M54B22 - Szybko spadające obroty

Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#1

Post autor: mefjupe »

Serwus! :(
Ostatnio jeżdżąc zacząłem więcej przyglądać się pracy silnika i zauważyłem coś niepokojącego... Mianowicie chodzi mi o to, że pomiędzy zmianą biegów obroty moim zdaniem za szybko spadają - co nie pozwala mi na płynną jazdę. Najbardziej jest to odczuwalne pomiędzy niższymi biegami...
(1 bieg - 2000 obr. > sprzęgło > 1000 obr. - 2 bieg - 2000 obr. > sprzęgło > 1400 obr. - 3 bieg )
Na zimnym silniku mam wrażenie, że jest lepiej ale najgorzej gdy się rozgrzeje. Błędów w silniku brak wg. inpy. Co może być tego przyczyną?
Na tym filmiku lepiej widać o co chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=W_Sqgqac_AQ
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Ja tam nie bardzo widzę, żeby to było coś niepokojącego. Gdy zmieniasz przy 2 tyś. to spadną prawie do jednego, to normalne ;).

EDIT:
Co prawda ja mam M52, ale chyba aż takiej różnicy nie powinno być.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
cezary1808
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 10 mar 16, 0:03
BMW: e46 330i touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: cezary1808 »

dokładnie, gdyby obroty nie spadały wtedy miałbyś problem z płynną jazdą i wrzucaniem biegów :)
Po prostu za wolno biegi zmieniasz :D
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#4

Post autor: mefjupe »

Szczurson, cezary1808
No tak spadać powinny ale aż tak? Wychodzi na to, że dwójak jest wrzucony na zbyt małych obrotach przez co auto zostaje "przyhomowane", a na zimnym do 2,5k - 3k obr. kręcił przecież nie będę :D
Piszę o tym bo na YT nie ma żadnego filmiku z normalnej jazdy B22 tylko same " od 0 - 100km/h"...
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

jak nie zapomnie to Ci nagram
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#6

Post autor: Szczurson »

mefjupe pisze:Szczurson, cezary1808
No tak spadać powinny ale aż tak? Wychodzi na to, że dwójak jest wrzucony na zbyt małych obrotach przez co auto zostaje "przyhomowane", a na zimnym do 2,5k - 3k obr. kręcił przecież nie będę :D
Piszę o tym bo na YT nie ma żadnego filmiku z normalnej jazdy B22 tylko same " od 0 - 100km/h"...
Jak nie zapomnę, to postaram Ci się dziś nagrać jak to u mnie wygląda i zobaczysz, że normalnie spadają. Tyle, że ja trzymam go do średnio 2,2-3,0 tyś.. To nie są jakieś nie wiadomo jak duże obroty, żeby coś mu się stało przez sekundę czy dwie ;).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#7

Post autor: mefjupe »

scghost, Szczurson
No szczerze mówiąc ze względu na pracę mogę być przyzwyczajony do innego samochodu stad moje spostrzeżenia... :D
A czy wasze 320tki też są lekko przyhamowywane przy zmianie z 1 biegu na 2gi? I nie chodzi mi tu o naturalne tracenie prędkości! Myślałem, że to przez obroty ale w końcu nawet przy dłużej wciśniętym sprzęgle nie powinienem czuć, że coś mi auto hamuje. Tocząc z góreczki nie czuć oporów więc to na pewno nie hamulce, szczęki..
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#8

Post autor: Szczurson »

mefjupe pisze:scghost, Szczurson
No szczerze mówiąc ze względu na pracę mogę być przyzwyczajony do innego samochodu stad moje spostrzeżenia... :D
A czy wasze 320tki też są lekko przyhamowywane przy zmianie z 1 biegu na 2gi? I nie chodzi mi tu o naturalne tracenie prędkości! Myślałem, że to przez obroty ale w końcu nawet przy dłużej wciśniętym sprzęgle nie powinienem czuć, że coś mi auto hamuje. Tocząc z góreczki nie czuć oporów więc to na pewno nie hamulce, szczęki..
Nie odniosłem takiego wrażenia. Jeśli jesteś pewien że to nie hamulce i każde koło obraca się swobodnie (to łatwo sprawdzić, wystarczy podwindować lekko auto z każdej strony i zakręcić kołem), to przy rozłączonym napędzie (gdy sprzęgło jest wciśnięte) nic raczej nie powinno powodować dodatkowych oporów. Oczywistym jest, że nawet gdy puścisz sprzęgło zmieniając z 1ki na 2jkę i nie dodasz gazu, to nawet przy tym 1 tyś. obrotów na minutę Cię przyhamuje, bo obroty jałowe są gdzieś w okolicach 700 i u mnie też jest w takiej sytuacji odczuwalne lekkie szarpnięcie. Mi też na początku ciężko było przestawić się na BMW, bo zdawało mi się, że jakoś specyficznie sprzęgło bierze i lekko mi szarpało przy zmianie biegów (szczególnie przy niskich biegach), ale w końcu się "nauczyłem" samochodu i jest lepiej ;). Dodaję po prostu troszkę więcej gazu przed pełnym puszczeniem sprzęgła i jest git :).
Ostatnio zmieniony 17 lis 16, 14:58 przez Szczurson, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

[youtube]FnXLZg_O1rk[/youtube]
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#10

Post autor: Samniewiemkto »

Coś jest nie tak moim zdaniem. Wskazówka nie może spaść po zmianie biegu z 2 tys na 1 tys. Drugi bieg musiałaby być 2 razy dłuższy niż pierwszy. Nie spotkałem się nigdy z takim przypadkiem. Mnie ciekawi jak spada ta wskazówka na wyższych biegach. Moim zdaniem przy zmianie z 1 na 2 obroty powinny lecieć na około 1400-1500 obrotów. Przydałby się tutaj filmik z impy podczas takiej jazdy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”