[M43, chłodzenie] Wymiana króćca 11531709232
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
- BMW: BMW e46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Panowie, szybkie pytanie.
Z autem walczę od wiosny, praktycznie go nie miałem w tym roku. Układ chłodniczy, cały czas coś.
Ostatnio wymieniona UPG, przez chwilę (1500km) było dobrze. Teraz po prostu pękł króciec nr 11531709232 , https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1709232-koncowka-przylaczeniowa.
Zakładam, że żadnemu geniuszowi mechaniki motoryzacyjnej nie przyszło do łba go wymienić jak całość była na wierzchu i akurat on mógł pozostać stary. Część mam już kupioną.
Duży jest problem z wymianą? Naiwne pytanie: da radę jakiś mechanik mobilny pod blokiem (na moje oko niezbyt to wygląda). Pozdrawiam
Z autem walczę od wiosny, praktycznie go nie miałem w tym roku. Układ chłodniczy, cały czas coś.
Ostatnio wymieniona UPG, przez chwilę (1500km) było dobrze. Teraz po prostu pękł króciec nr 11531709232 , https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1709232-koncowka-przylaczeniowa.
Zakładam, że żadnemu geniuszowi mechaniki motoryzacyjnej nie przyszło do łba go wymienić jak całość była na wierzchu i akurat on mógł pozostać stary. Część mam już kupioną.
Duży jest problem z wymianą? Naiwne pytanie: da radę jakiś mechanik mobilny pod blokiem (na moje oko niezbyt to wygląda). Pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10196
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jak ktoś się podejmie to na pewno da radę, tylko mało kto chciałby po sobie syf zostawiać a na pewno płyn narobi bajzlu. Sprawdź czy nie masz darmowego holowania po awarii w cenie oc, sporo polis to ma i wtedy problem raczej z głowy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
- BMW: BMW e46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Płynu już praktycznie nie ma
także ten problem "rozwiązany". Na razie znalazłem dwóch chętnych na ogarnięcie tematu pod blokiem, także wyłgam się może z lawety (automat). Coś czuję, że potem znów test Co2 i zobaczę co dalej.

-
- Bywalec forum
- Posty: 52
- Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
- BMW: BMW e46 318i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
A jak tam podejść najlepiej? Wspomniany alternator czy coś innego ruszyć?
EDIT:
OK, króciec wymieniony, sypał się w rękach... Teraz alternator - został zniszczony wyciekami z króćca

EDIT (04.10.2023)
Aby jakoś zakończyć tę historię... Wygląda, że auto opanowane. Problemów było co nie miara. Prawdopodobnie było źle odpowietrzane, a przyczyna tego to wysoko zamontowany parownik LPG - ostatni taki proces trwał ponad 2h. Przy okazji wstawiłem termostat Behra z zeszlifowanymi napisami. Niestety serwis, który robił UPG dał no-name'a i nie można było mieć do tego zaufania. Całą końcówkę tych prac wykonałem sam, więc sporo się nauczyłem i z co najmniej kilkoma rzeczami dostępnymi od góry nie będę już jeździł do mechaników.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 650 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 16 Odpowiedzi
- 3340 Odsłony
-
Ostatni post autor: pawel93
-
- 4 Odpowiedzi
- 1783 Odsłony
-
Ostatni post autor: KapitanDzdzownica
-
- 44 Odpowiedzi
- 74465 Odsłony
-
Ostatni post autor: Jan5
-
- 11 Odpowiedzi
- 11301 Odsłony
-
Ostatni post autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1775 Odsłony
-
Ostatni post autor: koziol992
-
- 1 Odpowiedzi
- 1426 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost