M54B22 - Szybko spadające obroty
- mefjupe
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
- BMW: 330CiA Monacoblau
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Serwus!
Ostatnio jeżdżąc zacząłem więcej przyglądać się pracy silnika i zauważyłem coś niepokojącego... Mianowicie chodzi mi o to, że pomiędzy zmianą biegów obroty moim zdaniem za szybko spadają - co nie pozwala mi na płynną jazdę. Najbardziej jest to odczuwalne pomiędzy niższymi biegami...
(1 bieg - 2000 obr. > sprzęgło > 1000 obr. - 2 bieg - 2000 obr. > sprzęgło > 1400 obr. - 3 bieg )
Na zimnym silniku mam wrażenie, że jest lepiej ale najgorzej gdy się rozgrzeje. Błędów w silniku brak wg. inpy. Co może być tego przyczyną?
Na tym filmiku lepiej widać o co chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=W_Sqgqac_AQ
Ostatnio jeżdżąc zacząłem więcej przyglądać się pracy silnika i zauważyłem coś niepokojącego... Mianowicie chodzi mi o to, że pomiędzy zmianą biegów obroty moim zdaniem za szybko spadają - co nie pozwala mi na płynną jazdę. Najbardziej jest to odczuwalne pomiędzy niższymi biegami...
(1 bieg - 2000 obr. > sprzęgło > 1000 obr. - 2 bieg - 2000 obr. > sprzęgło > 1400 obr. - 3 bieg )
Na zimnym silniku mam wrażenie, że jest lepiej ale najgorzej gdy się rozgrzeje. Błędów w silniku brak wg. inpy. Co może być tego przyczyną?
Na tym filmiku lepiej widać o co chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=W_Sqgqac_AQ
Ludzie z pasją są dźwignią postępu
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Ja tam nie bardzo widzę, żeby to było coś niepokojącego. Gdy zmieniasz przy 2 tyś. to spadną prawie do jednego, to normalne .
EDIT:
Co prawda ja mam M52, ale chyba aż takiej różnicy nie powinno być.
EDIT:
Co prawda ja mam M52, ale chyba aż takiej różnicy nie powinno być.
-
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 10 mar 16, 0:03
- BMW: e46 330i touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
dokładnie, gdyby obroty nie spadały wtedy miałbyś problem z płynną jazdą i wrzucaniem biegów
Po prostu za wolno biegi zmieniasz
Po prostu za wolno biegi zmieniasz
- mefjupe
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
- BMW: 330CiA Monacoblau
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
Szczurson, cezary1808
No tak spadać powinny ale aż tak? Wychodzi na to, że dwójak jest wrzucony na zbyt małych obrotach przez co auto zostaje "przyhomowane", a na zimnym do 2,5k - 3k obr. kręcił przecież nie będę
Piszę o tym bo na YT nie ma żadnego filmiku z normalnej jazdy B22 tylko same " od 0 - 100km/h"...
No tak spadać powinny ale aż tak? Wychodzi na to, że dwójak jest wrzucony na zbyt małych obrotach przez co auto zostaje "przyhomowane", a na zimnym do 2,5k - 3k obr. kręcił przecież nie będę
Piszę o tym bo na YT nie ma żadnego filmiku z normalnej jazdy B22 tylko same " od 0 - 100km/h"...
Ludzie z pasją są dźwignią postępu
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Jak nie zapomnę, to postaram Ci się dziś nagrać jak to u mnie wygląda i zobaczysz, że normalnie spadają. Tyle, że ja trzymam go do średnio 2,2-3,0 tyś.. To nie są jakieś nie wiadomo jak duże obroty, żeby coś mu się stało przez sekundę czy dwie .mefjupe pisze:Szczurson, cezary1808
No tak spadać powinny ale aż tak? Wychodzi na to, że dwójak jest wrzucony na zbyt małych obrotach przez co auto zostaje "przyhomowane", a na zimnym do 2,5k - 3k obr. kręcił przecież nie będę
Piszę o tym bo na YT nie ma żadnego filmiku z normalnej jazdy B22 tylko same " od 0 - 100km/h"...
- mefjupe
- Bywalec forum
- Posty: 214
- Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
- BMW: 330CiA Monacoblau
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
scghost, Szczurson
No szczerze mówiąc ze względu na pracę mogę być przyzwyczajony do innego samochodu stad moje spostrzeżenia...
A czy wasze 320tki też są lekko przyhamowywane przy zmianie z 1 biegu na 2gi? I nie chodzi mi tu o naturalne tracenie prędkości! Myślałem, że to przez obroty ale w końcu nawet przy dłużej wciśniętym sprzęgle nie powinienem czuć, że coś mi auto hamuje. Tocząc z góreczki nie czuć oporów więc to na pewno nie hamulce, szczęki..
No szczerze mówiąc ze względu na pracę mogę być przyzwyczajony do innego samochodu stad moje spostrzeżenia...
A czy wasze 320tki też są lekko przyhamowywane przy zmianie z 1 biegu na 2gi? I nie chodzi mi tu o naturalne tracenie prędkości! Myślałem, że to przez obroty ale w końcu nawet przy dłużej wciśniętym sprzęgle nie powinienem czuć, że coś mi auto hamuje. Tocząc z góreczki nie czuć oporów więc to na pewno nie hamulce, szczęki..
Ludzie z pasją są dźwignią postępu
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Nie odniosłem takiego wrażenia. Jeśli jesteś pewien że to nie hamulce i każde koło obraca się swobodnie (to łatwo sprawdzić, wystarczy podwindować lekko auto z każdej strony i zakręcić kołem), to przy rozłączonym napędzie (gdy sprzęgło jest wciśnięte) nic raczej nie powinno powodować dodatkowych oporów. Oczywistym jest, że nawet gdy puścisz sprzęgło zmieniając z 1ki na 2jkę i nie dodasz gazu, to nawet przy tym 1 tyś. obrotów na minutę Cię przyhamuje, bo obroty jałowe są gdzieś w okolicach 700 i u mnie też jest w takiej sytuacji odczuwalne lekkie szarpnięcie. Mi też na początku ciężko było przestawić się na BMW, bo zdawało mi się, że jakoś specyficznie sprzęgło bierze i lekko mi szarpało przy zmianie biegów (szczególnie przy niskich biegach), ale w końcu się "nauczyłem" samochodu i jest lepiej . Dodaję po prostu troszkę więcej gazu przed pełnym puszczeniem sprzęgła i jest git .mefjupe pisze:scghost, Szczurson
No szczerze mówiąc ze względu na pracę mogę być przyzwyczajony do innego samochodu stad moje spostrzeżenia...
A czy wasze 320tki też są lekko przyhamowywane przy zmianie z 1 biegu na 2gi? I nie chodzi mi tu o naturalne tracenie prędkości! Myślałem, że to przez obroty ale w końcu nawet przy dłużej wciśniętym sprzęgle nie powinienem czuć, że coś mi auto hamuje. Tocząc z góreczki nie czuć oporów więc to na pewno nie hamulce, szczęki..
Ostatnio zmieniony 17 lis 16, 14:58 przez Szczurson, łącznie zmieniany 1 raz.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Coś jest nie tak moim zdaniem. Wskazówka nie może spaść po zmianie biegu z 2 tys na 1 tys. Drugi bieg musiałaby być 2 razy dłuższy niż pierwszy. Nie spotkałem się nigdy z takim przypadkiem. Mnie ciekawi jak spada ta wskazówka na wyższych biegach. Moim zdaniem przy zmianie z 1 na 2 obroty powinny lecieć na około 1400-1500 obrotów. Przydałby się tutaj filmik z impy podczas takiej jazdy.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 18 Odpowiedzi
- 5146 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Xmi
-
- 3 Odpowiedzi
- 1795 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jawirax
-
- 0 Odpowiedzi
- 918 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Geras
-
- 2 Odpowiedzi
- 1566 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 28 Odpowiedzi
- 12892 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sloma1988
-
- 5 Odpowiedzi
- 2318 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kuboleoss
-
- 0 Odpowiedzi
- 1311 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: a1berc1k
-
- 65 Odpowiedzi
- 14459 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1119 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 20 Odpowiedzi
- 12266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pietras320