[M43, chłodzenie] Wymiana króćca 11531709232

anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: anthony »

Panowie, szybkie pytanie.
Z autem walczę od wiosny, praktycznie go nie miałem w tym roku. Układ chłodniczy, cały czas coś.
Ostatnio wymieniona UPG, przez chwilę (1500km) było dobrze. Teraz po prostu pękł króciec nr 11531709232 , https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1709232-koncowka-przylaczeniowa.
Zakładam, że żadnemu geniuszowi mechaniki motoryzacyjnej nie przyszło do łba go wymienić jak całość była na wierzchu i akurat on mógł pozostać stary. Część mam już kupioną.
Duży jest problem z wymianą? Naiwne pytanie: da radę jakiś mechanik mobilny pod blokiem (na moje oko niezbyt to wygląda). Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak ktoś się podejmie to na pewno da radę, tylko mało kto chciałby po sobie syf zostawiać a na pewno płyn narobi bajzlu. Sprawdź czy nie masz darmowego holowania po awarii w cenie oc, sporo polis to ma i wtedy problem raczej z głowy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: anthony »

Płynu już praktycznie nie ma :D także ten problem "rozwiązany". Na razie znalazłem dwóch chętnych na ogarnięcie tematu pod blokiem, także wyłgam się może z lawety (automat). Coś czuję, że potem znów test Co2 i zobaczę co dalej.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

ten krociec to sam bys dal rade zrobic
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: anthony »

scghost pisze: 17 wrz 23, 18:52 ten krociec to sam bys dal rade zrobic
A jak tam podejść najlepiej? Wspomniany alternator czy coś innego ruszyć?

EDIT:
OK, króciec wymieniony, sypał się w rękach... Teraz alternator - został zniszczony wyciekami z króćca :D To i tak lepiej niż we fiatach, gdzie alternator zdaje się montują od spodu, skutkiem czego dostaje w dupę od każdej kałuży heh...

EDIT (04.10.2023)
Aby jakoś zakończyć tę historię... Wygląda, że auto opanowane. Problemów było co nie miara. Prawdopodobnie było źle odpowietrzane, a przyczyna tego to wysoko zamontowany parownik LPG - ostatni taki proces trwał ponad 2h. Przy okazji wstawiłem termostat Behra z zeszlifowanymi napisami. Niestety serwis, który robił UPG dał no-name'a i nie można było mieć do tego zaufania. Całą końcówkę tych prac wykonałem sam, więc sporo się nauczyłem i z co najmniej kilkoma rzeczami dostępnymi od góry nie będę już jeździł do mechaników.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

no i elegancko
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”