Lampy z doświetlaniem zakrętów

Wszystko związane z podkręcaniem wyglądu E46
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#1

Post autor: pepo1000 »

Na początek jeżeli post jest w złym dziale to proszę o przeniesienie.

Mały chwali post. Zakupiłem ostatnio nowe nie używany zestaw doposażenia w lampy z doświetlaniem zakrętu.
Jest to fabrycznie nowy zestaw jaki można było zakupić w BMW.
Zobaczcie sami myślę że jest to bardzo fajna ciekawostka. Jest to zdecydowanie rzadsza wersja z ksenonami Poniżej zdjęcia <3
NR OEM według realoem: 63130309167

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Hej,
Już na grupie odpisywałem. Daj proszę skan/zdjecia instrukcji. Oraz jak najlepiej udokumentuj czujnik. Generalnie wygląda na to, że te lampy nie używają fabrycznego czujnika obrotu kierownicy ale dokładany jest dodatkowy bezposrednio sterujący przekaźnikiem załączającym lewy/prawy reflektorek. Jeśli faktycznie tak jest zrób prosze jak najwięcej zdjęć tego dodatkowego czujnika. Tak aby można było "skopiować" rozwiązanie i zaadoptować w prosty sposob do doświetlania np halogenami :D
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#3

Post autor: KucaQ »

kosteg, na ruskim forum jest instrukcja montażu tego retrofita :)
https://www.drive2.ru/l/471022261197865020/
pepo1000
Bywalec forum
Posty: 116
Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
BMW: 325CI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: JW04285

#4

Post autor: pepo1000 »

kosteg pisze: 25 kwie 22, 9:21 Hej,
Już na grupie odpisywałem. Daj proszę skan/zdjecia instrukcji. Oraz jak najlepiej udokumentuj czujnik. Generalnie wygląda na to, że te lampy nie używają fabrycznego czujnika obrotu kierownicy ale dokładany jest dodatkowy bezposrednio sterujący przekaźnikiem załączającym lewy/prawy reflektorek. Jeśli faktycznie tak jest zrób prosze jak najwięcej zdjęć tego dodatkowego czujnika. Tak aby można było "skopiować" rozwiązanie i zaadoptować w prosty sposob do doświetlania np halogenami :D

Do końca tygodnia jestem na wyjeździe podeślę w przyszłym tygodniu i z chęcią sam bym się na takiego moda załapał

Przy okazji dzięki za instrukcję <3
Bo Mam Wyj****e :) :pb98: :Yahoo!: :guma: :pb98:
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#5

Post autor: marcus330d »

KucaQ pisze: 25 kwie 22, 14:30 kosteg, na ruskim forum jest instrukcja montażu tego retrofita :)
https://www.drive2.ru/l/471022261197865020/
O kurde. Ale rzeźba. Szok, że takie coś można było w ASO BMW dołożyć
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

'rzezba' to faktycznie najlepiej pasujące slowo...
jeszcze gdyby chociaz glowna lampa/zarnik byla skrętna, a nie tak chamsko dolozona kolejna zarowka :lol:

pytanie na ile to w ogole warte zachodu
na filmiku niby costam doswietla, a po drogach jezdzi przeciez tyle aut bez doswietlania i do rowów jakos nie wpadają :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#7

Post autor: KucaQ »

marcus330d pisze: 25 kwie 22, 23:15
KucaQ pisze: 25 kwie 22, 14:30 kosteg, na ruskim forum jest instrukcja montażu tego retrofita :)
https://www.drive2.ru/l/471022261197865020/
O kurde. Ale rzeźba. Szok, że takie coś można było w ASO BMW dołożyć
No cóż... ja np miałem hak dokładany już w ASO, a nie jeszcze na lini montażowej i jak rozbierałem bagażnik to pierwsza mysl była "nasi tu byli" a to jednak nie, mam kwit z montazu w ASO. Moduł haka pier**nięty byle jak przy akumulatorze, nigdzie nie przypięty, kabel do modułu świateł też chamsko idzie za deską rozdzielczą byle jak, zamiast byc chociaż przypiętym na głupie trytytki do istniejącej wiązki. A jak wyjmowałem moduł świateł to co mnie blokowało w wypięciu wtyczki? Oczywiście kabel od haka, bo był napięty jak baranie jaja :D

scghost pisze: 25 kwie 22, 23:24 pytanie na ile to w ogole warte zachodu
To taki sam bajer jak wiele innych retrofitów. A doświetlenie i tak powinno działac tylko do okreslonej prędkości (np 20km/h) bo powyżej to i tak już nie ma juz w ogóle sensu. To takie wyposażenie w stylu - fajnie mieć, ale szkoda kłaść na to grubą kapuche :)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

scghost pisze: 25 kwie 22, 23:24 pytanie na ile to w ogole warte zachodu
Jeździłem wieloma autami z doświetlaniem. Spisuje się bardzo różnie. Trochę zaleznie od wybranej konstrukcji a trochę od pomysłu producenta. Zdecydowanie najmniej warte zachodu (ale i tak chciałbym to zrobic w e46) jest doświetlanie zwykłym halogenem. Później popularne np w vagu doświetladnie właśnie takim dodatkowym reflektorkiem ale umieszczonym w halogenie - to jest za nisko aby dużo było widać. Najlepiej (ale też nie wyszystkie) spisują się właśnie doświetlania porpzez dodatkowe reflektorki w głównych światłach. Wielu producentów tak dziś robi (i poza dynamic czy matrix led jest to najlepsza opcja). Skręcający projektor to dla mnie trochę nieporozumienie. Nigdy wiązka nie jest tak szeroka aby dobrze oświetlać i pobocze i drogę - to sprawdza się jedynie przy szybkiej jeździe i małych łukach. Idałem (w mojej opini) byłby reflektor ze skrętnym projektorem dla prędkości przelotowych i małym reflektorkiem skierowanym w bok (jak tu) do prędkości miejskich.

Na dzień dzisiejszy najlepszą robotę robi (z przekroju aut jakimi jeździłem) robi vw caddy my21. LEDowy reflektor bardzo szeroko doświetla i na opuszczonych niemal wiejskich drogach z zakrętami ok 90st widać jak doskonale to działa.
Obrazek
Awatar użytkownika
KucaQ
Bywalec forum
Posty: 320
Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: PP00711
Płeć:

#9

Post autor: KucaQ »

kosteg pisze: 26 kwie 22, 11:29 Idałem (w mojej opini) byłby reflektor ze skrętnym projektorem dla prędkości przelotowych i małym reflektorkiem skierowanym w bok (jak tu) do prędkości miejskich
W ten sposób rozwiązał to Opel w Astrze J/Insignii A w reflektorach bixenonowych. Projektor skrętny w całym zakresie predkości, a poniżej 20km/h dodatkowo odpala się żarówka doświetlania umieszczona w reflektorze głównym ;) Z tego co kojarze podobne rozwiązanie jest też w E9x LCI z bixenonem skrętnym z doświetlaniem.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#10

Post autor: kosteg »

O widzisz - się za Oplem trzeba rozglądać :D
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning optyczny”