[M54B22 320i 2004] Problem przy odpalaniu i ruszaniu

gorgioborgio
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
Płeć:

#1

Post autor: gorgioborgio »

Hej,

BMW ma czasami problem z odpaleniem za pierwszym razem na zimnym silniku, musze czasami dłużej kluczyk kręcić lub za drugim razem. Do tego ciężko się nim rusza, muszę sporo dodać gazu (nie patrzyłem dokładnie ile, ale myślę, że spokojnie z 2000-2500obr/min) i dopiero puszczać sprzęgło powoli, bo inaczej zgaśnie. Problem z ruszeniem jest bardziej odczuwalny przy włączonej klimie, a jak założe 18 calowe felgi to już w ogóle.
Rozumiem, że to nie diesel ani nowe auto z małym silnikiem, gdzie można łatwo samym sprzęgłem operować, ale wydaje mi się, że coś tu u mnie nie gra - aczkolwiek miałem kiedyś M54B25 i było podobnie.

Załączam odczyt z INPA, świece do wymiany?

Variante : MS430DS0.PRG - Motor
Version : 2.00 MS 43.0 fuer M54 mit EWS 3
ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher
Fehlerort : 0x0001: Zuendung Zyl. 2
Fehlerhäufigkeit: 6
Logistikzähler : 40
Fehler 1. mal aufgetreten bei:
N_32 1440.00 rpm
MAF 125.28 mg/stk
V_DUR_IGC_2 HIGH 154.28 ms
V_DUR_IGC_2 LOW 0.60 ms
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.30 h
---
Funkenbrenndauer zu klein
---
---
Fehler ist nicht abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Fehlercode: 01 A2 06 28 2D 17 00 71 8C 20 ==================================================================================== Variante : MS430DS0.PRG - Motor
Version : 2.00 MS 43.0 fuer M54 mit EWS 3
ERGEBNIS : 1 Fehler im Fehlerspeicher
Fehlerort : 0x0001: Zuendung Zyl. 2
Fehlerhäufigkeit: 6
Logistikzähler : 40
Fehler 1. mal aufgetreten bei:
N_32 1440.00 rpm
MAF 125.28 mg/stk
V_DUR_IGC_2 HIGH 154.28 ms
V_DUR_IGC_2 LOW 0.60 ms
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.30 h
---
Funkenbrenndauer zu klein
---
---
Fehler ist nicht abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Fehlercode: 01 A2 06 28 2D 17 00 71 8C 20
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, zamień najpierw cewkę miejscami z np. 4.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
gorgioborgio
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
Płeć:

#3

Post autor: gorgioborgio »

maniek21112 pisze: 12 lut 24, 21:12 Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, zamień najpierw cewkę miejscami z np. 4.
Okej, jestem laikiem w mechanice, ale wydaje mi się, że nawet ja sobie z tym poradzę - mam jednak pytanie - czy do wymiany cewek i świec muszę odłączyć akumulator? I jak wygląda numeracja cylindrów w M54, jedni na google piszą, że od strony chłodnicy, drudzy, że odwrotnie.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

cylindry liczy sie od rozrzadu, wiec tutaj bedzie "od chlodnicy "

aku nie musisz odpinac, byle by kluczyk nie byl w stacyjce xD
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
gorgioborgio
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
Płeć:

#5

Post autor: gorgioborgio »

Podmieniłem cewki 2 z 4. Dam znać co z tym dalej może jutro jak wystygnie silnik do zera, bo problem pojawiał się przede wszystkim na zimnym silniku z rana lub jak z pracy wychodzę. Póki co odpala, jeździ, czyli jak na moje umiejętności sukces. :good:

Cewki 1, 3, 4 i 5 chyba oryginalne (Bosch), cewki 2 i 6 NGK.

Wykręciłem też świecę z 2 cylindra, miała na sobie popiół, przeczyściłem i zostawiłem póki co, podrzucam zdjęcia i filmik jak to wygląda.

Obrazek

Obrazek

gorgioborgio
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
Płeć:

#6

Post autor: gorgioborgio »

Załączam diagnozę z INPA

E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 02/17/24 13:40:57
ECU: MS430DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS430DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
2 Zuendung Zyl. 4
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
N_32 1728.00 rpm
MAF 266.91 mg/stk
V_DUR_IGC_4 HIGH 125.61 ms
V_DUR_IGC_4 LOW 0.49 ms
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
---
Funkenbrenndauer zu klein
---
---
Fehler ist nicht abgasrelevant
Fehler entprellt
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 02 A2 04 28 36 31 00 5C 8C AD
=============================================================


Czyli co, cewka do wymiany?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Tak, cewka do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
gorgioborgio
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
Płeć:

#8

Post autor: gorgioborgio »

Cewkę wymieniłem, błędy skasowałem i nie pojawiają się, ale dalej mam problem z odpalaniem silnika na zimnym - zakręci do 1000 obrotów, słychać stuknięcie w silniku, obroty spadają do zera i kręcąc dalej już odpala.

Dodatkowo dość uciążliwe jest to ruszanie, muszę dawać dość sporo gazu i powoli puszczać sprzęgło - czy w każdym M54 E46 tak jest? Mam wrażenie, że przez to mam tak wysokie spalanie - jeżdżę tylko po mieście, odcinki 5-10 km praktycznie 90% czasu jazdy w korku i spalanie średnio 14/15 litrów. Teraz robiłem pełny serwis filtry, olej + płukanka to po tygodniu spalanie 12,4 L, ale rośnie i mam wrażenie, że zatrzyma się w okolicach 13,2-13,5.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Jak w korku to nie widzę tu nic dziwnego, zobacz na dane producenta. Jeżeli chodzi o problem przy ruszaniu to ciężko stwierdzić zdalnie, podjedź do kogoś kto zajmuje się tylko bmw i dowiesz się czy jest tu coś nie tak.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
gorgioborgio
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 10 gru 23, 17:49
BMW: E46 M54B22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków Trybunalski
Płeć:

#10

Post autor: gorgioborgio »

No dobra, a to odpalanie? To stuknięcie przy kręceniu i zduszenie mnie niepokoi. Może to być wina słabego akumulatora?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”