N42B20 spalanie stukowe

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: rysiektr »

Pokaz proszę gdzie to jest w inpie, bo ją w ogóle nie kojarze tam takiego parametru jak spalanie stukowe. Co więcej często mam do czynienia z różnymi testerami diagnostycznymi i wiem ze one często takie do wszystkiego są do niczego bo źle interpretują mierzone wartości. Nawet widziałem jak z jedym Mitsubishi KTS Boscha sobie nie radzil, dopiero GoodMan Helli pokazywał to co trzeba.
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#12

Post autor: fredek »

myślę że po świętach dopiero to wrzucę bo inpę ma mój brat a teraz wyjechał do teściów
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#13

Post autor: fredek »

fredek pisze:myślę że po świętach dopiero to wrzucę bo inpę ma mój brat a teraz wyjechał do teściów
i jeszcze coś musi w tym być bo padła cewka na czwartym cylindrze , a świeca różniła się od pozostałych znacznie. W dodatku za granicą też coś musiało się dziać bo trzy cewki były oryginalne , a na czwartym cylindrze była boscha i z datą produkcji 2013 roku, zastanawia mnie to spalanie na czwartym cylindrze bo przecież czujnik spalania stukowego mierzy 1+2 i 3+4 więc jak rozróżnia że to jest właśnie na czwartym ???? Może coś się dzieje z wałkiem mimośrodowym lub z regulatorem wałka dolotowego ????
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#14

Post autor: jaszczomppoziomka »

fredek pisze: czujnik spalania stukowego mierzy 1+2 i 3+4 więc jak rozróżnia że to jest właśnie na czwartym ????
Bardzo prosto: zapłony są 1 - 3 - 4 - 2 i w danej chwili spala tylko jeden więc nie ma wątpliwości. A kolejność wynika z kształtu wału w R4: dół góra góra dół, przesunięcia o 180 stopni. W R6 są zupełnie inaczej, co 120 stopni, czyli wał jest ,,poskręcany''.
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#15

Post autor: fredek »

:oops: faktycznie masz rację , ale nadal nie widzę przyczyny spalania stukowego -- świece i cewka zmieniona ,auto jeździ, większych problemów nie stwarza , komp problemów nie wskazuje, ciekawy ten silnik i po m43 to ciekawe doświadczenie %)
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#16

Post autor: jaszczomppoziomka »

A pytanie takie, czy w ogóle odczuwasz to spalanie stukowe?
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#17

Post autor: fredek »

właśnie nie odczuwam spalania stukowego , nic nie słychać na jeździe pod obciążeniem ani nie słychać charakterystycznego dzwonienia w silniku
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#18

Post autor: jaszczomppoziomka »

A błędy jakieś łapie?
fredek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 21 cze 14, 23:24
BMW: brak w trakcie poszukiwań
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: OSTROWIEC

#19

Post autor: fredek »

na silniku błędów nie ma tylko lekko falują obroty na zimnym silniku +- 20 obr min czyli 820 - 840 obr min, zawyżone wartości spalania stukowego są tylko na czwartym cylindrze i jest to niezależne od stopnia nagrzania silnika
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#20

Post autor: jaszczomppoziomka »

A przerwy świec i ich opory patrzyłeś?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”