NOWE TARCZE MIKODA GT PISZCZĄ PO ZAŁOŻENIU
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 paź 23, 12:44
- BMW: BMW E46 320d 136km sedan
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Piekary Slaskie
- Płeć:
Cześć,
Zmagam się z bardzo irytującym problemem w mojej E46.
Mianowicie ostatnio wymieniałem hamulce na przód i tył. (klocki + tarcze)
Zdecydowałem się na zakup tarcz od Mikody (są to tarcze nacinane i nawiercane)
Problem polega na tym, że hamulce strasznie piszczą przy lekkim hamowaniu, natomiast przy mocniejszym jest ok.
Auto było u drugiego mechanika i stwierdził, że tarcze są dobrze zamontowane, nic nie bije itd, więc on nie wie na czym może polegać problem.
Stąd moje pytanie do was - miał ktoś kiedyś podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny?
Zmagam się z bardzo irytującym problemem w mojej E46.
Mianowicie ostatnio wymieniałem hamulce na przód i tył. (klocki + tarcze)
Zdecydowałem się na zakup tarcz od Mikody (są to tarcze nacinane i nawiercane)
Problem polega na tym, że hamulce strasznie piszczą przy lekkim hamowaniu, natomiast przy mocniejszym jest ok.
Auto było u drugiego mechanika i stwierdził, że tarcze są dobrze zamontowane, nic nie bije itd, więc on nie wie na czym może polegać problem.
Stąd moje pytanie do was - miał ktoś kiedyś podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny?
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Problemem nie są tarcze a klocki. Jakie zastosowałeś?
btw. Mikoda to bardzo słaby wybór do BMW. Ogólnie Mikoda teraz vs. Mikoda 5 lat temu to przepaść jakościowa.
Wiem że były tanie i ładnie wyglądaja, ale na tym kończą się ich zalety.
btw. Mikoda to bardzo słaby wybór do BMW. Ogólnie Mikoda teraz vs. Mikoda 5 lat temu to przepaść jakościowa.
Wiem że były tanie i ładnie wyglądaja, ale na tym kończą się ich zalety.
-
- Bywalec forum
- Posty: 177
- Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
- BMW: E46 318+
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Karkonosze
- VIN: JT02111
Jak przy niskim nacisku klocki 'piszczą' to najczęściej jest spowodowane nierównym ustawieniu klocka do tarczy. Czyli jest syf na zaciskach, tłoczku i pewnie prowadnicze nie wyczyszczone lub zużyte.
Jaki klocek do tego został użyty?
No i tak poza konkursem - po co nawiercane tarcze?
Jaki klocek do tego został użyty?
No i tak poza konkursem - po co nawiercane tarcze?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 paź 23, 12:44
- BMW: BMW E46 320d 136km sedan
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Piekary Slaskie
- Płeć:
Klocki jakie są zamontowane na przodzie to te z Mikody, dedykowane do tych właśnie tarcz.
A tarcze nawiercane po prostu dla wyglądu, zamierzam włożyć za niedługo jakieś fajne felgi więc pomyślałem ze wezmę nawiercane tym bardziej, ze dużej różnicy cenowej nie ma.
A tarcze nawiercane po prostu dla wyglądu, zamierzam włożyć za niedługo jakieś fajne felgi więc pomyślałem ze wezmę nawiercane tym bardziej, ze dużej różnicy cenowej nie ma.
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
No i masz odpowiedź. Zestaw tarcza Mikoda i klocek Mikoda = gwarantowane piszczenie.
Ja przy Mikodzie miałem klocek TRW i nic nie piszczało. Ale felgi po 30km potrafiły wyglądać jak wyjęte z hałdy węgla. Taki urok miekkiego klocka i nacinanej tarczy.
To teraz zastanów się dlaczego Mikoda GT kosztuje 200zł za tarczę, a nawiercany Zimermann czy Rotinger 500zł.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 paź 23, 12:44
- BMW: BMW E46 320d 136km sedan
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Piekary Slaskie
- Płeć:
Właśnie z tyłu mam jakieś german sporty do tej tarczy i nie piszczą więc to dziwne dla mnie trochę.
Co byś sugerował? Zmienić klocki z przodu na jakieś miękkie? Czemu gwarantowane piszczenie, jakieś słabe te klocki od Mikody?
Co byś sugerował? Zmienić klocki z przodu na jakieś miękkie? Czemu gwarantowane piszczenie, jakieś słabe te klocki od Mikody?
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Tak, ten zestaw zawsze piszczy. Ja osobiście nie brałem klocków Mikody własnie z tego względu, bo paru moich znajomych zastosowało komplet tarcza+klocek i zawsze piszczało.
Piszczenie to zawsze jest wina klocka. Kiedyś miałem klocki Valeo i też piszczały. Osobiście nie spotkałem sie jeszcze z sytuacją, że klocek piszczał bo był źle zamontowany w jarzmie/zacisku, ale tego tez nie neguję.
Na pewno nie bierz klocków ceramicznych, te nie nadają się do tarcz nacinanych i nawiercanych. Do tarcz Mikody musza byc klocki miękkie, bo twarde szybko zjedzą tarczę (np ATE).
Tak jak już wyżej pisałem - w BMW miałem tarcze Mikody + klocek TRW i było spoko, w Oplu mam aktualnie taki sam zestaw i też jest ok (swoją drogą w Oplu Mikoda spisuje sie znakomicie). Tylko jak wspomniałem - przy tym zestawie felgi wówczas najlepiej mieć czarne i to w macie
Generalnie zazwyczaj tani klocek = miękki klocek, więc szukałbym czegoś ze średniej półki, ale ze względów bezpieczeństwa pogodziłbym sie z piszczeniem i zastosował coś chociaż zdeka przyzwoitego pokroju Bosch, Textar czy Jurid. A jak tarcze beda już do wyrzucenia bo zaczną Ci bić albo zejdą do minimalnej grubości, to kup cos normalnego, gładkiego.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Bardzo często piski są spowodowane wibracjami, w które wpada klocek podczas hamowania, dlatego stosuje się pasty na powierzchni styku klocka z jarzmem i zaciskiem. Spokojnie można stosować klocki ceramiczne do tarcz nacinanych, mam takie zestawy w trzech autach. Do jakiegoś czas temu ate twierdziło, że zdecydowanie nie jest to dopuszczalne a obecnie nie zabrania takiej opcji.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
ATE się miesza z tym co umieszcza w swoich materiałach...maniek21112 pisze: ↑6 paź 23, 20:33 Do jakiegoś czas temu ate twierdziło, że zdecydowanie nie jest to dopuszczalne a obecnie nie zabrania takiej opcji.
Ogrom czasu temu było wyraźnie napisane, że nie wolno. Potem zmienili to na "nie zalecamy" bo hałas, bo komfort. Zdaje się, że w ostatnich jest już napisane, że dopuszczają ale komfort hałas. Tymczasem:
Tu już wyraźnie mówią "nie łączyć" mimo iż powołując się na swoje noty nadal używa "nie zaleca"
Ktoś kiedyś powiedział, że klocek ani tarcza piszczeć podczas tarcia (hamowania) nie mogą i nie mają prawa. Sam się nigdy nie dokotoryzowałem w tej kwestii jednak wszelkie "uciszacze" dowolnego producenta czy też dowolnego typu (rodzaju) są jak napisał Maniek - wyłącznie do pochłaniania wibracji pomiędzy klockiem a zaciskiem. Nie wiem zatem czy może piszczeć klocek o tarczę (nie mam tego jak sprawdzić) ale skoro są podkładki pod klocki, pasty, kleje i wszelkie inne opcje aplikowane zawsze pomiędzy klocek a zacisk to może i w zestawie wspomnianej nieszczęsnej mikody kóreś z tych rozwiązań rezultat by przyniosło?maniek21112 pisze: ↑6 paź 23, 20:33 Bardzo często piski są spowodowane wibracjami, w które wpada klocek podczas hamowania, dlatego stosuje się pasty na powierzchni styku klocka z jarzmem i zaciskiem
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 320
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Oczywiście że można, nikt tego nie zabrania. Też miałem taki zestaw, jednak wklejony przez kosteg materiał powyżej przekonał mnie do gładkich tarcz w zestawie z ceramicznym klockiem.maniek21112 pisze: ↑6 paź 23, 20:33 Spokojnie można stosować klocki ceramiczne do tarcz nacinanych, mam takie zestawy w trzech autach.
Nie będę teraz tutaj podważał czyjejkolwiek opinii, kazdy robi jak uważa. Mnie zjawisko mieszanki transferowej przekonało - innych nie musi
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 48 Odpowiedzi
- 102376 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Daro330cd
-
- 4 Odpowiedzi
- 9957 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2125 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bohun
-
- 31 Odpowiedzi
- 8102 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adam1003
-
- 14 Odpowiedzi
- 3605 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 10 Odpowiedzi
- 5266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 5 Odpowiedzi
- 3441 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dwoogeee
-
- 16 Odpowiedzi
- 4206 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 0 Odpowiedzi
- 1397 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: artusz94
-
- 14 Odpowiedzi
- 4177 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lukasz9501