M47N uszczelki/oringi intercoolera

Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#1

Post autor: KucaQ »

Cześć,

Prawdopodobnie* potrzebuję wymienić oringi intercoolera w moim M47N. Ale widzę, że jedyne dostępne, szukając po numerach (11617788415 i 11617791235) to OE BMW w cenach odpowiednio 70 i 120zł. Czy to są uszczelki o jakiś specyficznych kształach i nie ma żadnej tańszej alternatywy i trzeba inwestować w ori? Przyznam szczerze, że nie chcę wywalać prawie 200zł za 2 kawałki gumy nie mając pewności czy to nawet to ;)

*Generalnie ostatnio auto zaczęło mi kopcić przy obciążeniu (wysoki bieg, niskie obroty i but w podłogę). Zostawiam za sobą czarną chmurę, jeszcze niedawno (zaledwie miesiąc temu) dymek był ledwie zauważalny, ale teraz to już kopci przesadnie. Wyczyściłem i zaślepiłem EGR, z dołu odzykała trochę mocy i nie szarpie na 1 i 2 na niskich obrotach, ale za to jak wrzucam jej 6 bieg, to pod górkę zwalnia i oczywiście puszcza czarnego bąka. Gdzie jakiś czas temu tego problemu nie było. Sprawdziłem INPĄ korekty wtrysków, mieszczą się w zielonym polu przy bucie jak i na wolnych obrotach czy przy jednostajnej jeździe.
Ostatnio podczas jazdy otwartą szybą po mieście i podczas przyspieszania słyszałem świst powietrza dochodzący z przodu auta, tak jakby była gdzies nieszczelnośc w dolocie. Szybko połączyłem fakty, że ostatnio wymieniałem zbiornik wyrównawczy i w tym celu odpinałem wąż od intercoolera i stąd obstawiam uszkodzony oring. A właśnie tak mi się wydaje, że problemy z kopceniem pojawiły się mniej więcej po tej wymianie zbiorniczka, który wymieniałem niecały miesiąc temu, więc jakby te 2 sytuacje się ze sobą mocno zazębiają.

Czy poza orignami mogło ucierpieć coś innego? Na przykład sam intercooler? Przyznam, że siłowałem się trochę z tym wężem chcąc go zdjąć, bo był solidnie zastany w króćcu intercoolera, więc może ten 19 plastik gdzieś się rozszczelnił na zgrzewie. Czy wiecie może czy NRF bądź Nissens dorzucają oringi w zestawie? Bo może nie bawiłbym się w wymianę samych oringów, a wrzuciłbym od razu nowy intercooler, żeby silnik miał czystszy wdech :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Prawdopodobnie nie wpiąłeś przewodu prawidłowo i jest nieszczelność, jeszcze nie miałem problemu z uszczelnieniem w tym miejscu. Co do korekcji na cylindrach to nie patrz na kolor pola tylko pokaż wartości, na zimnym wolne obroty, podczas jazdy (wysoki bieg, niskie obroty, czyli poniżej 1500 rpm i delikatne przyspieszanie) oraz po rozgrzaniu wolne obroty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#3

Post autor: KucaQ »

Dzięki za naprowadzenie, jednak to też nie to. Zajrzałem dziś pod maskę i okazało sie, że przewód na kolanku zaraz za wyjsciem z intercoolera jest pęknięty. Jest pęknięcie w ksztalcie X, albo uszkodzilem go przy odpinaniu albo nie wiem. Kupię nowy i sprawdzę czy juz bedzie ok.
Co do korekt - ok, tak czułem że te zielone pola nie maja za wiele do "gadania" :D Jesli tylko znajde kolejną wolną chwilę, to sprawdzę tak jak mówisz :)
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#4

Post autor: KucaQ »

Wąż wymieniony, zniknął świst podczas przyspieszania, kopcenie przy mocnym obciążeniu i odzyskała wigor. Korekt niestety nie miałem czasu sprawdzić, jesli znajdę wolny wieczór, z pewnością to zrobię.
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#5

Post autor: Savage »

maniek21112 pisze: 9 cze 22, 20:41 Prawdopodobnie nie wpiąłeś przewodu prawidłowo i jest nieszczelność,
Sory że odgrzewam starego kotleta. Chciałem dopytać czy wszyscy mają problem i siłowanie się z włożeniem tego węża z powrotem? Siłowałem się dwa dni aż w końcu patrzę, no chyba jest dociśnięty. Wcisnąłem zapinkę no i jest ponad tymi wypustkami, które się mają blokować o zapinkę. Wyjechałem na test - na wstępie spoko - mocy wróciło (wymieniałem intercooler bo był rozszczelniony), ale dalej słyszałem jakiś lekki świst. Wróciłem, podniosłem auto, patrzę a tu wypchało go znowu 5mm także kwestia czasu, aż go albo wypcha całkiem, albo już będzie taki luz że cały boost będzie wychodził na lewo....
Reasumując: Wszyscy mają problem z wmontowaniem tego węża z powrotem? Jak tak to co - trzeba go wymieniać, ori/zamiennik?
M47N uszczelki oringi intercoolera - Screenshot_1.png
M47N uszczelki oringi intercoolera - Screenshot_1.png (202.51 KiB) Przejrzano 561 razy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10348
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Silikon w sprayu i do dzieła, musi wskoczyć.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”