Jakie objawy zużytego łożyska koła/dyferencjału BMW E46
-
- Bywalec forum
- Posty: 2279
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
Witam !
Od jakiegoś dłuższego czasu hałasuje mi bmw podczas jazdy.
Pierwsza myśl - opony zimowe ale przejscie na letnie nie rozwiazaly problemu.
To jest tzw.szumienie ale nie potrafie za bardzo ogarnąć skąd ( mam wrażenie że z tyłu ) ale pewności nie mam. Opuscilem szybę ale nic nie słychać.
Próbowałem sprawdzić łożysko jeżdżac po łukach/zakrętach licząc ,że skrecajac w jedna ze stron szumienie ustapi ale to nie to . Po zdjęciu koła zero luzów na kole/piascie.
Po zakupie auta dyferencjał był suchutki a teraz już się lekko poci , czy może być jego wina ? .
Jakie są objawy zużtego łożyska a jakie dyferencjału ?
Jak sprawdzić ''domowym'' sposobem o ile takie są powyżej wymienione podzespoły.
Wpadło mi na myśl jeszcze podpora wału/łożysko
Ostatnio dowiedziałem się ,że mam szpere (oba koła kręcą się jednocześnie ) - nie zdarzylem spisac numerów dyfra zeby miec pewnosc co i jak z nim .
Stacja diagnostyczna jak narazie odpada ze względu na obniżone zawieszenie
Przebieg na liczniku to 214kkm . Silnik ma 164kkm .
Proszę o pomoc
Od jakiegoś dłuższego czasu hałasuje mi bmw podczas jazdy.
Pierwsza myśl - opony zimowe ale przejscie na letnie nie rozwiazaly problemu.
To jest tzw.szumienie ale nie potrafie za bardzo ogarnąć skąd ( mam wrażenie że z tyłu ) ale pewności nie mam. Opuscilem szybę ale nic nie słychać.
Próbowałem sprawdzić łożysko jeżdżac po łukach/zakrętach licząc ,że skrecajac w jedna ze stron szumienie ustapi ale to nie to . Po zdjęciu koła zero luzów na kole/piascie.
Po zakupie auta dyferencjał był suchutki a teraz już się lekko poci , czy może być jego wina ? .
Jakie są objawy zużtego łożyska a jakie dyferencjału ?
Jak sprawdzić ''domowym'' sposobem o ile takie są powyżej wymienione podzespoły.
Wpadło mi na myśl jeszcze podpora wału/łożysko
Ostatnio dowiedziałem się ,że mam szpere (oba koła kręcą się jednocześnie ) - nie zdarzylem spisac numerów dyfra zeby miec pewnosc co i jak z nim .
Stacja diagnostyczna jak narazie odpada ze względu na obniżone zawieszenie
Przebieg na liczniku to 214kkm . Silnik ma 164kkm .
Proszę o pomoc
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Łożyska koła sprawdza się dokładnie tak jak Ty to robiłeś...
W łukach...
Jeżeli stukanie czy też huczenie nasila Ci się wprost proporcjonalnie do wzrostu prędkości auto zapewne będzie to łożysko.
Łożyska w dyferencjale:
Koszt rozbiórki i złożenia wraz z wymianą tych łożysk + nowe uszczelki to może być kwota nawet ok 1000zł zależnie od zakładu...
Jest to całkowicie nie opłacalne.
Poza tym dyfry w E46 są bardzo słabe i każdy to powie.
Jedynie podmiana na inny wchodzi w grę bo najtaniej, ale na co trafisz to nie wiadomo...
Sprawdź stan oleju w dyfrze. Może jest za mało i wytarły się elementy... ??
W łukach...
Jeżeli stukanie czy też huczenie nasila Ci się wprost proporcjonalnie do wzrostu prędkości auto zapewne będzie to łożysko.
Łożyska w dyferencjale:
Koszt rozbiórki i złożenia wraz z wymianą tych łożysk + nowe uszczelki to może być kwota nawet ok 1000zł zależnie od zakładu...
Jest to całkowicie nie opłacalne.
Poza tym dyfry w E46 są bardzo słabe i każdy to powie.
Jedynie podmiana na inny wchodzi w grę bo najtaniej, ale na co trafisz to nie wiadomo...
Sprawdź stan oleju w dyfrze. Może jest za mało i wytarły się elementy... ??
-
- Bywalec forum
- Posty: 381
- Rejestracja: 11 wrz 11, 18:54
- BMW: 323
- Rok produkcji: 199
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: krk
Miałem podobny dylemat tyle, że ja słyszałem nawet dziwne stukanie/huczenie przy prędkości 80-90km/h ale dopiero jak jechałem tak z minutę, nie miałem pojęcia co to było po wymianie kilku rzeczy, wyprostowaniu wszystkich felg ku mojemu zdziwieniu okazało się, że oba łożyska są do zmiany i tak hałasują a każdy kto zemną jechał stawiał na opony/felgi bo to bardziej nawet stukanie było niż hałas jakiś.
Po zamontowaniu nowych SKF auto cichutkie jak gdyby w ogóle stało w miejscu.
Także moim zdaniem jeśli chodzi o łożyska to mogą chyba każdy odgłos jaki tylko się da generować, najlepiej podnieść auto i kręcić jeśli jakiś dźwięk się wydobywa to wiadomo, że to łożyska
Po zamontowaniu nowych SKF auto cichutkie jak gdyby w ogóle stało w miejscu.
Także moim zdaniem jeśli chodzi o łożyska to mogą chyba każdy odgłos jaki tylko się da generować, najlepiej podnieść auto i kręcić jeśli jakiś dźwięk się wydobywa to wiadomo, że to łożyska
don’t regret anything you do, cause in the end it makes you, who you are.
-
- Bywalec forum
- Posty: 2279
- Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
- BMW: 320D M47
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
- VIN: KE44253
stanu oleju w dyfrze nie sprawdzałem - muszę poczytać jak się zabrać za to .
co do łożysk - to one hałasują jednostajnie bez wzgledu na prędkość ? .
ustawiony negatyw na -1stopień może też mieć wpływ ? .
co do łożysk - to one hałasują jednostajnie bez wzgledu na prędkość ? .
ustawiony negatyw na -1stopień może też mieć wpływ ? .
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 sie 13, 18:08
- BMW: E46
- Rok produkcji: 199
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Bytów
Witam. Żeby nie tworzyć nowego tematu zapytam w tym wątku. Zakupiłem ostatnio używkę dyfer i ogólnie nie posiada żadnych luzów. Jedyną rzeczą jaka mnie niepokoi to jak kręcę jedną flanszą półosi ale przytrzymuje wałek atakujący tak aby kreciła się druga flansza półosi to czuje takie delikatne przeskoki. Wygłąda to tak jakby mechanizm różnicowy nie działał płynnie ale nie posiada też luzów. Most zakupiłem wysyłkowo a sprzedający zapewniał że jest sprawny . Więc zastanawiam się czy go montować.
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
po pierwsze to pasowały by zapoznać się z regulaminem i przywitać na forum, a co do dyfra to każdy się tak zachowuje, nie masz się czym martwić.
-
- Bywalec forum
- Posty: 297
- Rejestracja: 10 kwie 12, 22:59
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom/Warszawa
Można też spróbować sprawdzić dyfer podnosząc auto, kręcąc kołami i nasłuchiwać czy coś tam w nim grzechocze.
U mnie tak właśnie się dowiedziałem, że dyfer się kończy.
U mnie tak właśnie się dowiedziałem, że dyfer się kończy.
WRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
-
- Bywalec forum
- Posty: 311
- Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
- BMW: 325i EU3
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: RZE
te przeskoki jak sie trzyma jedna flansze to zwykła praca satelitów w różnicowym, żaden niepokojący objaw
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 1658 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szczurson
-
- 5 Odpowiedzi
- 4515 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 5 Odpowiedzi
- 1906 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medoff
-
- 0 Odpowiedzi
- 1490 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JuniorPL10
-
- 7 Odpowiedzi
- 10831 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 12 Odpowiedzi
- 11406 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 2 Odpowiedzi
- 1129 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KarolM54
-
- 0 Odpowiedzi
- 3459 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Młody90
-
- 13 Odpowiedzi
- 53804 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kubota