikiem
- odcinek za nagrzewnicą i sama nagrzewnica zatem nie będą odpowietrzone (bo tam przepływu nadal brak) jendak ze względu na brak powietrza wylatującego z odpowietrznika całość będzie wyglądała ok - układ będzie sprawiał wrażenie odpowietrzonego nie będąc nim
- powinno się to jednak dać łatwo zdiagnozować - przy otwartym odpowietrzniku będzie przepływ na przewodzie w stronę nagrzewnicy - będzie się robił ciepły - jendocześnie tempeatura przewodu za nagrzewnicą się nie zmieni bo nagrzewnica bedzie blokowała. A zatem jeśli temperatura za nagrzewnicą ani trochę się nie zmieni a przewo przed bedzie po odpowietrzaniu ciepły to diagnoza będzie dość oczywista
Obrazek
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#37

Post autor: Junior99 »

Siema trochę odkopuje temat wiem
Ale tak od tamtego czasu nic nie robiłem przy e46
I teraz pytanie mam do tych co twierdzili ze to nagrzewnica ze to elektro zawór
Od kilku dni zaczą normalnie lecieć ciepłe powietrze z nawiewów czyli coś musiało puścić tylko co?
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#38

Post autor: kosteg »

Jako, że wcześniej nie przeprowadziłeś prawidłowo diagnostyki i pozostawiłeś temat samemu sobie to nie wiedząc co było uszkodzone nie wiesz co się odblokowało. Nadal masz te same dwa punkty które mogły blokować. Elektrozawór przy rozsnących temp na zewnątrz mógł nabrać ochoty do działania. Tak samo jak nagrzewnica mogła choć trochę się odblokować.

Mając jednak taką ilość danych prawidłowa odpowiedź jest tylko jedna: FM!
Obrazek
Junior99
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 6 gru 20, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Strzelin

#39

Post autor: Junior99 »

kosteg pisze: 19 kwie 21, 10:15 Jako, że wcześniej nie przeprowadziłeś prawidłowo diagnostyki i pozostawiłeś temat samemu sobie to nie wiedząc co było uszkodzone nie wiesz co się
odblokowało. Nadal masz te same dwa punkty które mogły blokować. Elektrozawór przy rozsnących temp na zewnątrz mógł nabrać ochoty do działania. Tak samo jak nagrzewnica mogła choć trochę się odblokować.

Mając jednak taką ilość danych prawidłowa odpowiedź jest tylko jedna: FM!
Nic nie robiłem bo Tir na stacji paliw rozwalił mi przód ja sprzedałem auto
A jakiś czas temu odkupiłem jej za pół ceny
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#40

Post autor: kosteg »

Hmmm, do worka niewiadomych dodajesz więc jeszcze zmienną w postaci "ktoś coś mógł naprawiać/wymianiać po kuku". Tu wróżka do odpoweidzi na pytanie potrzebna a nie forum.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”