N42B18 kasowanie błędów

tomasz24
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#1

Post autor: tomasz24 »

Witam. Po skasowaniu błędów silnik muli, strzela w wydech, poszarpuje. Po przejechaniu mniej więcej jakichś 100km sytuacja stopniowo się normuje. Gdy już się unormuje to samochód jedzie tak jak należy, wszystko jest w porządku. Macie jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje? Co sprawdzić?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jakie są te błędy, które kasujesz?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#3

Post autor: tomasz24 »

Zawsze jest to ten sam błąd 272A. Czasem dodatkowo jest błąd sondy za katalizatorem (którego niema). Nie wpływa to kompletnie na odczucie w pracy silnika mocy czy cokolwiek, pojawia to się losowo, czasem 100km od usuniecia bledu a czasem po 500km. Wątpię czy to jest istotne ale dodam że na stałe mam błąd od czujnika oleju który poprostu jest padnięty. Niedawno zmieniłem czujnik wału korbowego bo zaczął świrować i po tej robocie i wykasowaniu adaptacji i błedów silnik kulał do pierwszego rozgrzania i przegonienia go. Wystarczyło 10 km i pracował poprawnie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Jakiej firmy czujnik położenia wału założyłeś?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#5

Post autor: tomasz24 »

Założyłem nowy OEM. Nie łączmy go z problemem bo ten problem jest już od dwóch lat. Podałem poprostu przykład tego co się dzieje.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

272A DME: Multiplikatywna adaptacja składu mieszanki rząd 1 - osiągnięto granicę regulacji 1
Do sprawdzenia szczelność dolotu, dokładnie, od gumy przy przepustnicy po pokrywę zaworów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#7

Post autor: tomasz24 »

Czyli tak: cały dolot, pokrywa zaworów, odma, korek wlewu oleju? Dodam że silnik dobrze reaguje na odkrecanie korka, dość mocno przygasa. Czy to nie świadczy o szczelności dolotu? Jeżeli tak to czy wina może być samej sondy?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Tak, wszystko do dokładnej weryfikacji, najlepiej szczelność dymem. Przy niedużej nieszczelności test na odkręcenie korka nic nie wnosi. Teoretycznie może to być sonda ale wątpię. Przepływomierz oryginalny/bosch masz?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
tomasz24
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 18 sty 24, 22:40
BMW: BMW E46 316i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pułtusk
VIN: JR54568
Płeć:

#9

Post autor: tomasz24 »

Tak mam 2 sztuki boscha, na obydwu jest to samo, jeden był kupiony w wyniku nietrafnej diagnozy (uszkodzona pompa paliwa).
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”