[M43Tub19] Pęknięcie węża od instalacji kolektora ssącego

zapiotrek
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 7 mar 15, 0:50
BMW: E46 318i M43TUB19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: zapiotrek »

Witam Panowie.
To mój pierwszy post na forum, mam nadzieję, że znajduje się w odpowiednim dziale.
Przechodząc do sprawy - ostatnio zauważyłem, że wąż który odchodzi od gumy zza przepływomierza (na zdjęciu zaznaczony na czerwono) posiada na początku delikatne, jakieś 2-3 centymetrowe, wzdłużne pęknięcie. Samochód sprawuje się - jak na mój gust - normalnie, ma moc, rozwija ją równomiernie. Jedyne co mnie zastanawia, to spalanie, które w mieście oscyluje w granicach 13-13,5 litra na setkę. Wydawało mi się, że przy w miarę krótkich pokonywanych dystansach, nodze raczej z tych "cięższych", a i przede wszystkim remontowo-poznańskich korkach jest ono normalne. Dopóki nie zauważyłem pęknięcia tego węża.
Pytanie moje jest następujące - czy pęknięcie tego węża może mieć wpływ na podwyższone spalanie? Ewentualnie proszę o informację, jak się zabrać do jego wymiany, czy jest dużo roboty z - jak mniemam - zdjęciem kolektora?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Ma wpływ bo jest nieszczelnosc doloty.
Wymiana nie bedzie trudna. Raczej trzeba by zdjąć gorny kolektor.
Ps
Mam taki wąż
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”