kolo pasywne walu urwane 320D 136km
- Majster320d
- Bywalec forum
- Posty: 836
- Rejestracja: 22 mar 15, 20:57
- BMW: E60 525d
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krk
Ja powiem tyle. Wymieniałem ostatnio u mechanika, który bmw e46 zna od podstaw. Sam ma 2.0 150. Powiedział mi, że o ile w 150 mozna to zrobić bez blokowania to w 136 nie ma szans. U mnie był wyciągany do tej czynności rozrusznik bo pod nim jest miejsce na blokowanie. I wał był blokowany. Mówi, że urwać wału raczej ciężko jest aczkolwiek zablokowanie kluczem od przodu nic nie daje samo bo koło pasowe w przedlifcie jest inne niz w polifcie i te blaszki w kole pasowym nie wytrzymuja blokowania i sie wyginaja.
Było: E46 320d
Jest: E60 525d
Jest: E60 525d
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Nie wiem jakie są wartości na kluczach pneumatycznych, ale jak kolega mordował sie takim o300nm i nie dawał rady i powiedział że jak by to zrobili 1000nm to by puściło, to zamarłem. Nie wolno tak robić! Są specjalne klucze blokujące, ale nawet przy ich użyciu nie wolno używać takiej siły bo śruba jest bezpośrednio wkręcona w wał i bierze całą moc prosto w wał.. Z doświadczenia wiem że lepiej pomordować się wg DIY z YT na dzwigni bez żadnej blokady niż walić na siłę pneumatykiem. Zrobiłem to sam z pomocą rury od kaloryfera, ale wiem że wał jest nie naruszony a kiedyś mógłby się odezwać po ataku pneumatykiem. Śpię spokojnie bo widziałem pęknięty wał w aucie które jechało mimo to. Myślę że ryzyko jest zbyt duże żeby walić śrubę na siłę, ale każdy z nas sam zdecyduje.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Mam takie pytania. Czy kolega Twój wie ile to jest 1000NM sily? I drugie: ile dal za swój pneumatyk? Bo to ze chińczyk napisal ze klucz ma 300NM momentu nie znaczy ze tyle on ma rzeczywiście....Dobrodziej_1983 pisze:Nie wiem jakie są wartości na kluczach pneumatycznych, ale jak kolega mordował sie takim o300nm i nie dawał rady i powiedział że jak by to zrobili 1000nm to by puściło, to zamarłem. Nie wolno tak robić! Są specjalne klucze blokujące, ale nawet przy ich użyciu nie wolno używać takiej siły bo śruba jest bezpośrednio wkręcona w wał i bierze całą moc prosto w wał.. Z doświadczenia wiem że lepiej pomordować się wg DIY z YT na dzwigni bez żadnej blokady niż walić na siłę pneumatykiem. Zrobiłem to sam z pomocą rury od kaloryfera, ale wiem że wał jest nie naruszony a kiedyś mógłby się odezwać po ataku pneumatykiem. Śpię spokojnie bo widziałem pęknięty wał w aucie które jechało mimo to. Myślę że ryzyko jest zbyt duże żeby walić śrubę na siłę, ale każdy z nas sam zdecyduje.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Nie wiem czy wie ale pewnie tak, możliwe też że ma chinola. Jednak chodziło mi bardziej o to że atakując śrubę to tak jakby atakować bezpośrednio wał. A w aucie które ma już swoje 200-300 tysi to myślę że niesie to za sobą pewne ryzyko.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Mariusz_E46
- Bywalec forum
- Posty: 515
- Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
- BMW: E60 530D
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
Powiem ci ze jeszcze pneumatykiem nie ukręciłem żadnej śruby, o czym nie mogę powiedzieć w przypadku stosowania dzwigni.Dobrodziej_1983 pisze:Nie wiem jakie są wartości na kluczach pneumatycznych, ale jak kolega mordował sie takim o300nm i nie dawał rady i powiedział że jak by to zrobili 1000nm to by puściło, to zamarłem. Nie wolno tak robić! Są specjalne klucze blokujące, ale nawet przy ich użyciu nie wolno używać takiej siły bo śruba jest bezpośrednio wkręcona w wał i bierze całą moc prosto w wał.. Z doświadczenia wiem że lepiej pomordować się wg DIY z YT na dzwigni bez żadnej blokady niż walić na siłę pneumatykiem. Zrobiłem to sam z pomocą rury od kaloryfera, ale wiem że wał jest nie naruszony a kiedyś mógłby się odezwać po ataku pneumatykiem. Śpię spokojnie bo widziałem pęknięty wał w aucie które jechało mimo to. Myślę że ryzyko jest zbyt duże żeby walić śrubę na siłę, ale każdy z nas sam zdecyduje.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1691 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 1 Odpowiedzi
- 706 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 1887 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Magda-28
-
- 8 Odpowiedzi
- 3965 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1761 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: letis
-
- 9 Odpowiedzi
- 9491 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maciej323ci
-
- 4 Odpowiedzi
- 1778 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: orz1
-
- 12 Odpowiedzi
- 3618 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Negatyw
-
- 1 Odpowiedzi
- 1580 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: przemo1976
-
- 2 Odpowiedzi
- 1859 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112