N42B20A Odpala i gaśnie

BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: BxBatman »

Ostatnimi czasy zdarza sie ze gdy odpale samochod nie wkreca sie on na obroty jest tak ponizej 500 chwile obroty poskacza i gasnie , zwykle a drugim razem jest juz wszyskto ok odpalam auto i wszystko elegancko. Dzis zdarzylo mi sie ze dopiero za 3 razem auto normalnie pracuje. Powiem tak błędy sprawdzone nic nie pokazało, swiece byly wymieniane , cewki tez. Filtr paliwa z regulatorem cisnienia tez, na knechta bodajze wiec chyba nie byle jaki. Dodam tak ogolnie od kiedy kupilem auto brzeczalo mi cos czasami pod podloga okazal sie to byc filtr paliwa, gdy dodawalem gazu ten brzedk ustawal czyli chyba na powrocie paliwa? to brzeczalo , po zmianie filtra paliwa nadal bylo tak samo i jest ale juz rzadziej sie to zdarza. Natomiast caly czas mam tak ze gdy auto odpali normalnie obroty spadaja do tych 600 okolo i wlasnie slychac przez chwile brzeczenie filtra paliwa po czym juz ustatkuja sie do tych normalnych 700. Jakies pomysly?
sanczo1988
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 29 lut 16, 19:52
BMW: E46 Touring M47DO1
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Skoki
VIN: JL30767

#2

Post autor: sanczo1988 »

Sprawdz pompę paliwa. Moim zdaniem tam może być problem...
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#3

Post autor: Miłosz »

No i się zaczyna urok N42 :/ Też z tym walczyłem , ale tyle gratów nowych wpadło, że aż ciężko wytypować od czego to było , jakieś uszczelki , filtry , pompe paliwa pod kanapą, świece itd. Weź może podepnij pod kompa może wyrzuci z siebie co go boli.
Mój --- > lexus is 220d
kiceq
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 9 maja 15, 18:01
BMW: e46 coupe
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka

#4

Post autor: kiceq »

sprawdz szczelnosc przeowdow odmy. I żeby mieć 100 procent pewności zobacz czy któraś cewka Ci się nie wysunela. Ja miałem taki problem z odpaleniem, cewki wykluczylem a się okazało że jedna się wysunela

Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#5

Post autor: BxBatman »

jaki znow urok xd odma dawno zmieniona swiece zmienione filtry zmienione pod kompa podpialem zadnych bledow . silnik ladnie pracuje chyba bedzie to pompka paliwa moze niedomaga czasami do konca :p dlatego tez ten dziwny dzwiek w filtrze paliwa :p
ok sprawdzew cewki bo ostatnio zminialem moze jedna faktycznie nie do konca wlozona

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zumal
Posty: 5
Rejestracja: 21 maja 16, 14:43
BMW: BMW E46 316ti compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rokietnica / Poznań

#6

Post autor: zumal »

Witaj kolego
Jak będziesz miał ochotę to poczytaj moje posty naswietlą Ci problem. Ja z tym walczyłem i dzisiaj walkę wygrałem z pomocą mechaników z USA. Przyczyną dźwięków była pompa paliwa. To ona powodowała gaśnięcie silnika i dziwne dźwięki. Powiedzieli mi oni że padniętą pompę poznają w prosty sposób jak w teście 6 jest w zbiorniku ok 25 litrów benzyny to ta ilość winna być w prawej komorze a lewa pusta. Pompa powoduje podciśnienie które opróżnia lewą komorę tak aby pompa była cały czas zanurzona. Jak nie przelewa to dzieją się właśnie takie jajca.Kupiłem z pewnego źródła używkę VDO z jezdnego angola 15 minut pracy i auto jak nowe. Przysłali mi modyfikowaną przez nich przepływkę,jakaś ich tajemnica jest cała metalowa, nie wiem co i jak ale auto dostało taki Power a zużycie paliwa na 80 kilometrowej trasie w,g kompa przy średniej przejazdowej 75 km,h wyniosło ku memu zdziwieniu 5,3 litra. Dowiedziałem się tylko tyle od nich że dzięki tej przepływce eliminują gumowy pierścień uszczelniający na rurze filtr-przepływka, który potrafi się podwinąć i załamuje fale powietrza na przepływkę co powoduje jej wadliwe działanie bez pokazywania żadnego błędu. Zaryzykuj trochę kasy na pompę i sprawdź czy to coś zmieni. Zawsze to taniej niż szamaństwo mechaniora. I nie baw się w żadne mityczne adaptację. Amerykańce jak to słyszą to pokładają się ze śmiechu i mówią tak "zaadoptować to to można część z Volvo do BMW a nuż się przyjmie" Sorry że tak sie rozpisałem ale staram się pomóc bo ja na żadnym forum pomocy nie uzyskałem a niby do tego służą
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#7

Post autor: BxBatman »

dzieki bardzo za ten post ! na razie nie ruszam 2 dzien jezdze i nie bylo problemu jak zacznie wariowac bardziej to kupie pompke :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Efka
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 19 mar 14, 21:07
BMW: BMW E46 325Ci Coupe
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Skierniewice
Lokalizacja: Skierniewice

#8

Post autor: Efka »

Mialem kiedys podobny problem se samochod odpalal ale strasznie falowal i gasl, po kilku probach juz nawet nie lapal i okazalo sie ze padly 2 cewki zaplonowe, wymienilem i wystarczylo odkrecic korek od paliwa i zalapal :D

Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka
SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: SmartCheetah »

Ten sam problem:

1. Po długim postoju auto odpala i po chwili gaśnie. Za drugim razem odpala ok. Dodanie gazu przy pierwszym odpaleniu też rozwiązuje problem.
2. Zalega paliwo w lewej komorze, zgasł mi na trasie tuż przed zapaleniem rezerwy, czyli mając ok 6-7 litrów, których nie przepompowało z lewej komory.
3. Czasem dziwne jęki i mruki na niskich obrotach i przy zdejmowaniu nogi z gazu.

Z tego, co się orientowałem, wszystkie symptomy pasują do pompy, która jest już kupiona. Jutro zostanie zmieniona.
BxBatman
Bywalec forum
Posty: 522
Rejestracja: 27 kwie 15, 22:11
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#10

Post autor: BxBatman »

daj znac czy wymiana pompy cos dala


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”